E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Met mijn recent gekochte 320D 2006 256xxx km sta ik stil in noord Finland.
Het vermogen was spontaan weg, zeg max zo'n 80 km/h.
We hoorden een gierend zoemend geluid wanneer de turbo zou moeten komen en dat geluid is na een tijdje volledig gestopt.
We vermoeden heel sterk een kapotte turbo en een transport terug naar Nederland wanneer de anwb aankomt.
Nu is mijn vraag welke turbo er op kan. Zowel ori als vervangingsmateriaal mag.
Ik heb al een mooi goedkope gebruikte gevonden met typenummer N47D20C.
Past dit op mijn auto? Bij mijn weten een M47TU2 blok.
Alle hulp met zoeken en tips voor inbouw zouden super zijn!
Het vermogen was spontaan weg, zeg max zo'n 80 km/h.
We hoorden een gierend zoemend geluid wanneer de turbo zou moeten komen en dat geluid is na een tijdje volledig gestopt.
We vermoeden heel sterk een kapotte turbo en een transport terug naar Nederland wanneer de anwb aankomt.
Nu is mijn vraag welke turbo er op kan. Zowel ori als vervangingsmateriaal mag.
Ik heb al een mooi goedkope gebruikte gevonden met typenummer N47D20C.
Past dit op mijn auto? Bij mijn weten een M47TU2 blok.
Alle hulp met zoeken en tips voor inbouw zouden super zijn!
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Je kan beter deze opsturen voor revisie bij een gerenomeerd bedrijf of een nieuwe bij BMW kopen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Wat voor bedragen denken we dan ongeveer aan?
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Eventuele bekende vervangingsturbo's voor meer vermogen? Ik heb nog geen bmw ervaring. Tot op heden alleen vag en daar was t heel gebruikelijk gereviceerde of opvoer turbos te monteren.
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Revisie van alleen de turbo zo'n 800 euro. Dat is zonder uit- en inbouw van de turbo.
Revisie is prima. Geen reden om een nieuwe te kopen wat mij betreft
Revisie is prima. Geen reden om een nieuwe te kopen wat mij betreft
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Gezien de locatie noord finland wordt het lastig repareren en de anwb wil m niet terug brengen.
Is het ook mogelijk de turbo te bypassen aan de inlaatkant? Dan krijg je in ieder geval geen troep binnen. Met 80 kmh komen we ook wel beneden.
Is het ook mogelijk de turbo te bypassen aan de inlaatkant? Dan krijg je in ieder geval geen troep binnen. Met 80 kmh komen we ook wel beneden.
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Hoe had je dat voorgesteld een turbo te "bypassen"?
In noord Finland kunnen ze de auto ook prima maken bij de BMW.
Vervelend dat die stuk is maar zonder een goed rijdende auto kom je niet verder.
In noord Finland kunnen ze de auto ook prima maken bij de BMW.
Vervelend dat die stuk is maar zonder een goed rijdende auto kom je niet verder.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
In noord finland zit geen bmw dat is de grap.
Enkel een lokaal clubje dat ook niet weet hoe ze aan een turbo moeten komen.
Een bypass bedoelde ik als ik de lucht zijde afkoppelen en aan elkaar maken. Wordt in de zeevaart ook wel gedaan. Maar ik weet niet hoe je bij bmw weg komt met t motor management...
Enkel een lokaal clubje dat ook niet weet hoe ze aan een turbo moeten komen.
Een bypass bedoelde ik als ik de lucht zijde afkoppelen en aan elkaar maken. Wordt in de zeevaart ook wel gedaan. Maar ik weet niet hoe je bij bmw weg komt met t motor management...
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Ik denk dat je er qua motormanagement er niet mee weg komt, oftewel hij zal in de noodloop schieten. Maar goed, met 50 a 80 km per uur kom je uiteindelijk ook een eind totdat je op een bestemming komt waar men de reparatie mogelijk beter kan uitvoeren. Tenminste als dat een optie is.
Alternatief [2] is een turbo via internet (BMW/Ebay/etc..) bestellen en hem daar laten afleveren en vervangen. Daar zullen wat dagen overheen gaan lijkt me.
Alternatief [3] wordt dan toch de transportkosten accepteren, bovenop de reparatie, om de auto terug naar Nederland te krijgen.
Alternatief [2] is een turbo via internet (BMW/Ebay/etc..) bestellen en hem daar laten afleveren en vervangen. Daar zullen wat dagen overheen gaan lijkt me.
Alternatief [3] wordt dan toch de transportkosten accepteren, bovenop de reparatie, om de auto terug naar Nederland te krijgen.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
In het zuiden van Finland zit wel een BMW dealer. Bel je die op en vraag je of ze de turbo kunnen opsturen of de auto op komen halen.
Turbo bypassen gaat niet. Kom je ook niet meer vooruit.
Waarom wilt de ANWB de auto niet terug brengen?
Turbo bypassen gaat niet. Kom je ook niet meer vooruit.
Waarom wilt de ANWB de auto niet terug brengen?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Hoi Erwin,
De Turbo heb ik pas vervangen. Deze van een betrouwbaar bedrijf. Installatie was 80 euro, plug en play bij de E90.
Mocht je willen weten waar en hoe, pm me maar.
De Turbo heb ik pas vervangen. Deze van een betrouwbaar bedrijf. Installatie was 80 euro, plug en play bij de E90.
Mocht je willen weten waar en hoe, pm me maar.
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Ik heb in Finland na een erg lange levertijd een nieuwe turbo gekocht.
De ANWB wilde hem niet terugbrengen omdat hij volgens hun te oud was om financieel uit te kunnen. Een auto van 2006 wordt automatisch op een euro'tje of 2000 gezet, terwijl we hier allemaal weten wat een 2006 bmw ongeveer kost
Slechte zaak, dan moeten ze het ook niet in hun verzekeringspakket stoppen en me er zeker niet voor moeten laten betalen. Verder maakt het natuurlijk niet uit hoe veel een auto waard is. Zij krijgen niet meer of minder of hij nu 500, 5000 of 50000 waard is.
De ANWB wilde hem niet terugbrengen omdat hij volgens hun te oud was om financieel uit te kunnen. Een auto van 2006 wordt automatisch op een euro'tje of 2000 gezet, terwijl we hier allemaal weten wat een 2006 bmw ongeveer kost
Slechte zaak, dan moeten ze het ook niet in hun verzekeringspakket stoppen en me er zeker niet voor moeten laten betalen. Verder maakt het natuurlijk niet uit hoe veel een auto waard is. Zij krijgen niet meer of minder of hij nu 500, 5000 of 50000 waard is.
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Erwin P schreef:Ik heb in Finland na een erg lange levertijd een nieuwe turbo gekocht.
De ANWB wilde hem niet terugbrengen omdat hij volgens hun te oud was om financieel uit te kunnen. Een auto van 2006 wordt automatisch op een euro'tje of 2000 gezet, terwijl we hier allemaal weten wat een 2006 bmw ongeveer kost
Slechte zaak, dan moeten ze het ook niet in hun verzekeringspakket stoppen en me er zeker niet voor moeten laten betalen. Verder maakt het natuurlijk niet uit hoe veel een auto waard is. Zij krijgen niet meer of minder of hij nu 500, 5000 of 50000 waard is.
Schandalig! Eigenlijk betaal je de Repatriëring gewoon met je maandelijks abo! Ik had er nog wel even werk van gemaakt, in ieder geval de kleine lettertjes even lezen. Het terugbrengen van een voertuig gaat toch niet op waarde..
Was vast een dure reparatie nu.
Maar goed, mooi dat het is opgelost!
Re: E90 320D Turbo stuk, welke nieuwe?
Was een aardig prijzige, gelukkig was de garagehouder enigsinds schappelijk. Ik heb ook geholpen met sleutelen, best leuk werk, moest alleen niet zo duur zijn
Edit: Eigenlijk was het luchtfilter verwijderen nog het meeste werk. Als die er af is stelt de rest echt niks meer voor, was me thuis zelfs zonder brug nog wel gelukt dat klusje.
Edit: Eigenlijk was het luchtfilter verwijderen nog het meeste werk. Als die er af is stelt de rest echt niks meer voor, was me thuis zelfs zonder brug nog wel gelukt dat klusje.