E46 terugroepactie Airbag(s) !
Re: E46 terugroepactie Airbag(s) !
Het duurt inderdaad ongeveer 20 minuutjes. Monteur had zijn gereedschap achtergelaten, waarschijnlijk vergeten
-
Ook bij mij de airbags vervangen vandaag bij poelgeest heemstede 30 min wachten en ik was klaar
Ik vraag het schaamteloos gewoon nog een keertje.Brewster schreef:Hallo allemaal,
Ik heb recent een 320D uit 2001 gekocht. Nou is deze geïmporteerd uit Duitsland en geeft deze dan ook geen terugroepactie aan via ovi.rdw.nl. Kan iemand mij vertellen of ik wel in aanmerking kom voor een vervangende Airbag unit?
Als het er niet op staat, kom je niet in aanmerking. Mijn 330 is destijds ook geïmporteerd, maar deze stond wel bij de terugroepactie op de website van rdw.
Mocht je toch twijfels hebben, bel BMW, kunnen ze a.d.h.v. je chassisnummer achterhalen
Mocht je toch twijfels hebben, bel BMW, kunnen ze a.d.h.v. je chassisnummer achterhalen
Laatst gewijzigd door Edward op 31 mei 2020, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.9).
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.9).
- francois1994
Hoe zit het als je een ander stuur erin hebt gezet? (dus ook andere airbag)
Heb een 1999 sedan pre facelift. Heb hier zelf een facelift stuur met ronde airbag ingezet.
Heb een 1999 sedan pre facelift. Heb hier zelf een facelift stuur met ronde airbag ingezet.
BMW E46 318i '99
Suzuki GSF1200 Bandit '01
Suzuki GSF1200 Bandit '01
- martinus83
De auto naar binnen en buiten rijden is zowat nog het meeste werk. Airbag eruit, airbag erin.MindWarp schreef:Het wisselen op zich duurde bij mij nog geen 20 minuten maar misschien was het een hele snelle monteur...
Ik had nog geen slok van mn koffie genomen. "Hier is je sleutel terug, drink je koffie maar rustig op hoor" .. Kwam uit een Jura automaat dus dat was geen straf
Het svalt niet zo erg op als bij een oud type stuur maar het is wel te zien dat er een nieuwe airbag in zit.
Super dankjewel.caloren schreef:Als het er niet op staat, kom je niet in aanmerking. Mijn 330 is destijds ook geïmporteerd, maar deze stond wel bij de terugroepactie op de website van rdw.
Bij mij duurde het bijna drie kwartier, toen ik wegging daarna, naar me volgende afspraak kwam ik halverwege de rit erachter dat me radio bediening het niet meer deed, na het indrukken van de bovenste zender knop zat deze gelijk vast, waardoor de andere knoppen het ook niet meer deden.
Terug gereden na 1,5 uur en inderdaad na ca 20 minuten was het eindelijk goed, alles los gemaakt, netjes afgesteld en weer in elkaar
Terug gereden na 1,5 uur en inderdaad na ca 20 minuten was het eindelijk goed, alles los gemaakt, netjes afgesteld en weer in elkaar
Jmartopawiro schreef:Ook bij mij de airbags vervangen vandaag bij poelgeest heemstede 30 min wachten en ik was klaar
Hoop dat dit topic nog word gelezen.
Ik ga vanuit me werk maar nu ben ik op werk en ben ik die brief vergeten.
Heeft iemand enig idee of je die brief moet meenemen?
Anders moet ik een uur terug rijden
Alvast bedankt!!
Nee hoor, je hebt geen brief nodig. Kenteken is voldoende, desnoods je chassisnummer. Succes
Laatst gewijzigd door Edward op 31 mei 2020, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goedemiddag,
Paar weken geleden ook een brief binnengekregen van BMW Nederland voor de terugroepactie...
Vandaag naar Jer de Fonkert voor de vervanging van zowel airbag bestuurder als bijrijder.
Na weer een super service bij deze dealer bij thuiskomst gekeken naar de voertuiginformatie op de RDW-site. Zag hier echter nog steeds de twee meldingen staat. Nu is de vraag aan jullie: duurt dit even of moet je hier zelf melding van maken bij de RDW?
Hoor het graag,
Diego
Paar weken geleden ook een brief binnengekregen van BMW Nederland voor de terugroepactie...
Vandaag naar Jer de Fonkert voor de vervanging van zowel airbag bestuurder als bijrijder.
Na weer een super service bij deze dealer bij thuiskomst gekeken naar de voertuiginformatie op de RDW-site. Zag hier echter nog steeds de twee meldingen staat. Nu is de vraag aan jullie: duurt dit even of moet je hier zelf melding van maken bij de RDW?
Hoor het graag,
Diego
BMW ///M
-
Duurt even Diego.
Dealer gaat het claimen bij BMW NL, en dan wordt het vervolgens ook afgemeld bij de RDW.
Dealer gaat het claimen bij BMW NL, en dan wordt het vervolgens ook afgemeld bij de RDW.
-
Dank voor je antwoord,
Gaat zeker goed komen!
Vriendelijke groeten,
Diego
Gaat zeker goed komen!
Vriendelijke groeten,
Diego
Laatst gewijzigd door Edward op 31 mei 2020, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW ///M
Beste BMW liefherbbers:
Zaterdag mijn E46 (320i) uit 2003 toch met enige pijn in mijn hart verkocht.
De koper raakte enigszins van de kaart toen hij ontdekte dat er een terugroep openstond. Daarvan was ik ook niet op de hoogte. Enkele jaren geleden was mijn bmw al eens voor een terugroepactie bij bmw geweest, ik meen voor een airbag.
De koper was bang dat BMW misschien de auto voor de terugroepactie niet zou kunnen herstellen zodat de auto technisch total los zou zijn. Merkwaardig is dan overigens dat mijn BMW ook zonder enige opmerking door de laatste APK kwam.
Klopt zijn verhaal en om wat voor een terugroepactie zou het nu dan weer gaan en waarom heb ik daar dan geen bericht over ontvangen?
Wie het weet mag het zeggen.
Zaterdag mijn E46 (320i) uit 2003 toch met enige pijn in mijn hart verkocht.
De koper raakte enigszins van de kaart toen hij ontdekte dat er een terugroep openstond. Daarvan was ik ook niet op de hoogte. Enkele jaren geleden was mijn bmw al eens voor een terugroepactie bij bmw geweest, ik meen voor een airbag.
De koper was bang dat BMW misschien de auto voor de terugroepactie niet zou kunnen herstellen zodat de auto technisch total los zou zijn. Merkwaardig is dan overigens dat mijn BMW ook zonder enige opmerking door de laatste APK kwam.
Klopt zijn verhaal en om wat voor een terugroepactie zou het nu dan weer gaan en waarom heb ik daar dan geen bericht over ontvangen?
Wie het weet mag het zeggen.