Achterremmen worden gloeiend heet
Achterremmen worden gloeiend heet
Goedenavond,
Bij mijn e46 316i werden mijn achterremmen heel erg warm. De remmen bleken niet meer te zijn zoals ze horen te zijn, dus ik heb zowel de schijven als blokken laten vervangen. Ook zijn beide remklauwen nagekeken en deze bleken nog prima te werken.
Nu heb ik net een aardig stuk gereden, ook een aantal keer vrij hard moeten remmen, en na het uitstappen hing er een aardige brandlucht rond mijn auto. Dit bleek bij de achterremmen vandaan te komen, zowel de schijven als velgen waren gloeiend heet. Ter controle de voorremmen ook maar even gevoeld, deze bleken uiteraard wel warm te zijn, maar lang niet zo heet als de achterremmen.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan kan komen?
Bij mijn e46 316i werden mijn achterremmen heel erg warm. De remmen bleken niet meer te zijn zoals ze horen te zijn, dus ik heb zowel de schijven als blokken laten vervangen. Ook zijn beide remklauwen nagekeken en deze bleken nog prima te werken.
Nu heb ik net een aardig stuk gereden, ook een aantal keer vrij hard moeten remmen, en na het uitstappen hing er een aardige brandlucht rond mijn auto. Dit bleek bij de achterremmen vandaan te komen, zowel de schijven als velgen waren gloeiend heet. Ter controle de voorremmen ook maar even gevoeld, deze bleken uiteraard wel warm te zijn, maar lang niet zo heet als de achterremmen.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan kan komen?
Re: Achterremmen worden gloeiend heet
hi
neem aan dat je de eerste 100-500 km niet heel hard gaat remmen met nieuwe blokken en schijven? Althans dat is niet de bedoeling naar mijn idee. dat je wat ruikt bij nieuwe remmen is niet raar, had ik zelf ook ( ene merk meer als het andere mijn ervaring). Maar dat gloeiend heet wordt??? Gaat de remblok wel genoeg terug? of blijft die teveel tegen remschijf aan lopen?
neem aan dat je de eerste 100-500 km niet heel hard gaat remmen met nieuwe blokken en schijven? Althans dat is niet de bedoeling naar mijn idee. dat je wat ruikt bij nieuwe remmen is niet raar, had ik zelf ook ( ene merk meer als het andere mijn ervaring). Maar dat gloeiend heet wordt??? Gaat de remblok wel genoeg terug? of blijft die teveel tegen remschijf aan lopen?
Hi Niickkie,
Je achter remmen zorgen voor ongeveer een 35% van rem vermogen. Als ze voor niet warm/heet zijn na een rit en achter wel zit het probleem voor 90% in je remklauwen
Als ze zeggen dat ze nog goed zijn heb ik wel de nodige twijfels. Of je moet niet de juiste dikte schijven geplaatst hebben maar dan zal je wel opgelet hebben. De brandlucht is redelijk normaal na montage nieuwe blokken maar daar ben je snel vanaf.
Dus toch maar eens goed naar je klauwen kijken en of alles echt goed gemonteerd is.
Niet te lang mee rijden anders zijn je nieuwe schijven straks ook nog krom door de hitte.
Je achter remmen zorgen voor ongeveer een 35% van rem vermogen. Als ze voor niet warm/heet zijn na een rit en achter wel zit het probleem voor 90% in je remklauwen
Als ze zeggen dat ze nog goed zijn heb ik wel de nodige twijfels. Of je moet niet de juiste dikte schijven geplaatst hebben maar dan zal je wel opgelet hebben. De brandlucht is redelijk normaal na montage nieuwe blokken maar daar ben je snel vanaf.
Dus toch maar eens goed naar je klauwen kijken en of alles echt goed gemonteerd is.
Niet te lang mee rijden anders zijn je nieuwe schijven straks ook nog krom door de hitte.
De rem klauwen was ook het eerste waar ik aan dacht, maar aangezien er ook erg veel warmte was bij mijn oude remmen zijn deze gecontroleerd.
Ik heb inderdaad de eerste 500 km rustig aan gedaan met remmen.
Ik heb inderdaad de eerste 500 km rustig aan gedaan met remmen.
Heb je je handrem ook vervangen, goed teruggeplaatst, of goed gesteld?
als de handrem niet goed afgesteld is dan heb je een grote kans dat de schoentjes tegen de trommel aan blijven lopen, waardoor alles bloed en bloed heet wordt.
als de handrem niet goed afgesteld is dan heb je een grote kans dat de schoentjes tegen de trommel aan blijven lopen, waardoor alles bloed en bloed heet wordt.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Ik heb het niet zelf vervangen. Als ik op een weg stil sta die een heel klein beetje afloopt, en ik zet de auto in zn vrij dan gaat hij meteen rollen, bij de kleinste heuvels al, dus ik heb niet echt het idee dat er iets aanloopt.
Zijn de remleidingen ook voorzien van nieuwe vloeistof en ontlucht? Heb dit een keer gehad met de voorremmen van mijn vorige auto. Bleek vocht in de leidingen te zitten en liep soms aan, niet continu. Waren ook zeikheet en begonnen te stinken.
Nog eens een leuk onderschrift bedenken.....
Als je omgeving Amsterdam woont wil ik wel
effe voor je kijken wat het probleem is
Dat is wel vreemd, maar het zou zomaar kunnen dat de blokken van de handrem zo heet zijn geworden dat deze niks meer doen, het hoeft maar minimaal aan te lopen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Bedankt voor je aanbod, helaas woon ik in Drenthe.witje schreef:Als je omgeving Amsterdam woont wil ik wel
Het wordt nog vreemder, als ik rem dan hoor ik niks, maar op het moment dat ik bijna stil sta en rustig verder rem hoor ik rechtsachter een piepend geluid.
Als het de blokken van de handrem zijn, dan zijn die nu wel versleten en lopen die niet meer aan.
De klauwen zijn zwevende klauwen en wat je beschrijft lijkt heel sterk op klemmende geleidepennen/glijvlakken.
Vooral het geluid dat ontstaat duidt hierop.
Al genoemd is de remvloeistof en de remleidingen naar achteren. Het is bijvoorbeeld goed mogelijk dat de flexibele slang(en) door ouderdom nog maar in één richting goede doorlaten, waardoor de rem blijft hangen.
Nog eens goed alles controleren en desnoods vervangen van slangen lijkt me wel op zijn plaats.
Succes,
Rob
De klauwen zijn zwevende klauwen en wat je beschrijft lijkt heel sterk op klemmende geleidepennen/glijvlakken.
Vooral het geluid dat ontstaat duidt hierop.
Al genoemd is de remvloeistof en de remleidingen naar achteren. Het is bijvoorbeeld goed mogelijk dat de flexibele slang(en) door ouderdom nog maar in één richting goede doorlaten, waardoor de rem blijft hangen.
Nog eens goed alles controleren en desnoods vervangen van slangen lijkt me wel op zijn plaats.
Succes,
Rob
Heb even een stuk snelweg gepakt en voornamelijk afgeremd op de motor. Na 30 km parkeerlaats gepakt, de voorremmen kon ik Mn vingers tegen aan blijven houden, en achter moest ik ze er na een paar tellen vanaf halen omdat het anders te warm werd.
Heb dus wel het idee dat er iets aanloopt maar weet nog niet wat.
Heb dus wel het idee dat er iets aanloopt maar weet nog niet wat.
- martinus83
Dat wordt toch echt de boel demonteren, klauwen eraf, geleide bussen schoonmaken etc.
Goede check (laten) doen.
Goede check (laten) doen.
Aangezien het aan beide kanten heel warm wordt heb ik zelf het idee dat het probleem in de rembloeistf of in de handrem zit.
Kan je toch makkelijk testen ?
Krik de boel op en maak je achter (schijf)remmen vrij met een schroevendraaier, daarna de boel ronddraaien om te kijken of het je handrem is.
Ik heb dit gezeur rechtsvoor gehad, was bij mij de remklauw, na deze vervangen te hebben was het probleem opgelost.
Krik de boel op en maak je achter (schijf)remmen vrij met een schroevendraaier, daarna de boel ronddraaien om te kijken of het je handrem is.
Ik heb dit gezeur rechtsvoor gehad, was bij mij de remklauw, na deze vervangen te hebben was het probleem opgelost.