Speaker configuratie -> versterker

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
RamonC

Speaker configuratie -> versterker

Bericht door RamonC » 28 dec 2016, 16:47

Goedemiddag,

Ik probeer een beetje uit te vinden hoe de audio/speakers/bedrading etc werkt in mijn E87 2010.

Ik heb een business radio (CIC), tweeters en speakers in de voorportieren, speakers in de kofferruimte emn kennelijk subwoofers onder de stoelen. Wil dit nu ook zeggen dat er ergens een versterker gemonteerd zit?

In iedergeval niet in de kofferruimte, daar zit alleen de bluetooth module...

Ik vraag dit omdat ik van plan ben een hi-low converter (mosconi) te koppelen aan de achterspeakers en mij afvraag, vanwege de standaard subs onder de stoelen, of de achter speaker wel het volledig signaal/bereik ontvangen.

Wie kan er een lichtje voor mij opwerpen? Alvast bedankt!

Groet,
Ramon

-Richard-

Re: Speaker configuratie -> versterker

Bericht door -Richard- » 28 dec 2016, 17:08

Hallo Ramon.

Ik snap dat het allemaal een beetje verwarrend is, een Business Radio is zeker geen CIC.
CIC betekend Car Infotainment Computer. Dit de nieuwste module van Navigatie Professional voor de E series.
Bevat een 80GB hardeschijf met Navigatie mappen, systeem opslag en zo'n 13 gb ruimte voor muziek..

Een Business Radio heeft geen navigatie, scherm of Idrive besturing.

Om te kijken of je een Hifi geluidssyteem hebt kun je het beste even je optielijst checken via bimmer.work (dit is daadwerkelijk de site)
Als je daar de laatste 7 tekens van je chassis nummer invoert, krijg je je optielijst. Staat daar de optie S676A bij dan heb je inderdaad een versterker in de kofferbak gemonteerd. Zit aan de linker zijde achter de bekleding. Heb je de optie niet? Dan is de kans klein dat er daadwerkelijk tweeters gemonteerd zitten, het kapje zit er altijd maar er niet altijd een tweeter achter.
Heb je dan inderdaad geen tweeter; dan heb je geen Hifi geluidsysteem en gewoon basic. De subwoofers en speakers zijn standaard uitrusting van de 1 serie.

RamonC

Bericht door RamonC » 29 dec 2016, 12:36

Hi Richard,

Dank voor je reactie.

Ik heb code S676A niet in de optielijst staan. Maar toch heb ik navigatie (klein scherm, niet het brede) en idrive. Ik had begrepen dat dit "Business CIC systeem, geleverd van 2009 tot 2011" zou moeten zijn. Zal wel eens een foto plaatsen.

Verder heb ik de codes: 6FL, 6NF, 606, 633.

Gisteren de Hi Low converter gemonteerd en gekeken of ik links een versterker zag zitten, maar niets. Toch zit er al een behoorlijk geluid in moet ik zeggen. Nu met een goed werkende sub, qua audio helemaal tevreden. Enige mankementje is dat de radiozenders nu lijken te storen, de ene zender meer als de andere. Wellicht een pluskabel te dicht langs een antennekabel gemonteerd..?? Bij muziek via de AUX & USB geen enkele storing.

Overigens zit er in mijn standaard CD/DVD speler géén navi DVD, dus waar staan de kaarten dan opgeslagen?

Groet,
Ramon

--help

Bericht door --help » 29 dec 2016, 14:20

CIC heeft een hard drive erin ;)
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

RamonC

Bericht door RamonC » 05 jan 2017, 18:01

Waar zou deze drive gemonteerd moeten zijn? En zou ik daar ook muziek op kunnen oplaan, want ik zie geen mogelijkheid in het menu daarvoor.

BMWilly

Bericht door BMWilly » 16 mar 2017, 21:07

Wat voor versterker heb je geplaatst? En vaak zijn de achterspeakers vanuit de radio al gefilterd waardoor er minder laag uit komt, niet de ideale bron voor een subwoofer dus.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”