motor houdt in als ie warm is

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Raf_Dab

motor houdt in als ie warm is

Bericht door Raf_Dab » 21 sep 2017, 13:04

BMW houdt in als ie warm is/ krijgt de hik..

Auto: BMW 318/2010/Sedan BL/automaat/143pk

Ervaring/typisch gedrag:

Auto start en rijdt prima, schakelt soepel totdat hij op temperatuur is (15-20 minuten). Dan eerste hik gevoeld rond 2000 toeren plaats. Stukje gereden met af en toe haperingen: Toerental valt weg en komt onmiddelijk terug.

Op snelweg zolang je stationair draait prima. Bij start stop dan weer hikken. In gewoon automaat, sport stand en ook bij manueel. Rond 2000-2500 toeren. Aan bovenkant toeren bereik geeft bij bij kickdown rond de 4500-5000 toeren ook een "hikkend" uitval.

Hikken wordt progressief erger naarmate je langer rijdt.

Ik weet dus niet wat dit zegt 0-1700 toeren "klachten vrij" 3000-4300. Zowel in manueel sport als gewone stand.

Als ie rustig rijdt is brandstofverbruik 6-7L/100 snelweg en rond de 10l/100 stad. Maar mijn ritje overall van 40 min gemengd kwam uit op 17 l/100km. Hij gaat dus heel erg corrigeren met veel injectie lijkt het.

Diagnose:
: In eerste instantie bij uitlezen bleek een fout in een relais in de zekeringskast. Deze bleef steken. Is inmiddels vervangen echter uitval zoals hierboven beschreven blijft.
Gasklephuis nagekeken op vervuiling. Blijkt niet het probleem te zijn.

Iemand bekend met dit soort problemen en suggesties?

Be-Angel

Re: motor houdt in als ie warm is

Bericht door Be-Angel » 26 sep 2017, 15:43

Hoi Raf,

Ik had dit ook en na het vervangen van alle bobines was het probleem weg. Ze hebben een tijd geleden een upgrade van de bobine uitgebracht. Bij mij zaten er nog hele oude in na vervangen probleem weg.

Groet,
Bmw 318i benzine 2010

Sandokan

Re: motor houdt in als ie warm is

Bericht door Sandokan » 02 okt 2017, 10:40

Be-Angel schreef:Hoi Raf,

Ik had dit ook en na het vervangen van alle bobines was het probleem weg. Ze hebben een tijd geleden een upgrade van de bobine uitgebracht. Bij mij zaten er nog hele oude in na vervangen probleem weg.

Groet,
95% kans dat dit het euvel is. Met mijn vorige auto ook gehad en inderdaad alleen bij een koude motor en bij het wegrijden. Gebrekkige stroomvoorziening was het euvel, nieuwe bobine, bougiekabels en bougies et voíla, gefixt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”