Luchtmassameter probleem denk ik

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Xander1967

Luchtmassameter probleem denk ik

Bericht door Xander1967 » 08 apr 2017, 17:32

Hallo ik dacht dat ik een probleem had met mijn luchtmassameter.Als ik een kleine 10 minuten heb gereden dan reageerd mijn bmw slecht op het gaspedaal,onder in de toeren reageerd hij slecht en vanaf 2000 toeren trekt hij weer gewoon,Ik heb de auto uit laten lezen en 2 foutmeldingen lmm en erg klep krijgt te weinig stroom.Nou heb ik de stekker eraf gehaald een dan reageerd de auto goed.Ik heb van een vriend van mij even een andere lmm erop gezet maar het zelfde probleem blijft weet iemand wat ik er nog meer aan kan doen Mvg xander

deliyuregim83

Re: Luchtmassameter probleem denk ik

Bericht door deliyuregim83 » 08 apr 2017, 20:20

Bijna hetzelfde probleem die ik nu heb..

Waarschijnlijk is het bij jou ook de gasklephuis defect. Bij mij geeft bij uitlezen " a trottle valve actuator, control" en nog iets met luchtinlaat. Krijg je geen emisie storing op je idrive?

Gasklephuis kan je schoonmaken. Als deze storing na reset terug komt.. heb je waarschijnlijk defecte gasklephuis

Bij mij hikt de auto af en toe bij gaslos en helemaal afremmen wilt die wel eens bijna uitvallen.
Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530 :duimen: :s
Verkocht :nee: BMW E60 535D :///m:

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 09 apr 2017, 08:01

Meet eens met een spanningsmeter tussen de massa van je carrosserie en een massapunt op je motor, als hij loopt. (als hij goed is meet je niets)
Het lijkt er soms op dat de persoon bij BMW die verantwoordelijk was voor de bekabeling van de E6x modellen heeft zitten slapen tijdens het werk...
Alternatief is als test even een extra massa kabeltje trekken naar de motor en een goed massapunt en dan testrijden.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

Xander1967

Bericht door Xander1967 » 09 apr 2017, 09:33

Bedankt dat zal ik straks even proberen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”