Verder reed de auto prima, op zo nu en dan een schommeling in de toeren na.
Tot gisteren.
Sinds gisteren bij stationair (voor verkeerslicht) pendelde de toeren tussen 450-750.
Verder reed de auto goed.
Vandaag weer op weg met de auto, met in achterhoofd dat ik dan misschien de reparaties naar voren moest trekken. (wilde ze naar achteren schuiven omdat wij nu in aankoop van een nieuw huis zijn en op zeer korte termijn een kleine verwachten)
Helaas werd het steeds erger. Tot bijna uitvallens aan toe. Zette ik de automaat in de vrij, dan trokken de toeren naar ongeveer 750 toeren en pendelde dan een kleine 50 a 100 toeren.
Vanavond na het eten even onder de kap gekeken, om te checken of ik zo een luchtlek in het vacuumsysteem kon vinden. Dat was niet het geval.
Ik wilde vervolgens controleren hoe het ging als ik de lmm ontkoppeld had. Dus afgekoppeld en gestart, nog steeds pendelen in toeren. Gestart met lmm eraan en al draaiend ontkoppelen. Dat ging goed een keer of 2. Bleef draaien, maar wel wat even in toeren een verschilletje.
De derde keer was dat de auto uitviel en waarna het mooie tandwieltje met uitroepteken in beeld kwam naast de P/D/R/N van de automaat (in dash).
Dat laatste had ik ook al eens gehad bij een E36 318i automaat na uitval door een vacuumlek. Dat trok toen na een klein ritje weg.
Dus ik dacht, laat ik even een klein blokje om doen, wellicht werkt dat ook in deze.
Echt waar, de automaat schakelde nog slechter dan een 1e klasser uit het voortgezet onderwijs, die voor het eerst in een schakel auto rijdt.
Dat het tandwieltje komt door het uitvallen (en dus stroomtoevoer naar de automaatpomp) weet ik, maar ik hoopte dat het opgelost zou worden door dat kleine rondje rijden en dan een 'normale' start en stop.
Dat moet ik morgen gaan bezien, of hij dan nog in noodloop staat.
Nu is mijn vraag. Gebeurt dat ook bij een e46 of moet het opgelost worden met uitlezen en resetten?
En is mijn lmm nu nog goed door deze omstandigheden, of juist niet.
En kan het probleem als boven geschreven komen doordat de carterventilatie vol zit?
Ik wil nu maandag de wagen naar een garage brengen en sowieso de carterventilatie laten vervangen, alle foutcodes laten uitlezen en resetten. Maar zonder afspraak zal dat niet zonder slag of stoot gaan denk ik. En ik heb de wagen nodig...
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Alvast bedankt voor het meedenken!