Bosch Aerotwin past niet?
Bosch Aerotwin past niet?
Ik heb een mooi setje nieuwe Bosch Aerotwins gekocht. Besteld op basis van het kenteken van de auto en op de doos staat ook netjes dat ze voor de E61 geschikt zijn.
Toch zit niet de juiste adapter erbij. De adapters die er nu op zitten hebben ongeveer 4 mm minder ruimte tussen de voorkant die aansluit op je wisserarm en het palletje dat door het gaatje gaat van de wisserarm. Deze afstand is dus kleiner:
Ik wilde de adapters overzetten van de oude wisserbladen maar dat gaat niet omdat ook de diameter van het ronde scharnierpunt weer anders is.
Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad?
Ik kan de wissers wel terugsturen, maar
a. Dat kost weer verzendkosten
b. Dan heb ik nog steeds geen goede wissers
c. Ik ben bang dat als ik ergens anders wissers koop ik hetzelfde krijg. Deze zijn immers volgens Bosch de juiste voor een E61.
Ik hoor graag van jullie!
Toch zit niet de juiste adapter erbij. De adapters die er nu op zitten hebben ongeveer 4 mm minder ruimte tussen de voorkant die aansluit op je wisserarm en het palletje dat door het gaatje gaat van de wisserarm. Deze afstand is dus kleiner:
Ik wilde de adapters overzetten van de oude wisserbladen maar dat gaat niet omdat ook de diameter van het ronde scharnierpunt weer anders is.
Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad?
Ik kan de wissers wel terugsturen, maar
a. Dat kost weer verzendkosten
b. Dan heb ik nog steeds geen goede wissers
c. Ik ben bang dat als ik ergens anders wissers koop ik hetzelfde krijg. Deze zijn immers volgens Bosch de juiste voor een E61.
Ik hoor graag van jullie!
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR
Re: Bosch Aerotwin past niet?
Harder duwen en uiteindelijk klikken ze wel.
Ik meende ook eerst dat ze niet passen, maar met extra kracht deden ze dit wel.
Ik meende ook eerst dat ze niet passen, maar met extra kracht deden ze dit wel.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Ik liep tegen het zelfde probleem aan, uiteindelijk zaten ze wel maar ze kwamen er ook wel weer heel erg gemakkelijk vanaf. Ze hebben nooit losgelaten tijdens gebruik maar toch zou ik een betere verbinding wel op prijs stellen.
Inmiddels heb ik een setje SWF wappers gemonteerd, stukken beter! zowel de bevestiging als het wissen. Bij de Bosch vond ik dat ze relatief snel al begonnen te strepen, de SWF heeft dat een heel stuk minder.
Inmiddels heb ik een setje SWF wappers gemonteerd, stukken beter! zowel de bevestiging als het wissen. Bij de Bosch vond ik dat ze relatief snel al begonnen te strepen, de SWF heeft dat een heel stuk minder.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
SWF heeft idd een betere verbinding, en ik heb ook terug voor SWF gekozen. Strepen had ik niet met de Bosch wisbladen maar ze maakte lawaai.
De Bosch wisbladen zijn er op te krijgen zonder dat ze gemakkelijk loskomen. Maar gemakkelijk was het idd niet.
De Bosch wisbladen zijn er op te krijgen zonder dat ze gemakkelijk loskomen. Maar gemakkelijk was het idd niet.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Als jij de A955s gekregen hebt dan moeten deze perfect passen
Ik heb de AP23U en AP24U gekregen.
Dank voor jullie advies, ik heb ze er met brute kracht inderdaad op gekregen. Nog eens de voorbeelden op Bosch.com opgezocht en daar zaten ze er ook crappy op. Ook op de website stond weer dat alleen de E60 en E61 deze adapter nodig hadden... ik weet niet welke blinde dat getest heeft daar bij Bosch
Denk dat ik hierna ook maar overga op SWF
Dank voor jullie advies, ik heb ze er met brute kracht inderdaad op gekregen. Nog eens de voorbeelden op Bosch.com opgezocht en daar zaten ze er ook crappy op. Ook op de website stond weer dat alleen de E60 en E61 deze adapter nodig hadden... ik weet niet welke blinde dat getest heeft daar bij Bosch
Denk dat ik hierna ook maar overga op SWF
-
Dat zijn universele de a955s is specifiek voor de e60 e61
Ben er niet van overtuigd dat er een verschil is.arnold 325 schreef:Dat zijn universele de a955s is specifiek voor de e60 e61
De ene is een combinatie van links en rechts met de E60/61 adapters wat idd uniek is voor onze wagens.
De andere zijn links en rechts gescheiden met extra adapters zodat ze ook op andere wagens passen.
Links en rechts hebben een andere lengte door ze te combineren in 1 doos zijn ze niet meer geschikt voor andere wagens, tenzij deze toevallig ook beide lengtes nodig hebben.
Wil daarom niet zeggen dat de probleem adapters niet dezelfde zijn tussen beide opties.
525d E61 2007 pre-LCI
Dat denk ik eigenlijk ook. En het zou ook raar zijn om dan bij een universele wisser een adapter te doen die alleen voor de E60/61 en de E63 geschikt is...
Hoe dan ook, ze passen maar slecht op de auto en dit was dus ook het laatste setje Bosch dat ooit op deze auto gezeten heeft
Hoe dan ook, ze passen maar slecht op de auto en dit was dus ook het laatste setje Bosch dat ooit op deze auto gezeten heeft
Omg ik vind een normale ruitenwisser vervangen al een drama omdat ik de mechaniek van het erop zetten nooit snap haha. Maar als ik dit zo lees laat ik het wel doen
Als je de SWF er niet op krijgt heb je echt 2 linkerhanden stelt niks voor.
525d E61 2007 pre-LCI