Inklapbare trekhaak achteraf?
Re: Inklapbare trekhaak achteraf?
Die 4,5 uur is een richtlijn en meestal werkt er meer dan een persoon er aan.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Voor de liefhebber:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Dat is een mooie mogelijkheid zeg
EDIT: Bought it....
EDIT: Bought it....
Ekris Arnhem: €1665,-
Kwik fit (afneembaar Thule): €669,-
Ik neem aan dat die Thule ook de pdc uitzet.... Ik vind het nogal een verschil. Kan ik bijna een dikke audio upgrade van doen.
Kwik fit (afneembaar Thule): €669,-
Ik neem aan dat die Thule ook de pdc uitzet.... Ik vind het nogal een verschil. Kan ik bijna een dikke audio upgrade van doen.
ik heb laastst nog eens gebeld met Ekris Utrecht en die kwamen nu op ruim 2200 euro op de trekhaak.
Punt is dat ze de trekhaak niet willen monteren zonder extra koeling. Dat maakt het een stuk duurder.
Ik heb die koeling niet nodig, ga geen caravan of iets zwaars trekken...maar goed dat was geen reden voor hun om dat achter wege te kunnen laten. Wel vreemd dat andere BMW dealers een andere werkwijze erop na houden.
Punt is dat ze de trekhaak niet willen monteren zonder extra koeling. Dat maakt het een stuk duurder.
Ik heb die koeling niet nodig, ga geen caravan of iets zwaars trekken...maar goed dat was geen reden voor hun om dat achter wege te kunnen laten. Wel vreemd dat andere BMW dealers een andere werkwijze erop na houden.
Volgens Ekris Arnhem is dat niet nodig. Mijn auto is schijnbaar al uitgerust met een 600w ventilator.
Even dit draadje 'pikken' voor een vraag.
Ik heb op mijn F10 geen trekhaak en wil daar een after market afneembare trekhaak op laten zetten.
Aangeraden werd een Bosal AK 40/41 .
Maar nu las ik ergens dat bij deze de kogel lager zit dan bij bijv. de A40V van Westfalia.
Weet iemand toevallig wat hier van waar is?
En of die lage kogel een belemmering is om een zware (1500 kg) caravan te trekken.
Ik heb geen luchtvering o.i.d.
Dank alvast voor jullie moeite!
grt
Paul
Ik heb op mijn F10 geen trekhaak en wil daar een after market afneembare trekhaak op laten zetten.
Aangeraden werd een Bosal AK 40/41 .
Maar nu las ik ergens dat bij deze de kogel lager zit dan bij bijv. de A40V van Westfalia.
Weet iemand toevallig wat hier van waar is?
En of die lage kogel een belemmering is om een zware (1500 kg) caravan te trekken.
Ik heb geen luchtvering o.i.d.
Dank alvast voor jullie moeite!
grt
Paul
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)
ik ga een 535i te kopen van 2010. Ik wil er een trekhaak onder monteren, moet ik bij dit type extra koeling laten monteren. Ik ga met caravan 1700 kg naar spanje.
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Ik kreeg voor mijn 535i te horen dat dat niet hoeft.
F11 535i & F33 430ix & i4 35
-
Beste..
Ik heb een f11 en wil een elektrisch wegklapbare trekhaak monteren. De haak heb ik al, maar ben benieuwd welke modules en kabelset ik er voor nodig heb.
Is er iemand die deze onderdelnummers zo heeft?
Mvg
Laurent
Ik heb een f11 en wil een elektrisch wegklapbare trekhaak monteren. De haak heb ik al, maar ben benieuwd welke modules en kabelset ik er voor nodig heb.
Is er iemand die deze onderdelnummers zo heeft?
Mvg
Laurent
Ik heb mijn 535iX in Duitsland van een dealer gekocht. Toen ik hem vroeg wat een trekhaak zou kosten wisten ze te vertellen dat afgezien van het monteren, aansluiten en inregelen van de trekhaak er een versterkte motorsteun geplaatst moest worden, en dat er een extra ventilator (ein riesen Luefter) voor de bak geplaatst moest worden. Kosten 2850€.
Ik heb de auto gekocht zonder trekhaak en later contact opgenomen met (dealer) Breeman in Rotterdam. Deze zei dat de versterkte motorsteun volgens BMW nodig is en de extra koeling niet. Ze boden aan voor 1800€ de trekhaak te plaatsen.
Daarna gesproken met Trouborst uit Oudekerk: motorsteun moet en koeling zegt BMW niks van. Kosten: 1207€.
Nou gebruik ik de trekhaak af en toe voor een ritje naar de stort, en maak ik mij over die koeling dus niet zo'n zorgen. Een maat van mij heeft met een lange reis met een dubbel-asser de versnellingsbakolie van zijn Volvo verbrand. Na de bak gespoeld te hebben heeft deze nog steeds kuren. Mischien wordt het erg duur. Dus als ik lange afstanden zou gaan caravannen zou ik die extra koeling zeker overwegen.
Ik heb de auto gekocht zonder trekhaak en later contact opgenomen met (dealer) Breeman in Rotterdam. Deze zei dat de versterkte motorsteun volgens BMW nodig is en de extra koeling niet. Ze boden aan voor 1800€ de trekhaak te plaatsen.
Daarna gesproken met Trouborst uit Oudekerk: motorsteun moet en koeling zegt BMW niks van. Kosten: 1207€.
Nou gebruik ik de trekhaak af en toe voor een ritje naar de stort, en maak ik mij over die koeling dus niet zo'n zorgen. Een maat van mij heeft met een lange reis met een dubbel-asser de versnellingsbakolie van zijn Volvo verbrand. Na de bak gespoeld te hebben heeft deze nog steeds kuren. Mischien wordt het erg duur. Dus als ik lange afstanden zou gaan caravannen zou ik die extra koeling zeker overwegen.
-
Ik heb net een haak geplaatst...
die extra koeling raakte bmw mij zelfs af wegens extra kosten en totaal gee. Nut. Ze don het zelf ook nooit..
Een Volvo is ook geen bmw hè
1200 voor die haak vindt ik nog niet zo gek, mits het een nieuwe is..
die extra koeling raakte bmw mij zelfs af wegens extra kosten en totaal gee. Nut. Ze don het zelf ook nooit..
Een Volvo is ook geen bmw hè
1200 voor die haak vindt ik nog niet zo gek, mits het een nieuwe is..
Ik had duidelijker moeten zijn: Ik ben gegaan ben voor een afneembare. De elektrisch inklapbare was ook mogelijk en bij alle partijen nog weer ca 400€ duurder.
Beste forumleden,
Hoe zit het met de F10 als je M bumpers hebt?
Is dit totaal anders of zijn alle afneembare trekhaken gewoon geschikt?
In dit toppic staat bijvoorbeeld de Brink vermeld, maar als ik bij Brink mijn kenteken invul krijg ik de vraag M-sport of geen M-sport.
Als ik geen invul dan krijg ik verschillende trekhaken te zien, maar vul in M in dan zijn er géén trekhaken beschikbaar.
Gr, Lesley
Hoe zit het met de F10 als je M bumpers hebt?
Is dit totaal anders of zijn alle afneembare trekhaken gewoon geschikt?
In dit toppic staat bijvoorbeeld de Brink vermeld, maar als ik bij Brink mijn kenteken invul krijg ik de vraag M-sport of geen M-sport.
Als ik geen invul dan krijg ik verschillende trekhaken te zien, maar vul in M in dan zijn er géén trekhaken beschikbaar.
Gr, Lesley
BMW F10 535iA 08-2010
BMW e39 530iA 02-2001 (Te Koop)
BMW e34 525i (Verkocht)
BMW e39 530iA 02-2001 (Te Koop)
BMW e34 525i (Verkocht)