330ci cabrio M tech II gemonteerd pag. 3
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
330ci cabrio M tech II gemonteerd pag. 3
Na lange tijd afwezig geweest te zijn op dit forum (omdat ik geen BMW meer had) een aantal maanden geleden weer een BMW aangeschaft. Het moest een gezinsauto worden. Dus ben ik gaan zoeken naar een leuke BMW 5 touring. Uiteindelijk een leuke auto gevonden, en gekocht. Aangezien we net een zoontje gekregen hadden en hij toch wel een beetje in stijl vervoerd moest worden natuurlijk. Mijn vrouw was niet de grootste BMW fan helaas. Maar toch een BMW aangeschaft naast haar Opel Corsa uit 2006. Toch kon ik niet helemaal wennen aan een touring. Ik ben daar nu eenmaal nooit echt de grootste fan van geweest, begon het al heel snel te kriebelen om weer een coupé aan te schaffen. Helemaal toen we in Breda de dealer binnen liepen om naar een eerste generatie 1 serie te gaan kijken. Die hadden ze natuurlijk niet staan. Maar mijn vrouw werd op slag verliefd op een f20 in de kleur Midnightbleu met een Koralrood interieur. De volgende dag een proefrit ermee gaan maken, en we waren allebei verkocht. Toen kwamen de kriebels helemaal terug. We hadden nu namelijk 2 gezinsauto's. Dus na een paar weken zeuren over een mooie coupé (ik denk dat ze het gezeur wel heel erg zat was) En de keuze ook nog eens was gevallen op een cabrio, zijn we gaan zoeken. Ik had 3 potentiële kandidaten gevonden, verschilden wel in opties, maar dat mocht de pret niet drukken.
Toen was de dag aangebroken dat we een rondje zouden maken langs de auto's.
Aangekomen bij het eerste bedrijf, kreeg mijn vriendin al een niet al te beste indruk. Maar goed, toch maar gekeken wat we voor de Corsa terug zouden krijgen. Dat was niet wat we verwacht hadden. De Corsa zou hoe dan ook mee terug naar huis gaan. Ze reden de auto voor ons buiten, en meteen viel het lampje van een motorstoring op. Ook werkte het knopje om alle ramen te bedienen niet. Er werd ons ook nog even verteld dat we niet langer als een kwartier mochten proefrijden, want dat kostte brandstof. De auto reed verder heel goed, maar de verkoper was niet al te vriendelijk en wilde in onze ogen ook niet echt verkopen. Nadat ik verteld had wat mijn bevindingen waren, vertelde de koper dat het niets uitmaakte dat het motormanagement lampje brandde de auto was scherp geprijsd volgens hem. Toen zijn we ook maar gewoon in de auto gestapt en naar de volgende auto gaan kijken. Dat was een hele mooie auto, alleen slipte de automaatbak in de achteruit versnelling. En konden we het niet eens worden over de prijs. Dus op naar de derde auto. Eigenlijk in mijn ogen ook de laatste optie, de eerste 2 hadden een M-pakket, en de laatste had dat niet. Maar toen ik de auto zag, wist ik het meteen. Deze zou het gaan worden. Na de proefrit waren we het heel snel eens over de prijs. Dus alles in orde gemaakt, en kon de reis naar huis beginnen.
De eerste indruk van de 330 was dat hij veel vlotter was als mijn 328ci en vele malen beter klonk. Ook was het weer een heerlijk gevoel om het dak open te hebben. In mijn ogen is er niets zo fijn rijden als in een cabrio.
De volgende dag de auto eens lekker gewassen. Want de 1 serie moest die dag ook opgehaald worden bij de dealer. Dus met heel het gezin, in de cabrio de volgende BMW ophalen. Meteen even bij de dealer de optie lijst uit laten printen. En daarna lekker met de auto's rondjes gaan rijden. Inmiddels is mijn vrouw ook besmet met het BMW virus, maar geeft ze dat niet toe. De 1 serie zal origineel blijven, al denk ik daar heel anders over. Maar de 3 zal in de loop van de tijd wel wat veranderen.
Zo, nu heb ik genoeg gezegd, 3 sigaretten verder, en nog steeds geen foto's? Hier komen ze dan:
Inmiddels het front ook wat aangepast. Was vanaf het begin al geen fan van al dat chrome. Dus langzaam zal dat van de auto verdwijnen.
Ik vind de velgen heel mooi, maar ik denk dat BBS Le Mans nog vele malen beter zullen staan.
Verder misschien nog een Dension Gateway of een Dynavin. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het scherm heeft wat pixel uitval, en heb nog niet gekeken of daar nog iets aan te doen valt.
Omdat ik het toch over de 1 heb gehad, ook nog wat plaatjes:
En nog 1 van de BMW's samen:
Toen was de dag aangebroken dat we een rondje zouden maken langs de auto's.
Aangekomen bij het eerste bedrijf, kreeg mijn vriendin al een niet al te beste indruk. Maar goed, toch maar gekeken wat we voor de Corsa terug zouden krijgen. Dat was niet wat we verwacht hadden. De Corsa zou hoe dan ook mee terug naar huis gaan. Ze reden de auto voor ons buiten, en meteen viel het lampje van een motorstoring op. Ook werkte het knopje om alle ramen te bedienen niet. Er werd ons ook nog even verteld dat we niet langer als een kwartier mochten proefrijden, want dat kostte brandstof. De auto reed verder heel goed, maar de verkoper was niet al te vriendelijk en wilde in onze ogen ook niet echt verkopen. Nadat ik verteld had wat mijn bevindingen waren, vertelde de koper dat het niets uitmaakte dat het motormanagement lampje brandde de auto was scherp geprijsd volgens hem. Toen zijn we ook maar gewoon in de auto gestapt en naar de volgende auto gaan kijken. Dat was een hele mooie auto, alleen slipte de automaatbak in de achteruit versnelling. En konden we het niet eens worden over de prijs. Dus op naar de derde auto. Eigenlijk in mijn ogen ook de laatste optie, de eerste 2 hadden een M-pakket, en de laatste had dat niet. Maar toen ik de auto zag, wist ik het meteen. Deze zou het gaan worden. Na de proefrit waren we het heel snel eens over de prijs. Dus alles in orde gemaakt, en kon de reis naar huis beginnen.
De eerste indruk van de 330 was dat hij veel vlotter was als mijn 328ci en vele malen beter klonk. Ook was het weer een heerlijk gevoel om het dak open te hebben. In mijn ogen is er niets zo fijn rijden als in een cabrio.
De volgende dag de auto eens lekker gewassen. Want de 1 serie moest die dag ook opgehaald worden bij de dealer. Dus met heel het gezin, in de cabrio de volgende BMW ophalen. Meteen even bij de dealer de optie lijst uit laten printen. En daarna lekker met de auto's rondjes gaan rijden. Inmiddels is mijn vrouw ook besmet met het BMW virus, maar geeft ze dat niet toe. De 1 serie zal origineel blijven, al denk ik daar heel anders over. Maar de 3 zal in de loop van de tijd wel wat veranderen.
Zo, nu heb ik genoeg gezegd, 3 sigaretten verder, en nog steeds geen foto's? Hier komen ze dan:
Inmiddels het front ook wat aangepast. Was vanaf het begin al geen fan van al dat chrome. Dus langzaam zal dat van de auto verdwijnen.
Ik vind de velgen heel mooi, maar ik denk dat BBS Le Mans nog vele malen beter zullen staan.
Verder misschien nog een Dension Gateway of een Dynavin. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het scherm heeft wat pixel uitval, en heb nog niet gekeken of daar nog iets aan te doen valt.
Omdat ik het toch over de 1 heb gehad, ook nog wat plaatjes:
En nog 1 van de BMW's samen:
Laatst gewijzigd door Gérald320icabrio op 18 jul 2017, 22:11, 6 keer totaal gewijzigd.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: Mijn 330ci cabrio
Gaaf man! Erg mooie auto's
Veel veilige kilometers gewenst!
Ik ben met name wel benieuwd hoe de 330 cabrio bevalt? Ben namelijk zelf ook op zoek naar eentje
Gr,
Johan
Veel veilige kilometers gewenst!
Ik ben met name wel benieuwd hoe de 330 cabrio bevalt? Ben namelijk zelf ook op zoek naar eentje
Gr,
Johan
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: Mijn 330ci cabrio
Dankjewel, ik moet zeggen dat de cabrio heel goed bevalt. Heb er eigenlijk niets over te klagen. En met het mooie weer is er natuurlijk niets fijner dan open rijden. Succes met je zoektocht!
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 01:51
Re: Mijn 330ci cabrio
2 BMW's en beide met rood leder. Top.
Re: Mijn 330ci cabrio
En de 5 serie E39 kijkt zielig toe op de achtergrond..... Maar wel mooie auto's hoor.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Mijn 330ci cabrio
Twee mooie bmw's en heel veel plezier in beide maar dat zal wel lukken.
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
330ci cabrio andere velgen maar welke?
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar andere velgen. Maar ik kom er maar niet uit. Ik wil al heel lang een setje BBS Le Mans. Maar als ik ze onder de auto zie, dan vind ik het niet meer zo mooi als dat ik het vond. Ook vind ik de Vossen velgen heel mooi. Het gaat dan om die vijfspaaks, CV3 als ik me niet vergis. Wie heeft er goed advies?
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: Mijn 330ci cabrio
Altijd voor OEM gaan, is op lange termijn toch echt het mooiste.
Style 72 zou ik zeggen
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/72
Style 72 zou ik zeggen
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/72
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: Mijn 330ci cabrio
Dat ben ik niet helemaal met je eens. OEM is altijd goed natuurlijk, maar ik kan geen velgen naar mijn zin vinden. Het zullen of de BBS gaan worden, of de Vossen. Alleen is er nog twijfel over wat op de langere termijn de beste keuze voor mij is.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: Mijn 330ci cabrio
ik zou voor de csl velgen gaan
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: Mijn 330ci cabrio
Ik vind dat teveel mensen al op CSL velgen rijden. Dus is eigenlijk geen optie, ondanks dat ik het wel een mooie velg vind.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: Mijn 330ci cabrio
Dit weekend lekker een beetje bezig geweest met de cabrio. Als eerste heeft ze nieuwe olie gehad. Castrol 0-W30. Al vanaf aankoop vond ik al het chrome op de auto niet heel erg mooi. Dus nu maar begonnen om de neus aan te pakken en daarna langzaam de rest. Zo heb ik de originele nieren voorzien van Carbon folie. En ook de chromen kentekenplaathouder maar een folie gegeven. Op de planning staan nog wel een aantal dingen.
Ik vind het zo veel mooier zonder die lelijke gele plaat.
- Stootstrips voorzien van folie of plasti dip
- Komplamp inleg moet zwart worden
- Stuurinleg voorzien van Carbon folie
- Nieuwe velgen in 19 inch
- M tech 2 pakket
- Nog wat preventief onderhoud zoals Carter ontluchting, radiateur en dergelijke
Zoals het er nu naar uitziet ga ik zaterdag shoppen voor nieuwe schoenen voor de cabrio. Nog altijd grote twijfel tussen BBS Le Mans en de Vossen CV3R. Helaas zijn er niet veel foto's daarmee te vinden.
Ik vind het zo veel mooier zonder die lelijke gele plaat.
- Stootstrips voorzien van folie of plasti dip
- Komplamp inleg moet zwart worden
- Stuurinleg voorzien van Carbon folie
- Nieuwe velgen in 19 inch
- M tech 2 pakket
- Nog wat preventief onderhoud zoals Carter ontluchting, radiateur en dergelijke
Zoals het er nu naar uitziet ga ik zaterdag shoppen voor nieuwe schoenen voor de cabrio. Nog altijd grote twijfel tussen BBS Le Mans en de Vossen CV3R. Helaas zijn er niet veel foto's daarmee te vinden.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: Mijn 330ci cabrio
Is 0 w30 niet te dun????
Ook gezien de M54 nogal eens wat olie lust zou ik toch minimaal 5 w30 aanhouden.
Of zie ik dit verkeerd???
Ook gezien de M54 nogal eens wat olie lust zou ik toch minimaal 5 w30 aanhouden.
Of zie ik dit verkeerd???
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- Gérald320icabrio
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
- Locatie: Breda
Re: Mijn 330ci cabrio
@bofkomt Volgens de site van Castrol was dit de juiste olie. Dus heb ik dat maar aangehouden. Mocht het toch niets blijken te zijn, dan gaat er gewoon andere olie in. Maar dat merken we de komende tijd wel. In het weekend staat de cabrio meestal stil.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.
Re: Mijn 330ci cabrio
0 w30 kan er idd wel in volgens de site, maar ik vind het echt te dun, ik zou het echt bij 5 w30 houden.
Die is er ook ruimschoots van castrol.
Die is er ook ruimschoots van castrol.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe