Succes met de zoektocht.
Er is veel te koop wbt M3's maar er staat ook heel veel rommel tussen.
Goed opletten dus !
Kilometerstand om te beginnen. Kijk of alles opvolgend en logisch is in het boekje.
Kijk of slijtage aan pook, stuur en stoelen overeenkomt met de km-stand.
Waar ik altijd oa naar kijk is hoeveel eigenaren de M3 heeft gehad.
Soms hebben ze veel eigenaren gehad die allemaal een jaartje hebben lopen raggen met zo'n ding om hem vervolgens weer weg te doen voordat er flinke kosten aan komen. Hoe minder eigenaren hoe beter over het algemeen.
Inderdaad de eventuele terugroepacties checken. Rond de 100k moeten eigenlijk de drijfstanglagers preventief vervangen worden. Vanos is ook iets wat niet het eeuwige leven heeft.
Verder gewoon goed kijken of de remschijven en blokken niet versleten zijn.
Wanneer is de remvloeistof vervangen ed. Zo kun je een beeld proberen te vormen of er goed onderhoud is gedaan of dat de auto achterstallig onderhoud heeft.
Op een parkeerplaats een paar achtjes draaien en goed luisteren of je nergens wat hoort bonken of kraken.
Er staan her en der horrorverhalen maar als je gewoon goed kijkt en je gevoel volgt staan er zat leuke M3's tussen waar je veel plezier mee kunt hebben. Aankoopkeuring zou je kunnen doen of een monteur meenemen als je er zelf te weinig verstand van hebt.
Het zijn heerlijke auto's met een fenomenale motor
Ik heb ca 3,5 jaar lang een zwarte handbak gehad, pre-facelift en nu alweer ruim 3 jaar mijn huidige SMG facelift.
Met beide auto's niet veel kilometers gemaakt daar ze beide als hobby auto gereden werden.
Eigenlijk heb ik nog nooit gekke dingen gehad buiten normaal onderhoud.