Erwin - F11 520d uit 2014

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Erwin DL

Erwin - F11 520d uit 2014

Bericht door Erwin DL » 11 feb 2018, 17:48

Na jarenlang met veel plezier verschillende Volkswagens te hebben gereden, heb ik in januari 2018 mijn Passat Variant in Highline uitvoering met 330dkm ingeruild. Niet omdat hij technisch mankementen vertoonde, maar omdat ik graag weer een keer een andere auto wilde. Aangezien het nieuwste type Passat in R line, en zonder panoramadak ivm mijn lengte niet tegen een fatsoenlijke prijs te vinden was, ben ik naar een andere ruime auto op zoek gegaan.

Na het nodige uitzoekwerk en auto’s bekeken te hebben is mijn keuze gevallen op een 520d touring uit 2014 in high executive uitvoering, met name vanwege de comfortstoelen. Diesel ivm 50dkm per jaar te rijden. Heb de auto gekocht bij een Bovag dealer (Vakgarage ‘t Hoog) met een jaar garantie omdat ik nogal eens las dat de N47 de nodige distributieketting problemen heeft (gehad).

Tot nu toe nog niet veel met de auto gereden, maar auto rijdt prima :-)
Verbruik valt een beetje tegen, rijdt 1 op 16 bij een rustig ritje van 200 km naar Groningen met cruise control op 120 en amper geremd/geaccelereerd te hebben. Misschien motormanagement software eens laten checken. Moet veel beter kunnen lijkt me.

Nu nog even zoeken naar mooie 18’ wielen met zomerbanden :-)

Foto’s zal ik later toevoegen.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 19 feb 2018, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic-onderwerp gewijzigt om het overzicht te bewaren.

Bart70
Contacteer:

Re: Mijn eerste BMW

Bericht door Bart70 » 15 feb 2018, 08:11

Welkom hier, benieuwd naar de foto's :duim:

Verbruik is niet zo heel slecht dacht ik, maar ik rij geen vergelijkbare diesel dus weet dat niet zo.

Volgens mij kom je een beetje uit mijn buurt, als het de garage is die ik denk dat het is.

De comfortstoelen zijn idd een must in mijn ogen, heerlijk.

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Erwin - F11 520d uit 2014

Bericht door mieske90 » 19 feb 2018, 20:54

Welkom Erwin,

Goede keus om de overstap te maken naar BMW, hier zul je geen spijt van krijgen ;)

Foto's zijn natuurlijk wel altijd welkom :ja:

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F11 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”