Toerental E36 blijft soms hangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
matty1983matty
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2018, 18:46

Toerental E36 blijft soms hangen

Bericht door matty1983matty » 14 feb 2018, 10:35

Ik rijd een bmw 36 compact 323ti. Erg fijn, maar soms blijft het toerental hangen bij afremmen op de motor. Dit doet hij soms ook als ik stationair ff een keer flink gas in trap. dan blijft hij zeg maar hangen...... nu heb ik weleens gehoord dat er dan wat mis kan zijn met het vacuum slang of what ever? of klinkt dit meer als een luchtmassa probleem?

Een kenner vertelde mij wel dt e36 bekend staat om slcht slangen in het vacuumsysteem. Wie weet hier meer van?

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toerental blijft soms hangen

Bericht door Dutchie » 14 feb 2018, 11:32

vacuumprobleem is groot bij de BMW's inderdaad, met name de slang (bocht) die tussen de gasklep en luchtmassameter zit.

Maar met een vacuumlek begint de motor eigenlijk ook altijd beroerd te lopen, dus controleer de luchtmassameter eerst even

Luchtmassameter is redelijk simpel te checken, trek de stekker van de luchtmassameter eens los en start de auto, als het probleem zich dan nog voordoet dan is het niet de luchtmassameter.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

matty1983matty
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2018, 18:46

Re: Toerental blijft soms hangen

Bericht door matty1983matty » 14 feb 2018, 11:39

Dutchie schreef:vacuumprobleem is groot bij de BMW's inderdaad, met name de slang (bocht) die tussen de gasklep en luchtmassameter zit.

Maar met een vacuumlek begint de motor eigenlijk ook altijd beroerd te lopen, dus controleer de luchtmassameter eerst even

Luchtmassameter is redelijk simpel te checken, trek de stekker van de luchtmassameter eens los en start de auto, als het probleem zich dan nog voordoet dan is het niet de luchtmassameter.
motor loopt verder perfect, dus denk ik luchtmassameter maar slang vervangen kan geen kwaad lijkt me en daar zitten de kosten ook niet. gasklep schoonmaken ook denk ik.

het probleem is dat hij soms ook bij stationair af en toe gaat schommelen met toeren. vreemde is dat hij het af en toe doet. Voornamelijk bij misbruik van de auto hahaha

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”