BMW E46 M3 Occasions
Re: BMW E46 M3 Occasions
Beste forumleden,
Overweeg mijn 320ci cabrio te vervangen door het M
Model van deze serie.
Meerdere interessante exemplaren gezien.
Kwam ook ergens de leverkleur "kiwi" tegen ... iemand die al eens gezien ?
Tips waar op te letten natuurlijk welkom !
Overweeg mijn 320ci cabrio te vervangen door het M
Model van deze serie.
Meerdere interessante exemplaren gezien.
Kwam ook ergens de leverkleur "kiwi" tegen ... iemand die al eens gezien ?
Tips waar op te letten natuurlijk welkom !
Re: BMW E46 M3 Occasions
Ja je ziet het kiwi interieur wel eens in een Phoenix gele of Carbonschwarz exterieur. Niet echt mijn ding, maar sommige mensen vinden het geweldig. Alle bekende e46 kwaaltjes ken je mogelijk al van je huidige?
M3 specifiek zijn vooral de drijfstanglagers en de vanos. Verder vooral bij de M3's het uitscheuren van de subframe-ophanging.
M3 specifiek zijn vooral de drijfstanglagers en de vanos. Verder vooral bij de M3's het uitscheuren van de subframe-ophanging.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Deze heeft als ik het goed zie een kiwi interieur: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=307664149
Re: BMW E46 M3 Occasions
Succes met de zoektocht.
Er is veel te koop wbt M3's maar er staat ook heel veel rommel tussen.
Goed opletten dus !
Kilometerstand om te beginnen. Kijk of alles opvolgend en logisch is in het boekje.
Kijk of slijtage aan pook, stuur en stoelen overeenkomt met de km-stand.
Waar ik altijd oa naar kijk is hoeveel eigenaren de M3 heeft gehad.
Soms hebben ze veel eigenaren gehad die allemaal een jaartje hebben lopen raggen met zo'n ding om hem vervolgens weer weg te doen voordat er flinke kosten aan komen. Hoe minder eigenaren hoe beter over het algemeen.
Inderdaad de eventuele terugroepacties checken. Rond de 100k moeten eigenlijk de drijfstanglagers preventief vervangen worden. Vanos is ook iets wat niet het eeuwige leven heeft.
Verder gewoon goed kijken of de remschijven en blokken niet versleten zijn.
Wanneer is de remvloeistof vervangen ed. Zo kun je een beeld proberen te vormen of er goed onderhoud is gedaan of dat de auto achterstallig onderhoud heeft.
Op een parkeerplaats een paar achtjes draaien en goed luisteren of je nergens wat hoort bonken of kraken.
Er staan her en der horrorverhalen maar als je gewoon goed kijkt en je gevoel volgt staan er zat leuke M3's tussen waar je veel plezier mee kunt hebben. Aankoopkeuring zou je kunnen doen of een monteur meenemen als je er zelf te weinig verstand van hebt.
Het zijn heerlijke auto's met een fenomenale motor
Ik heb ca 3,5 jaar lang een zwarte handbak gehad, pre-facelift en nu alweer ruim 3 jaar mijn huidige SMG facelift.
Met beide auto's niet veel kilometers gemaakt daar ze beide als hobby auto gereden werden.
Eigenlijk heb ik nog nooit gekke dingen gehad buiten normaal onderhoud.
Er is veel te koop wbt M3's maar er staat ook heel veel rommel tussen.
Goed opletten dus !
Kilometerstand om te beginnen. Kijk of alles opvolgend en logisch is in het boekje.
Kijk of slijtage aan pook, stuur en stoelen overeenkomt met de km-stand.
Waar ik altijd oa naar kijk is hoeveel eigenaren de M3 heeft gehad.
Soms hebben ze veel eigenaren gehad die allemaal een jaartje hebben lopen raggen met zo'n ding om hem vervolgens weer weg te doen voordat er flinke kosten aan komen. Hoe minder eigenaren hoe beter over het algemeen.
Inderdaad de eventuele terugroepacties checken. Rond de 100k moeten eigenlijk de drijfstanglagers preventief vervangen worden. Vanos is ook iets wat niet het eeuwige leven heeft.
Verder gewoon goed kijken of de remschijven en blokken niet versleten zijn.
Wanneer is de remvloeistof vervangen ed. Zo kun je een beeld proberen te vormen of er goed onderhoud is gedaan of dat de auto achterstallig onderhoud heeft.
Op een parkeerplaats een paar achtjes draaien en goed luisteren of je nergens wat hoort bonken of kraken.
Er staan her en der horrorverhalen maar als je gewoon goed kijkt en je gevoel volgt staan er zat leuke M3's tussen waar je veel plezier mee kunt hebben. Aankoopkeuring zou je kunnen doen of een monteur meenemen als je er zelf te weinig verstand van hebt.
Het zijn heerlijke auto's met een fenomenale motor
Ik heb ca 3,5 jaar lang een zwarte handbak gehad, pre-facelift en nu alweer ruim 3 jaar mijn huidige SMG facelift.
Met beide auto's niet veel kilometers gemaakt daar ze beide als hobby auto gereden werden.
Eigenlijk heb ik nog nooit gekke dingen gehad buiten normaal onderhoud.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: BMW E46 M3 Occasions
@ Martijn: hoe bevalt de SMG ten opzichte van handgeschakeld ?
Aantal problemen (Vanos, drijfstanglagers en subframe) zijn bekend.
Heb een mooie carbonzwarte (met kiwi kleur leder, van 1e eigenaar) en een donkergrijs metallic (leder kleur zimmt) gezien. Beiden 2003 (pre-LCI), import, aantoonbaar goed onderhouden.
Dank voor jullie adviezen/aankooptips !!
Aantal problemen (Vanos, drijfstanglagers en subframe) zijn bekend.
Heb een mooie carbonzwarte (met kiwi kleur leder, van 1e eigenaar) en een donkergrijs metallic (leder kleur zimmt) gezien. Beiden 2003 (pre-LCI), import, aantoonbaar goed onderhouden.
Dank voor jullie adviezen/aankooptips !!
Re: BMW E46 M3 Occasions
Als ik nu opnieuw moest kiezen zou het me persoonlijk niet zoveel uitmaken.
Echter is de kans op extra kosten bij een SMG natuurlijk wat groter, met name met wat hogere km-standen.
Een handbak heb je over het algemeen geen kosten aan op een setje platen en een drukgroepje na dan.
Het is allebei prettig en leuk rijden.
Van 1e eigenaar is wat mij betreft wel een HEEL groot voordeel. Ik had destijds ook het geluk met mijn neus in de boter te vallen na een lange speurtocht. De mijne heb ik in Duitsland gekocht van de 1e eigenaar.
Ik ben dan ook wel heel extreem denk ik wat betreft eisen aan mijn auto's.
Mijn auto's hebben bij aanschaf echt nooit meer als 75k (liefst veel minder) op de klok en ik wil er ook nooit een hebben die meer als 2 eigenaren heeft gehad. Puur principe kwestie.
Ik ben me ervan bewust dat de aanschafprijs dan ook hoger ligt, daarentegen heb ik nog NOOIT duur onderhoud gehad door km-gerelateerde reparaties en mijn restwaarde is ook altijd veel hoger als een meer gebruikte auto.
Dus uiteindelijk vraag ik me af of ik wel duurder uit ben. Wel koop ik nagenoeg altijd mijn auto's in Duitsland.
Scheelt vaak best wat en zijn gewoon luxer uitgerust en er staat veel meer te koop.
Echter is de kans op extra kosten bij een SMG natuurlijk wat groter, met name met wat hogere km-standen.
Een handbak heb je over het algemeen geen kosten aan op een setje platen en een drukgroepje na dan.
Het is allebei prettig en leuk rijden.
Van 1e eigenaar is wat mij betreft wel een HEEL groot voordeel. Ik had destijds ook het geluk met mijn neus in de boter te vallen na een lange speurtocht. De mijne heb ik in Duitsland gekocht van de 1e eigenaar.
Ik ben dan ook wel heel extreem denk ik wat betreft eisen aan mijn auto's.
Mijn auto's hebben bij aanschaf echt nooit meer als 75k (liefst veel minder) op de klok en ik wil er ook nooit een hebben die meer als 2 eigenaren heeft gehad. Puur principe kwestie.
Ik ben me ervan bewust dat de aanschafprijs dan ook hoger ligt, daarentegen heb ik nog NOOIT duur onderhoud gehad door km-gerelateerde reparaties en mijn restwaarde is ook altijd veel hoger als een meer gebruikte auto.
Dus uiteindelijk vraag ik me af of ik wel duurder uit ben. Wel koop ik nagenoeg altijd mijn auto's in Duitsland.
Scheelt vaak best wat en zijn gewoon luxer uitgerust en er staat veel meer te koop.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: BMW E46 M3 Occasions
Dank voor jullie reacties en tips !!
Laatst gewijzigd door RSRay op 29 sep 2017, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW E46 M3 Occasions
was deze hier al besproken?
https://link.marktplaats.nl/m1190989732
interessant project of ver van weg blijven?
https://link.marktplaats.nl/m1190989732
interessant project of ver van weg blijven?
BMW rulez
Re: BMW E46 M3 Occasions
Als ik de foto's alleen al zie zou ik daar heel ver van weg blijven. Stoelen lijken wel perkament dashboard is ook niet echt fraai. Dat is misschien alleen uiterlijk maar zegt mij meer dan genoeg over de rest van de staat van de auto.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Het geld wat je daar in moet stoppen loont het om een beter exemplaar te zoeken..
Re: BMW E46 M3 Occasions
Je ziet vaak dat auto's uit dat soort landen veel hebben geleden door het te warme klimaat.
Ik denk dat je je een ongeluk schrikt als je hem irl ziet.
Het is daar ook een grote zand en stofbende. Waarschijnlijk zit hij ook ondér de krassen van wassen op de verkeerde manier. Een auto wassen in zo'n zanderig land is een kunst op zich.
Persoonlijk zie ik er niets in als een circuitwagen. Daar zal hij ook wel terecht komen.
Ik vraag me ook af hoe zo'n motor er van binnen uitziet of blijft echt alle vuil wel in de filters hangen ?
Ik denk dat je je een ongeluk schrikt als je hem irl ziet.
Het is daar ook een grote zand en stofbende. Waarschijnlijk zit hij ook ondér de krassen van wassen op de verkeerde manier. Een auto wassen in zo'n zanderig land is een kunst op zich.
Persoonlijk zie ik er niets in als een circuitwagen. Daar zal hij ook wel terecht komen.
Ik vraag me ook af hoe zo'n motor er van binnen uitziet of blijft echt alle vuil wel in de filters hangen ?
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: BMW E46 M3 Occasions
Ik zou heel ver weg blijven van die auto... wat een geld, vind hem maximaal 8k waard.
persoonlijk zou ik nog liever mezelf in een kruiwagen laten rondrijden.
persoonlijk zou ik nog liever mezelf in een kruiwagen laten rondrijden.
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: BMW E46 M3 Occasions
En nu zoek je zeker nog een duwert
Re: BMW E46 M3 Occasions
haha, misschien die kleine van ons trainen om papa een beetje vaart te geven:P of de hond op een bepaalde manier zo ver krijgen
Re: BMW E46 M3 Occasions
Helder, betreffende verkoper vond dat ik me maar wat meer moest verdiepen in de prijzen van de E46 M3 vandaar de vraag.Ovanjole schreef:Ik zou heel ver weg blijven van die auto... wat een geld, vind hem maximaal 8k waard.
persoonlijk zou ik nog liever mezelf in een kruiwagen laten rondrijden.
BMW rulez