BMW E36 touring & E30
Re: BMW E36 touring & E30
Al weer een paar jaar verder..... de oorzaak? Ik heb in 2017 afscheid genomen van de E36 Compact en hiervoor in de plaats een E30 gekocht. Een exacte copy van mijn eerste E30 325i op de motor na dan. Dit betreft een 316i met een M10 motor die al een poosje stil stond. De E30 heb ik grotendeels gedemonteerd, roest verwijderd, laten spuiten/lassen waar nodig en weer opgebouwd. Blijven schitterende auto's, nadeel????
Jazeker nu heb ik 2 erg leuke BMW's die ik liever niet weg doe, al stond de E30 eind 2019 wel een poosje te koop
Heb er inmiddels een dagelijkse Ford Fiesta bij gekocht, de E30 staat in de stalling en de touring mag naar buiten met droog mooi weer. Het laatste half jaar bijna niet dus
De E36 touring heeft, naast het gebruikelijke onderhoud, tot op heden weinig bijzonderheden gehad. Met de E30 weet ik nog steeds niet wat ik er mee ga doen. In mijn ogen een jaren 80 icoon, helaas heeft deze een te lichte motor en denk stiekem een beetje na over een M42 swap.
Zo ziet mijn BMW wagenpark er momenteel uit:
Als er kenners zijn met goede ervaringen/tips voor E30 upgrades ik hoor het graag!
Mvg,
Luuk Jan
Jazeker nu heb ik 2 erg leuke BMW's die ik liever niet weg doe, al stond de E30 eind 2019 wel een poosje te koop
Heb er inmiddels een dagelijkse Ford Fiesta bij gekocht, de E30 staat in de stalling en de touring mag naar buiten met droog mooi weer. Het laatste half jaar bijna niet dus
De E36 touring heeft, naast het gebruikelijke onderhoud, tot op heden weinig bijzonderheden gehad. Met de E30 weet ik nog steeds niet wat ik er mee ga doen. In mijn ogen een jaren 80 icoon, helaas heeft deze een te lichte motor en denk stiekem een beetje na over een M42 swap.
Zo ziet mijn BMW wagenpark er momenteel uit:
Als er kenners zijn met goede ervaringen/tips voor E30 upgrades ik hoor het graag!
Mvg,
Luuk Jan
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Swap met M50 of M52.
Volgens mij de meest gebruikte motor voor een swap bij een E30.
Volgens mij de meest gebruikte motor voor een swap bij een E30.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Die Touring blijft een geweldig mooie wagen
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Prachtige wagens !
Persoonlijk zou ik de E30 in ieder geval niet weg doen, tenzij je er toe gedwongen wordt… Motorswap wordt heel veel gedaan, en is het zeker waard in mijn ogen
Persoonlijk zou ik de E30 in ieder geval niet weg doen, tenzij je er toe gedwongen wordt… Motorswap wordt heel veel gedaan, en is het zeker waard in mijn ogen
Schitterende E30! Mooie kleurcombi! De touring uiteraard ook
Save the manual!
- BMWf20 2.0d
Hey, daar is Luuk Jan ook weer, welkom terug, ben zelf ook net weer een beetje begonnen.
Gelukkig heb je de Touring nog, en een erg mooie aanwinst zo te zien!
De E30 ziet er schitterend uit, de E36 is nog steeds een plaatje, maar elke BMW is bij jou in goede handen.
Ben benieuwd wat je beslist qua motorisering.
Gelukkig heb je de Touring nog, en een erg mooie aanwinst zo te zien!
De E30 ziet er schitterend uit, de E36 is nog steeds een plaatje, maar elke BMW is bij jou in goede handen.
Ben benieuwd wat je beslist qua motorisering.
Hi, goed om te zien dat de Touring er zo mooi bij staat. Die heb je al een tijdje. Ik ben ook weer terug van weggeweest (AtlasTelamon)
Less is more
Die E30 kun je hier zo voor de deur zetten
Sinds mijn laatste bericht weinig meer gedaan met mijn Bimmers.
Heb inmiddels wel een proefritje gemaakt met een E30 die was voorzien van een M42 motor. Lekker vlot maar liep in het lage toeren gebied niet heel mooi. Verder ook weinig aanbod van M42 motoren voor een swap.
Een andere optie zou een M50/M52 B25 zijn, maar daar is voor mijn gevoeld wel even wat meer ervaring en kennis voor nodig om dit allemaal goed en netjes in te bouwen.
Ondertussen denk ik ook wel weer eens aan verkopen van de E30, dat geeft mij meer tijd en ruimte om de touring eens goed aan te pakken. Heb zojuist inspiratie gekregen door 328i cabrio project van Whiteage.
Binnenkort eerst de E30 maar uit de stalling halen
Heb inmiddels wel een proefritje gemaakt met een E30 die was voorzien van een M42 motor. Lekker vlot maar liep in het lage toeren gebied niet heel mooi. Verder ook weinig aanbod van M42 motoren voor een swap.
Een andere optie zou een M50/M52 B25 zijn, maar daar is voor mijn gevoeld wel even wat meer ervaring en kennis voor nodig om dit allemaal goed en netjes in te bouwen.
Ondertussen denk ik ook wel weer eens aan verkopen van de E30, dat geeft mij meer tijd en ruimte om de touring eens goed aan te pakken. Heb zojuist inspiratie gekregen door 328i cabrio project van Whiteage.
Binnenkort eerst de E30 maar uit de stalling halen
- BMWf20 2.0d
Genoeg liefhebbers voor een E30 denk ik zo...........
Ben benieuwd wat je plannen met de Touring worden!
Ben benieuwd wat je plannen met de Touring worden!
BMW E36 touring in de showroom
En daar stond de touring onlangs weer trots te zijn in de showroom. Niet voor de verkoop maar voor een taxatie van mijn Estorlil blauwe trots met opnieuw gespoten styling 23breedset in de originele kleur "BMW Felgensilber"
De foto's wil ik uiteraard graag met jullie delen.....
@ Sander: Zit nog steeds in dubio over de E30, misschien een M42 swap, dat moet goed te doen zijn. Een M50 of M52 zou helemaal mooi zijn maar zie mij dat zelf nog niet snel doen. Als ik de E30 toch zou verkopen kan ik de touring een keer goed onderhanden nemen. Ideeën en mogelijkheden genoeg keuzes, keuzes, keuzes
De foto's wil ik uiteraard graag met jullie delen.....
@ Sander: Zit nog steeds in dubio over de E30, misschien een M42 swap, dat moet goed te doen zijn. Een M50 of M52 zou helemaal mooi zijn maar zie mij dat zelf nog niet snel doen. Als ik de E30 toch zou verkopen kan ik de touring een keer goed onderhanden nemen. Ideeën en mogelijkheden genoeg keuzes, keuzes, keuzes
- BMWf20 2.0d
Hey Luuk-Jan, wat een absoluut prachtige Touring is het toch, komt erg mooi uit op de foto's, zelf aan het poetsen geweest??
Die keuzes ja......
Die keuzes ja......
Inderdaad, erg mooie touring!
Bedankt heren, heb de auto eigenlijk alleen even goed gewassen en de zwarte delen een keer ingesmeerd met "Plasti-shine" van Valma. Niets ergers dan zwarte kunststofdelen die er vaal grijs uitzien.