Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
Hi @all,
Hier terecht gekomen omdat ik een mooi stuk las van jullie member Struikie over zijn 335D; toch het fatsoen om mij even voor te stellen.
Trotse eigenaar van een 535D E61 (touring obv), bij VVT gechipped naar +/-330PK, zonder verdere aanpassingen.
De zwarte 535D is een High exec, voorzien van nav pro, comfort seats, gehele interieur creme. Voorzien van 19" Dotz Mugello Dark 19" velgen (breedset). Mooie, luxe en comfortabele auto die gemiddeld 5000/6000km per maand wordt bereden voor woon-werk en prive.
Filmpje van Duitsland (het weekend na het chippen): https://www.youtube.com/watch?v=WaSdXjCU-4c
Filmpje van dyno bij VVT: https://www.youtube.com/watch?v=sfa0-9iL9nk
Eeuwige 5-serie rijder. Naast de 535D op dit moment ook trotse eigenaar van een '94 e34 525i die ik gaandeweg in concoursstaat aan het brengen ben. Automaat, uitgebreide boordcomputer, V8 neus (af fabriek) en relatief roestvrij (aandachtspuntje en working on it). Prachtige orientblaue uitvoering.
Op de oprit staat voor vrouw nog een Cooper S. Volledig OEM, maar +1 voor rijden in die kart.
Eerdere 5-series in de loop der jaren (en inmiddels weg);
- 525TDS e34 1992 (sedan); Mijn eerste. Krom liggen voor de wegenbelasting, goede tijden.
- 523i e39 1997 (sedan)
- 528i e39 2000 (sedan)
- 525D e39 2001 (touring)
- 525D E61 2004
- 525D E61 2005
- 545i E60 2005
- 520D E61 2006
- 520i E28 1983 (redelijk stanced; te laag)
Als ik het zo teruglees, bijna een handelaar
Mijn 535D begint stukje bij beetje een project te worden. Veel aan vernieuwd, vooral om hem technisch in topconditie te brengen. Nu mij aan het orienteren om er meer PK's uit te halen zonder de betrouwbaarheid direct op te geven. Uiterlijk is M-loos en dat laat ik zo. Een klein beetje lager (richting sportonderstel) zou ik overigens geen problemen mee hebben.
Cheers!
EDIT:
Foto's!
E28:
545i:
525D:
525D:
523i:
525TDS:
528i:
Foto's van de 535D volgen nog.
Hier terecht gekomen omdat ik een mooi stuk las van jullie member Struikie over zijn 335D; toch het fatsoen om mij even voor te stellen.
Trotse eigenaar van een 535D E61 (touring obv), bij VVT gechipped naar +/-330PK, zonder verdere aanpassingen.
De zwarte 535D is een High exec, voorzien van nav pro, comfort seats, gehele interieur creme. Voorzien van 19" Dotz Mugello Dark 19" velgen (breedset). Mooie, luxe en comfortabele auto die gemiddeld 5000/6000km per maand wordt bereden voor woon-werk en prive.
Filmpje van Duitsland (het weekend na het chippen): https://www.youtube.com/watch?v=WaSdXjCU-4c
Filmpje van dyno bij VVT: https://www.youtube.com/watch?v=sfa0-9iL9nk
Eeuwige 5-serie rijder. Naast de 535D op dit moment ook trotse eigenaar van een '94 e34 525i die ik gaandeweg in concoursstaat aan het brengen ben. Automaat, uitgebreide boordcomputer, V8 neus (af fabriek) en relatief roestvrij (aandachtspuntje en working on it). Prachtige orientblaue uitvoering.
Op de oprit staat voor vrouw nog een Cooper S. Volledig OEM, maar +1 voor rijden in die kart.
Eerdere 5-series in de loop der jaren (en inmiddels weg);
- 525TDS e34 1992 (sedan); Mijn eerste. Krom liggen voor de wegenbelasting, goede tijden.
- 523i e39 1997 (sedan)
- 528i e39 2000 (sedan)
- 525D e39 2001 (touring)
- 525D E61 2004
- 525D E61 2005
- 545i E60 2005
- 520D E61 2006
- 520i E28 1983 (redelijk stanced; te laag)
Als ik het zo teruglees, bijna een handelaar
Mijn 535D begint stukje bij beetje een project te worden. Veel aan vernieuwd, vooral om hem technisch in topconditie te brengen. Nu mij aan het orienteren om er meer PK's uit te halen zonder de betrouwbaarheid direct op te geven. Uiterlijk is M-loos en dat laat ik zo. Een klein beetje lager (richting sportonderstel) zou ik overigens geen problemen mee hebben.
Cheers!
EDIT:
Foto's!
E28:
545i:
525D:
525D:
523i:
525TDS:
528i:
Foto's van de 535D volgen nog.
Laatst gewijzigd door Ohnoozz op 29 dec 2016, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Voorstellen - 535D E61 (remapped 330pk)
Welkom!
Dat klinkt als een dikke 535D en gaat als de brandweer zie ik op YouTube .
Nog MODS op de planning staan?
Dat klinkt als een dikke 535D en gaat als de brandweer zie ik op YouTube .
Nog MODS op de planning staan?
Re: Voorstellen - 535D E61 (remapped 330pk)
welkom!
mocht je de route van andere turbo's op gaan,
zou ik ook een Wagner intercooler scoren... niet
goedkoop, maar wel erg goed en past perfect!
JW
mocht je de route van andere turbo's op gaan,
zou ik ook een Wagner intercooler scoren... niet
goedkoop, maar wel erg goed en past perfect!
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
Welkom op het forum,
Echt een 5-serie man
Je hebt echt een beest heerlijk
Foto's van je wagen doen het hier ook altijd goed
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
PS ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Echt een 5-serie man
Je hebt echt een beest heerlijk
Foto's van je wagen doen het hier ook altijd goed
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
PS ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Re: Voorstellen - 535D E61 (remapped 330pk)
Thanks. Ik had je ook een prive bericht gestuurd, want vragen over die turbo upgradestruikie schreef:welkom!
mocht je de route van andere turbo's op gaan,
zou ik ook een Wagner intercooler scoren... niet
goedkoop, maar wel erg goed en past perfect!
JW
Intercooler komt er. Nav je draadje over al je wijzigingen, was ik al op zoek gegaan.
Dank!
Vooralsnog ben ik erg gelukkig met het resultaat.Quadrantz schreef:Welkom!
Dat klinkt als een dikke 535D en gaat als de brandweer zie ik op YouTube .
Nog MODS op de planning staan?
Mag gezegd worden dat ik weinig geluk heb gehad met de aankoop van de 535D. Er mankeerde veel meer aan dan dat ik had kunnen vermoeden. Een aantal zaken zijn onder "garantie" verholpen, een aantal heb ik zelf gedaan.
Tot op heden aan onderhoud (al dan niet preventief)
- 6 injectoren nieuw
- Koppelomvormer nieuw
- Accu nieuw
- Startmotor nieuw
- Alle vloeistoffen gewisseld
- Bedrading achterklep gefixt
- Bak laten flushen
- Luchtbalgen nieuw (1 geknapt, nu alles weer prima)
- Uitlaatspruitstuk gewisseld
- Swirlflaps verwijderd
Aan mods heb ik tot op heden:
- Remap VVT (woohoo!)
- EGR weg laten schrijven
- 250 top eruit
- 19" dotz velgen (zwart)
- Zelf de achterkant middels OBD omlaag geholpen (voorkant moet nog); achterkant een paar CM, ziet er goed natuurlijk uit en niet alsof hij op gaat stijgen
- Achterruiten geblindeerd
Op de planning voor binnenkort:
- Intercooler vervangen
- Turbo upgrade
- Nieuwe remap
- Voorvering vervangen door sport
- Zwarte nieren
- Shadowline (denk dat ik eens ga experimenteren met plastidip. Wil ik al lang eens doen, komt er nooit van)
- een AUX aansluiten. Oh man, een AUX aansluiting. Ik heb logic7, maar geen normale manier van iets anders dan een CD connecten. Damn.
Mijn wens is om de BMW naar >400pk te krijgen. Maar of ik dat ga halen, weet ik niet en zien we wel
Re: Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
Balen dat je al zoveel onderhoud/reparatie gehad hebt, hopelijk de dure dingen onder garantie .
Bij mij staat de kabelboom achterklep op het programma voor begin volgend jaar.
Heerlijk lijkt me dat Logic7, ik heb 1 stapje minder en kan nog prima overweg met MP3 cd's. In jouw geval zou ik dan eerder een Dension\Grom module kopen. Check maar even op het forum
Bij mij staat de kabelboom achterklep op het programma voor begin volgend jaar.
Heerlijk lijkt me dat Logic7, ik heb 1 stapje minder en kan nog prima overweg met MP3 cd's. In jouw geval zou ik dan eerder een Dension\Grom module kopen. Check maar even op het forum
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
Een heel mooi rijtje
Re: Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
de turbo's die ik nu heb, zonder de DPF zal al tegen de 400pk
kunnen draaien... als je een beetje groter wiel op de grote
turbo zet, kun je de 400+ wel halen...
maar kies hem niet TE groot, want dan verlies je weer
veel reactie snelheid van de turbo's...
JW
kunnen draaien... als je een beetje groter wiel op de grote
turbo zet, kun je de 400+ wel halen...
maar kies hem niet TE groot, want dan verlies je weer
veel reactie snelheid van de turbo's...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met z-turbo. Goed dat ik je even PM?
Laatst gewijzigd door mieske90 op 02 jan 2017, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is niet toegestaan.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is niet toegestaan.
Re: Ohnoozz - 535D E61 (remapped 330pk)
no problem
JW
JW
Laatst gewijzigd door mieske90 op 02 jan 2017, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is niet toegestaan.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is niet toegestaan.
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|