E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Goedemorgen,
Ik denk dat het uitlezen van de BMW de beste optie is.
Men kan wel van alles en nog wat uit de hoek gaan halen, maar dan word het gissen.
Ik denk dat het hier om een communicatie fout gaan van de transponders in de sleutel of de electronica die het geheel vrij schakelt.
Dus ook al omzeilt u de beveiliging, zoal u het al heeft gedaan.
Dan zal de startmotor wel ronddraaien, maar blijft de startblokkering zijn werk doen! Blokkeren!
Wellicht kan het zijn, dat de beide sleutels opnieuw moeten ingeleerd worden!
Daarom is mijn advies, gebruik steeds de beide sleutels, want anders worden deze echt niet opgeladen, tijdens dat deze in het contact slot zitten!
Dus elke maand of eerder, net wat men wil, steeds de sleutels wisselen, en gebruiken.
Maar het is nu zaak, om beter de BMW te laten uitlezen.
Anders word het gegarandeerd een zoekplaatje, en erg vaak zonder het juiste antwoord.
Maar wat M43 aan wil geven, dat zou goed kunnen.
Maar ik zou het op een eenvoudiger manier doen, zet er eens een paar hulpstart kabels op, en kijk dan eens of het verschil uitmaakt.
Maar ik ga er voor als nog van uit, dat het om een communicatie probleem gaat tussen de transponder en de vrij schakel electronica.
Waarom ik daar van uit ga, u heeft wel de volle dashboard verlichting, met alle controle verlichting.
U zult best alle verlichting van de auto kunnen gebruiken, maar het starten lukt niet.
Een hele grote aanwijzing dat het om dit probleem gaat.
Ik heb ooit al eens bij een Golfje een sleutel gehad, die alles deed, enkel had de sleutel geen ingebouwde transponder, dus de Golf kon gestart worden, en sloeg na 4 tellen weer af, keer op keer!
Dus als de transponder niet werkt of gedeeltelijk werkt, dan gaat het echt niet lukken!
Nog een vraag van mij aan u, is de accu ontladen geweest?
Want dit kan soms een probleem geven.
Tegenwoordig zijn er maatregelen getroffen, dat wanneer de accu nog slechts 10 Volt heeft/geeft.
Dan start de auto ook niet, dan hoort men enkel de startmotor klikken, de 10 Volt grens is bereikt!
Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.
Ik zou dus eerst de BMW laten uitlezen, dan komt de oorzaak erg vaak aan het licht!
Soms kan men ook wel eens pech hebben!
De micro electronica is ook erg wispelturig!
En kan men het probleem soms wel eens niet uitlezen, een slechte nuk van de micro electronica.
Soms kan het wel eens zijn, dat er een Fake melding plaats vinden, een error die dus niet aanwezig is!
Als u het probleem heeft opgelost, wilt u dan graag een replay schrijven, wat er nu aan de hand was.
Veel beter had het voor u geweest, om er een nieuw topic van te maken, soms gebeurt het wel, dat wanneer de oplossing niet via een replay is gegeven, dat dit gewist kan worden, en zo ook uw oproep!
Succes, hopelijk word uw irritante probleem snel opgelost, en kunt u weer van de BMW genieten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik denk dat het uitlezen van de BMW de beste optie is.
Men kan wel van alles en nog wat uit de hoek gaan halen, maar dan word het gissen.
Ik denk dat het hier om een communicatie fout gaan van de transponders in de sleutel of de electronica die het geheel vrij schakelt.
Dus ook al omzeilt u de beveiliging, zoal u het al heeft gedaan.
Dan zal de startmotor wel ronddraaien, maar blijft de startblokkering zijn werk doen! Blokkeren!
Wellicht kan het zijn, dat de beide sleutels opnieuw moeten ingeleerd worden!
Daarom is mijn advies, gebruik steeds de beide sleutels, want anders worden deze echt niet opgeladen, tijdens dat deze in het contact slot zitten!
Dus elke maand of eerder, net wat men wil, steeds de sleutels wisselen, en gebruiken.
Maar het is nu zaak, om beter de BMW te laten uitlezen.
Anders word het gegarandeerd een zoekplaatje, en erg vaak zonder het juiste antwoord.
Maar wat M43 aan wil geven, dat zou goed kunnen.
Maar ik zou het op een eenvoudiger manier doen, zet er eens een paar hulpstart kabels op, en kijk dan eens of het verschil uitmaakt.
Maar ik ga er voor als nog van uit, dat het om een communicatie probleem gaat tussen de transponder en de vrij schakel electronica.
Waarom ik daar van uit ga, u heeft wel de volle dashboard verlichting, met alle controle verlichting.
U zult best alle verlichting van de auto kunnen gebruiken, maar het starten lukt niet.
Een hele grote aanwijzing dat het om dit probleem gaat.
Ik heb ooit al eens bij een Golfje een sleutel gehad, die alles deed, enkel had de sleutel geen ingebouwde transponder, dus de Golf kon gestart worden, en sloeg na 4 tellen weer af, keer op keer!
Dus als de transponder niet werkt of gedeeltelijk werkt, dan gaat het echt niet lukken!
Nog een vraag van mij aan u, is de accu ontladen geweest?
Want dit kan soms een probleem geven.
Tegenwoordig zijn er maatregelen getroffen, dat wanneer de accu nog slechts 10 Volt heeft/geeft.
Dan start de auto ook niet, dan hoort men enkel de startmotor klikken, de 10 Volt grens is bereikt!
Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.
Ik zou dus eerst de BMW laten uitlezen, dan komt de oorzaak erg vaak aan het licht!
Soms kan men ook wel eens pech hebben!
De micro electronica is ook erg wispelturig!
En kan men het probleem soms wel eens niet uitlezen, een slechte nuk van de micro electronica.
Soms kan het wel eens zijn, dat er een Fake melding plaats vinden, een error die dus niet aanwezig is!
Als u het probleem heeft opgelost, wilt u dan graag een replay schrijven, wat er nu aan de hand was.
Veel beter had het voor u geweest, om er een nieuw topic van te maken, soms gebeurt het wel, dat wanneer de oplossing niet via een replay is gegeven, dat dit gewist kan worden, en zo ook uw oproep!
Succes, hopelijk word uw irritante probleem snel opgelost, en kunt u weer van de BMW genieten.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
hoi ik vermoed dat jij gelijk hebt ade39 het zou eventueel in de sleutel kunnen zitten daar heb ik niet aan gedacht wand als hij hem op de een of andere manier niet meer herkent doet ie niks meer krijg je hem zelfs ook niet aan gesleept dus blijft de optie open om hem toch maar voor hem uit te laten lezen dan weet je echt zeker wat er aan de hand is grt m43
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Alle 3 de sleutels deden het niet.
Uitlezen geeft geen meldingen.
Alles wordt nu om de EWS heen gesoldeerd.
Ik hou jullie op de hoogte qua wat en kosten.
Uitlezen geeft geen meldingen.
Alles wordt nu om de EWS heen gesoldeerd.
Ik hou jullie op de hoogte qua wat en kosten.
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Hallo beste Wanna1,
Dat is dan een communicatie probleem.
Ik zou niet teveel gaan mieren aan dat systeem, vaak kan je dan wachten op het vervolg van deze aktie.
Waarom niet even uitlezen?
En het werkelijke probleem oplossen!
Maar het is uw keuze.
Bedenk echter dat het boord systeem van BMW zeer complex is.
En zomaar iets gaan omleiden, dat kan erg vaak over gaan tot weer andere serieuze problemen.
Wat eventueel nog een optie kan zijn, dat er een relais stuk is, een start relais.
Maar ik moet wel even kijken, welke dat precies is.
Ik kom dan even retour met de kleur en het onderdeel nummer van het relais!
Wat het aantrekken betreft, beste M43.
Doe dat beter echt niet!
U kunt net als het verkeerder gebruik van de startkabels het gehele boord systeem met alle electronica vernietigen!
Ik zou dan nog veel liever de startkabels gebruiken.
Sluit eerst de + kabel aan, bij voorbaat op het aansluitpunt bij het inlaatspruitstuk ( bij de 6 cilinders )
Sluit nu de - kabel aan, en plaats de - min tang op het rechter binnen spatscherm op het massa punt of een blank gedeelte op de motor.
De hulp auto even laten stationair draaien, dan laad de accu van de te starten auto op.
Start nu de auto, en laat deze even draaien.
Zet dan eerst wat grote stroom verbruikers aan, zoals de achterruitverwarming, en de kachelventilator met de lampen.
Haal nu de massa kabel weg van de motor.
Daarna haalt u de + kabel weg.
U kunt nu de stroom verbruikers die u heeft ingeschakeld, een voor een uitschakelen.
U heeft nu het boord systeem met alle gevoelige apparatuur beschermd tegen hoge piekspanningen!
Bedenk echter dat wanneer men geen stroom verbruikers aan zou zetten, dat de dynamo als een gek gaat laden.
Dat kan soms oplopen tot wel 70 Volt!!
Bedenk eens wat 70 Volt zou doen met alle electronica?
Dat is echt compleet verwoest!
En ik heb het al gezien, dat dit gebeurt is, dan kan je echt wel janken.
Dit is echt diep triest, en de auto, die is total loss!
Dat kost zoveel geld, om alles vernietigde electronica te vervangen, dat kan enkel gedaan worden, als men een goedkope donorauto zou hebben, en het zelfde type.
Vaak moet er dan nog diverse zaken in geleerd worden, als men de pech heeft!
Maar ik ga nog even het relais kleur en het onderdeel nummer van dit relais opzoeken voor Wanna1.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is dan een communicatie probleem.
Ik zou niet teveel gaan mieren aan dat systeem, vaak kan je dan wachten op het vervolg van deze aktie.
Waarom niet even uitlezen?
En het werkelijke probleem oplossen!
Maar het is uw keuze.
Bedenk echter dat het boord systeem van BMW zeer complex is.
En zomaar iets gaan omleiden, dat kan erg vaak over gaan tot weer andere serieuze problemen.
Wat eventueel nog een optie kan zijn, dat er een relais stuk is, een start relais.
Maar ik moet wel even kijken, welke dat precies is.
Ik kom dan even retour met de kleur en het onderdeel nummer van het relais!
Wat het aantrekken betreft, beste M43.
Doe dat beter echt niet!
U kunt net als het verkeerder gebruik van de startkabels het gehele boord systeem met alle electronica vernietigen!
Ik zou dan nog veel liever de startkabels gebruiken.
Sluit eerst de + kabel aan, bij voorbaat op het aansluitpunt bij het inlaatspruitstuk ( bij de 6 cilinders )
Sluit nu de - kabel aan, en plaats de - min tang op het rechter binnen spatscherm op het massa punt of een blank gedeelte op de motor.
De hulp auto even laten stationair draaien, dan laad de accu van de te starten auto op.
Start nu de auto, en laat deze even draaien.
Zet dan eerst wat grote stroom verbruikers aan, zoals de achterruitverwarming, en de kachelventilator met de lampen.
Haal nu de massa kabel weg van de motor.
Daarna haalt u de + kabel weg.
U kunt nu de stroom verbruikers die u heeft ingeschakeld, een voor een uitschakelen.
U heeft nu het boord systeem met alle gevoelige apparatuur beschermd tegen hoge piekspanningen!
Bedenk echter dat wanneer men geen stroom verbruikers aan zou zetten, dat de dynamo als een gek gaat laden.
Dat kan soms oplopen tot wel 70 Volt!!
Bedenk eens wat 70 Volt zou doen met alle electronica?
Dat is echt compleet verwoest!
En ik heb het al gezien, dat dit gebeurt is, dan kan je echt wel janken.
Dit is echt diep triest, en de auto, die is total loss!
Dat kost zoveel geld, om alles vernietigde electronica te vervangen, dat kan enkel gedaan worden, als men een goedkope donorauto zou hebben, en het zelfde type.
Vaak moet er dan nog diverse zaken in geleerd worden, als men de pech heeft!
Maar ik ga nog even het relais kleur en het onderdeel nummer van dit relais opzoeken voor Wanna1.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
hoi ade39 ik heb gelukkig nog nooit een bmw aangetrokken nu ik u bericht gelezen heb ga ik dit zeker niet doen bedankt voor het advies dat heb ik echter nooit geweten ad ik leer veel van je echt van harte bedankt weer om het bericht van wanne op in te haken hij kan inderdaad beter de auto laten uit lezen anders god weet is de auto helemaal niet meer te redden of het kost echt een smak geld ik hoor het wel grt m43
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Beste Wanna1,
Zoals beloofd,
Het start relais is ingebouwd in de schakelbox onder de rechter interieurfilter huis.
De zijde van het voertuig word altijd bepaald van zittend achter het stuurwiel gezien.
Maar deze box wist u al te vinden, had ik gelezen.
Het startmotor relais:
Dat is licht groen van kleur.
Het relais word aangeduid met K 6324, het onderdeel nummer van BMW is: 61 36 8 373 700
Bij de dealer kost dit relais € 10,02 daar dient u wel de BTW van 21 % bij op te tellen.
Verder zou het nog om een stuurapparaat kunnen gaan, maar een relais van € 12.12 incl. BTW, dat kan men nog behappen, om het zomaar even te proberen!
Of ga even naar een demontage bedrijf voor dit relais, of leen het even van een vriend.
Voor alle type E39 series is dit relais hetzelfde!
Het zou zomaar kunnen, dat het probleem is opgelost.
Misschien dat er nog een motor relais defect is, alles kan een keer defect gaan.
Dit soort relais zitten allemaal in dezelfde electronica box onder het rechter interieurfilterhuis.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Zoals beloofd,
Het start relais is ingebouwd in de schakelbox onder de rechter interieurfilter huis.
De zijde van het voertuig word altijd bepaald van zittend achter het stuurwiel gezien.
Maar deze box wist u al te vinden, had ik gelezen.
Het startmotor relais:
Dat is licht groen van kleur.
Het relais word aangeduid met K 6324, het onderdeel nummer van BMW is: 61 36 8 373 700
Bij de dealer kost dit relais € 10,02 daar dient u wel de BTW van 21 % bij op te tellen.
Verder zou het nog om een stuurapparaat kunnen gaan, maar een relais van € 12.12 incl. BTW, dat kan men nog behappen, om het zomaar even te proberen!
Of ga even naar een demontage bedrijf voor dit relais, of leen het even van een vriend.
Voor alle type E39 series is dit relais hetzelfde!
Het zou zomaar kunnen, dat het probleem is opgelost.
Misschien dat er nog een motor relais defect is, alles kan een keer defect gaan.
Dit soort relais zitten allemaal in dezelfde electronica box onder het rechter interieurfilterhuis.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Goede middag beste Wanna1,
Zijn er al vorderingen geboekt met het startmotor probleem.
Of is de zaak nog in onderzoek bezig?
Of is het probleem inmiddels al verholpen, en dat zou natuurlijk de mooiste optie zijn.
Beste forum leden, ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Zijn er al vorderingen geboekt met het startmotor probleem.
Of is de zaak nog in onderzoek bezig?
Of is het probleem inmiddels al verholpen, en dat zou natuurlijk de mooiste optie zijn.
Beste forum leden, ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Ja, de auto doet het weer.
Zoals ik heb begrepen heb is de startblokkering er tussenuit gehaald.
Dit lukte niet met de computer en hebben ze met wat onderdeeltjes eromheen gesoldeert.
Als ik de rekening heb zal ik de kosten vermelden.
In dezelfde tijd stond er ook een e60, met hetzelfgde probleem. Deze was in 10 minuten klaar via de computer.
Groeten
Zoals ik heb begrepen heb is de startblokkering er tussenuit gehaald.
Dit lukte niet met de computer en hebben ze met wat onderdeeltjes eromheen gesoldeert.
Als ik de rekening heb zal ik de kosten vermelden.
In dezelfde tijd stond er ook een e60, met hetzelfgde probleem. Deze was in 10 minuten klaar via de computer.
Groeten
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Goede middag, beste Wanna1,
.
Hartelijk dank voor de replay.
U kunt weer rijden, probleem verholpen.
Het is ook niet zo'n groot karwei, de startblokkering weg halen.
Het systeem er tussen uit solderen, en de draden weer aan elkaar solderen en isoleren.
Dat heb ik al vaker gedaan, en wilde dan een nieuwe monteren.
Maar dat wilde men dus echt niet.
Ik kan het wel begrijpen, want men is dan bang dat het weer zal voorvallen.
Met vriendelijke groet,
Ad
.
Hartelijk dank voor de replay.
U kunt weer rijden, probleem verholpen.
Het is ook niet zo'n groot karwei, de startblokkering weg halen.
Het systeem er tussen uit solderen, en de draden weer aan elkaar solderen en isoleren.
Dat heb ik al vaker gedaan, en wilde dan een nieuwe monteren.
Maar dat wilde men dus echt niet.
Ik kan het wel begrijpen, want men is dan bang dat het weer zal voorvallen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Heb ik ook gehad,startmotor defect. Vervangen en probleem opgelost.
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Eindelijk de rekening binnen.
Totale kosten voor dit geintje 140,-
Valt weer reuze mee.
Totale kosten voor dit geintje 140,-
Valt weer reuze mee.
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Valt inderdaad mee. Mooi.
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Goede nacht beste Wanna1,
Dus de start blokkering is er van tussen gehaal, en de startblokkering is omzeild!
Heeft u daar melding van gemaakt bij de verzekeraar?
Dit kan wel eens gevolgen hebben voor uw verzekering premie!
Meld u dit niet, dan is het verzekering fraude!
De verzekeraar vraagt dus in de polis voorwaarden, welke soort beveiliging! u in de BMW heeft ( SCM certificering )
U heeft als het goed is een certificaat van de beveiliging soort, maar dat klopt in feite niet meer!
Pas dus erg goed op, wat u allemaal gaat doen!
Het zijn van die kleine dingen, die het hem doen!
Pas erg goed op met dit soort zaken.
Ik zou dit soort risico's niet nemen, stel dat de verzekeraar er achter komt.
Dan word het verdraaid moeilijk verzekeren van een motorvoertuig.
Dit word onderling doorgegeven, en het staat vermeld in de data systemen van de branche van de verzekeraars!
Het kan misschien ver gezocht zijn, maar stel, dat men er achter komt bij een onderzoek!
Maar u kunt in elk geval weer rijden.
Fijn weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dus de start blokkering is er van tussen gehaal, en de startblokkering is omzeild!
Heeft u daar melding van gemaakt bij de verzekeraar?
Dit kan wel eens gevolgen hebben voor uw verzekering premie!
Meld u dit niet, dan is het verzekering fraude!
De verzekeraar vraagt dus in de polis voorwaarden, welke soort beveiliging! u in de BMW heeft ( SCM certificering )
U heeft als het goed is een certificaat van de beveiliging soort, maar dat klopt in feite niet meer!
Pas dus erg goed op, wat u allemaal gaat doen!
Het zijn van die kleine dingen, die het hem doen!
Pas erg goed op met dit soort zaken.
Ik zou dit soort risico's niet nemen, stel dat de verzekeraar er achter komt.
Dan word het verdraaid moeilijk verzekeren van een motorvoertuig.
Dit word onderling doorgegeven, en het staat vermeld in de data systemen van de branche van de verzekeraars!
Het kan misschien ver gezocht zijn, maar stel, dat men er achter komt bij een onderzoek!
Maar u kunt in elk geval weer rijden.
Fijn weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Beste,
Dank uw meedenken , ik had hier nog niet over nagedacht.
Echter heb ik niet het idee dat ik hier verder iets mee moet doen.
Het alarm doet het nog de wegsleep/hellingshoekdetector doet het ook nog.
Het betreft een auto van 20 jaar oud en dik 3 ton op de teller met een restwaarde van 0.
Als iemand deze auto wil stelen dan mis ik ongeveer een inruilwaarde van +-2000,-
Als het een nieuwere auto was geweest had ik een nieuwe startblokkering erin gezet, maar deze auto is afgeschreven.
Groeten,
Wanna
Dank uw meedenken , ik had hier nog niet over nagedacht.
Echter heb ik niet het idee dat ik hier verder iets mee moet doen.
Het alarm doet het nog de wegsleep/hellingshoekdetector doet het ook nog.
Het betreft een auto van 20 jaar oud en dik 3 ton op de teller met een restwaarde van 0.
Als iemand deze auto wil stelen dan mis ik ongeveer een inruilwaarde van +-2000,-
Als het een nieuwere auto was geweest had ik een nieuwe startblokkering erin gezet, maar deze auto is afgeschreven.
Groeten,
Wanna
Re: E39 start niet meer, Startmotor geen reactie.
Goede middag beste Wanna1,
O dan heeft u niets te vrezen.
Maar elke Euro die misgelopen word, dat is er immers een.
En het is uw keuze, verder merkt er niemand iets van.
Ik wilde het alleen maar even kenbaar maken.
Fijn weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
O dan heeft u niets te vrezen.
Maar elke Euro die misgelopen word, dat is er immers een.
En het is uw keuze, verder merkt er niemand iets van.
Ik wilde het alleen maar even kenbaar maken.
Fijn weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad