Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
- Iwan-Terrible
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 mar 2017, 23:07
Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
He Mensen ,
Even een vraag , heeft er iemand ervaring met het verlagen van een BMW E46 Touring (2004)
Ik zie verschillende sets online , met verschillende maten.
Maar wat is aan te raden zodat het nog steeds comfortabel rijden blijft,
Even een vraag , heeft er iemand ervaring met het verlagen van een BMW E46 Touring (2004)
Ik zie verschillende sets online , met verschillende maten.
Maar wat is aan te raden zodat het nog steeds comfortabel rijden blijft,
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Ligt eraan wat je wil qua verlagen. Alleen looks of sportief rijden of..
Ligt ook niet alleen aan de hoogte het rijgedrag, ook het type veer, lineaire of progressief bv.
Je kan ook een schroefsetje nemen, lekker makkelijk
Ligt ook niet alleen aan de hoogte het rijgedrag, ook het type veer, lineaire of progressief bv.
Je kan ook een schroefsetje nemen, lekker makkelijk
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Verlagen en comfortabel blijven rijden gaan niet samen..........
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Helaas gaat verlagen altijd in combinatie met minder comfort.
Over het algemeen hoe lager hoe stugger. Dat is ook logische want hoe lager je gaat hoe korter de veerweg zal worden.
Mijn ervaring is dat als je wel echt wil verlagen en toch nog zoveel mogelijk comfort wil behouden dat het beste gaat met een setje Eibach Pro veren in combinatie met Bilstein B4 dempers.
De B4 dempers zijn een tikkeltje stugger als de originele en de Eibach Pro veren verlagen niet overdreven veel waardoor je nog wel wat veerweg hebt.
Echter zelfs met zo'n setup lever je echt wel comfort in.
Je zult echt rustiger over drempels moeten gaan omdat je anders ofwel wat raakt ofwel op het eind van de veerweg komt (bumpstops) wat ook niet erg fijn is uiteraard.
Ik heb altijd verlaagde auto's gehad en vind het persoonlijk helemaal niet vervelend.
Persoonlijk vind ik originele vering nagenoeg altijd veel te soepel.
Ik heb er een hekel aan dat als ik aan het stuur trek de auto eerst gaat hellen voordat hij daadwerkelijk de bocht om gaat.
Bij mij moet een auto gewoon vlak blijven zonder rol in snelle bohten. Helaas hoort er dan bij dat ik rustiger over oneffenheden en drempels moet rijden.
Over het algemeen hoe lager hoe stugger. Dat is ook logische want hoe lager je gaat hoe korter de veerweg zal worden.
Mijn ervaring is dat als je wel echt wil verlagen en toch nog zoveel mogelijk comfort wil behouden dat het beste gaat met een setje Eibach Pro veren in combinatie met Bilstein B4 dempers.
De B4 dempers zijn een tikkeltje stugger als de originele en de Eibach Pro veren verlagen niet overdreven veel waardoor je nog wel wat veerweg hebt.
Echter zelfs met zo'n setup lever je echt wel comfort in.
Je zult echt rustiger over drempels moeten gaan omdat je anders ofwel wat raakt ofwel op het eind van de veerweg komt (bumpstops) wat ook niet erg fijn is uiteraard.
Ik heb altijd verlaagde auto's gehad en vind het persoonlijk helemaal niet vervelend.
Persoonlijk vind ik originele vering nagenoeg altijd veel te soepel.
Ik heb er een hekel aan dat als ik aan het stuur trek de auto eerst gaat hellen voordat hij daadwerkelijk de bocht om gaat.
Bij mij moet een auto gewoon vlak blijven zonder rol in snelle bohten. Helaas hoort er dan bij dat ik rustiger over oneffenheden en drempels moet rijden.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Ik heb oa een E46 330i Touring gehad met een KW V2 schroefset.
Hij was goed laag en goed stug, echter vond ik het wel heel fijn rijden.
Maar zeker weten dat veel anderen zouden zeggen dat het een stugge stuiterbak was. Net wat je wil en wat je gewend bent.
Hij was goed laag en goed stug, echter vond ik het wel heel fijn rijden.
Maar zeker weten dat veel anderen zouden zeggen dat het een stugge stuiterbak was. Net wat je wil en wat je gewend bent.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
ben niet helemaal mee eens dat verlagen ten koste gaat van comfort, heb verschillende gehad, vast en schroef.
Een van de e46's (mijn boodschappen e46 ;-), heeft schroefset (alleen voor) achter ook iets verlaagd maar vast en lever niks in qua comfort, eigenlijk heeft ie nog veel meer comfort dan de 330xd die veel stugger iets af fabriek en hoog op de poten staat
Een van de e46's (mijn boodschappen e46 ;-), heeft schroefset (alleen voor) achter ook iets verlaagd maar vast en lever niks in qua comfort, eigenlijk heeft ie nog veel meer comfort dan de 330xd die veel stugger iets af fabriek en hoog op de poten staat
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Iemand ervaring met de AP schroefset voor de E46 ? Ik kom van VAG, en daar waren de ervaringen met AP over het algemeen zeer goed, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Rij sinds vorige week op een AP verlagings set 40-20 op een e39 en valt met niks niet tegen. Heb ook een bilstein b14 schroefset gehad maar dat was er snel onder uit, leek net een kart.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Mijn persoonlijke ervaring met mn huidige 330d touring, bilstein B8 icm eiback pro is een slag stugger dan mijn huidige KW variant 2 set. Vooral op de achteras, voorin viel wel mee.
KW variant is vrij comfortabel voor een 'sportieve' set Variant 2 kun je dus in hardheid verstellen. Ik heb hem momenteel niet op zn hardste stand staan, die vond ik te soepel.
AP heb ik nooit gereden, ben ik wel benieuwd naar eigelijk.
KW variant is vrij comfortabel voor een 'sportieve' set Variant 2 kun je dus in hardheid verstellen. Ik heb hem momenteel niet op zn hardste stand staan, die vond ik te soepel.
AP heb ik nooit gereden, ben ik wel benieuwd naar eigelijk.
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Ik had je hele draadje al aandachtig doorgelezen Martinus KW is natuurlijk wel de koning qua schroefsetjes, maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Bij de buren van Passatforum (Ik heb een Passat V6 Syncro) was AP een set die goed gewaardeerd werdt, vandaar dat ik hier even rondvroeg hoe dat op de Bimmers was !
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
AP komt uit de KW fabriek... Is grotendeels vergelijkbaar spul (met iets lager kwaliteitseisen neem ik aan, maar zit goed in elkaar).
Mijn ervaring is dat een setje verlagingsveren (en bijpassende dempers) stugger is dan een schroefset. En ben het er mee eens dat verlagen niet altijd comfort inleveren betekend: op mijn oude 330i zat origineel een sportonderstel en daar heb ik toen een H&R schroefset op gezet. Deze was qua comfort vergelijkbaar met het sportonderstel.
Mijn ervaring is dat een setje verlagingsveren (en bijpassende dempers) stugger is dan een schroefset. En ben het er mee eens dat verlagen niet altijd comfort inleveren betekend: op mijn oude 330i zat origineel een sportonderstel en daar heb ik toen een H&R schroefset op gezet. Deze was qua comfort vergelijkbaar met het sportonderstel.
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Maatje van me had ook geen klachten over zn A4 avant met AP set.
Ik zou voor AP gaan.
PS die kw V2 set had ik ook niet gehad als ik geen leuke gebruikte set was tegengekomen. Variant 1 zou ik wel overwegen, deze heb ik ook onder mn hobby gti zetten en al eerder onder een Corrado gehad.
Weitec, of dat heet tegenwoordig ST is ook het overwegen waard.
Ik zou voor AP gaan.
PS die kw V2 set had ik ook niet gehad als ik geen leuke gebruikte set was tegengekomen. Variant 1 zou ik wel overwegen, deze heb ik ook onder mn hobby gti zetten en al eerder onder een Corrado gehad.
Weitec, of dat heet tegenwoordig ST is ook het overwegen waard.
Re: Ervaring met verlagen van E46 Touring 2004
Ik rij inmiddels ook op de AP schroefset, en ben supertevreden. Lekker stuk gezakt, en zeker geen stuiterbak ! Bedankt voor jullie terugkoppeling allen.