loopt af en aan onrustig

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
E46cabrio320ci

loopt af en aan onrustig

Bericht door E46cabrio320ci » 19 apr 2017, 14:22

Hallo allemaal,

Vlak nadat wij onze E46 320 ci hebben gekocht loopt hij af en aan onrustig.
Trilt dan bij stationair lopen en heeft geen vermogen reageert bijvoorbeeld dan ook niet op de kickdown.

Vlak voor dat wij hem hebben gekocht zijn alle bougies vervangen en 1 bobine ( cilinder 5) en is er in het verleden ook al 1 vervangen( cilinder 2 ).

Nu zijn er verschillende foutmeldingen uitgelezen.

P0305 misfire cilinder 5
P0313 misfire with low fuel
P0303 misfire cilinder 3
P0300 random misfire

Het garagebedrijf waar hij in onderhoud is geweest en een monteur die ik ken snappen er niks van.
Volgens hen kan niet zijn dat de bobines( de andere 4) de storing geven want een bobine is goed of hij is kapot.
en de bougies zijn vervangen kort geleden.

Misschien zijn er hier gearheads die mij iets meer kunnen vertellen of een goed betrouwbaar bedrijf kunnen aanraden( regio Den Haag/Rotterdam ).

Graag hoor ik van jullie.

MVG Marcel
Life without a roof is better

Dutchie
Contacteer:

Re: loopt af en aan onrustig

Bericht door Dutchie » 21 apr 2017, 09:10

Misfires kunnen ook ontstaan door een arm mengsel (te weinig brandstof inspuiting), probleem zou dus ook in de injectoren kunnen zitten. (Cilinder 5 low fuel)

De random misfire bij cilinder 3 is dan wel weer een lastige. Kan de bobine zijn, bougie lijkt me dan uitgesloten, ook de injector speelt hier een rol, of misschien een lekkende kleppendeksel pakking waardoor er olie het bougie gat in loopt, waardoor de bobine en bougie wellicht geen contact met elkaar maken.

Als ie trilt bij stationair toerental gok ik dat ie op 5 of misschien wel 4 cilinders loopt, het is niet aan te raden om hiermee verder te rijden.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”