Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Maar dan houd je nog die kleppen erin. Ze staan welliswaar openen en je hebt de vernieuwde/verstevigde versie erin maar ik zou ze verwijderen hoor.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ze halen de klepje er zelf uit en dichten de as af. Groot nadeel is dat dichting de behuizing waar de klep zelf in zit met de inlaatcollector niet zo geweldig is. Vele lekken. Kans is relatief groot dat deze niet meer dicht na hermonteren. Goede blanking plates dichten dit beter af.frazz schreef:Ik neem aan dat je de staaf bedoeld die de kleppen aansturen?tom_il schreef:Ik zou het mechanisme laten zitten dat de kleppen aanstuurt. Niet nodig om dit te verwijderen.
Sommige laten de wervelkleppen zitten en schroeven alleen het gat dicht waar de staaf ze bij aanstuurt.
De staaf verwijderen ze dan. Dan gebruiken ze geen blanking plates.
Absoluut niet nodig die staaf en aansturing van die staaf te verwijderen. Ik heb ze laten zitten voor het geval de motor niet draaide zoals ik wilde, dan kon ik gewoon die kleppen terugzetten. Als je dit laat zitten moet je ook geen vacuum afdichten.
Laatst gewijzigd door tom_il op 09 mar 2018, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Sluit me aan bij Tom, mechanisme gewoon laten zitten. Zit het met de vacuum ook goed
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Kan me dit goed voorstellen. Staaf laten zitten lijkt me een goede optie.
Vind het wel een beetje eng met het verwijderen van de inlaat.
Die pakking van de inlaat baart een beetje me zorgen, zijn het die ovale ringpakkingen?
Zal ik die trouwens vervangen of maakt het niet uit?
Vind het wel een beetje eng met het verwijderen van de inlaat.
Die pakking van de inlaat baart een beetje me zorgen, zijn het die ovale ringpakkingen?
Zal ik die trouwens vervangen of maakt het niet uit?
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Hoi Tom,
Vraagje. Ik probeer te begrijpen wat nu het exacte probleem is.
Toen ik de LMM stekker eruit trok, reed mijn auto als een raket.
Jij gaf aan dat de motor dan in een failsafe modus loopt en veel meer diesel inspuit.
Betekend het dan dat er teveel lucht er doorheen gaat?
Want dat zou dan betekenen dat de inlaat niet aangekoekt is, want dit zou dan voor minder luchtinlaat zorgen?
Hoor graag van je.
Vraagje. Ik probeer te begrijpen wat nu het exacte probleem is.
Toen ik de LMM stekker eruit trok, reed mijn auto als een raket.
Jij gaf aan dat de motor dan in een failsafe modus loopt en veel meer diesel inspuit.
Betekend het dan dat er teveel lucht er doorheen gaat?
Want dat zou dan betekenen dat de inlaat niet aangekoekt is, want dit zou dan voor minder luchtinlaat zorgen?
Hoor graag van je.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik vermoed :
De LMM meet de hoeveelheid lucht, de motor past hieraan de inpuiting aan. Als er minder lucht in de motor komt dan de LMM aangeeft dan draait de motor met een overmaat aan diesel en draait hij niet goed vermits een Diesel principieel draait met een overmaat aan lucht.
Zonder LMM zal hij een een soort failsafe gaan die niet optimaal is (want daar dient de LMM voor) maar beter dan voorheen.
Ik denk zelf nog steeds aan een Lek.
Gewoon opendoen die handel, sowieso is het goed om eens alles te inspecteren en proper te maken.
De LMM meet de hoeveelheid lucht, de motor past hieraan de inpuiting aan. Als er minder lucht in de motor komt dan de LMM aangeeft dan draait de motor met een overmaat aan diesel en draait hij niet goed vermits een Diesel principieel draait met een overmaat aan lucht.
Zonder LMM zal hij een een soort failsafe gaan die niet optimaal is (want daar dient de LMM voor) maar beter dan voorheen.
Ik denk zelf nog steeds aan een Lek.
Gewoon opendoen die handel, sowieso is het goed om eens alles te inspecteren en proper te maken.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Nieuwe LMM is niet het einde van de wereld qua investment, tevens een slijtage onderdeel. Ik had hetzelfde issue, zonder stekker reed hij wel lekker (520D 2007) -> nieuwe LMM en opgelost. Geeft natuurlijk geen garantie dat dit bij jou ook het geval is. Geen kennis met een E61 ? Zijn voor heel veel motoren hetzelfde en wisselen duurt 10 minuten.frazz schreef:Hoi Tom,
Vraagje. Ik probeer te begrijpen wat nu het exacte probleem is.
Toen ik de LMM stekker eruit trok, reed mijn auto als een raket.
Jij gaf aan dat de motor dan in een failsafe modus loopt en veel meer diesel inspuit.
Betekend het dan dat er teveel lucht er doorheen gaat?
Want dat zou dan betekenen dat de inlaat niet aangekoekt is, want dit zou dan voor minder luchtinlaat zorgen?
Hoor graag van je.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Overweeg wel een goedkope LMM te kopen.
Om te testen of het de LMM is.
Om te testen of het de LMM is.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Geen goedkope kopen , alleen Bosch (OEM) of eventueel pierburg.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Heb je hem nu al eens met remreiniger gekuisd ?
Alleen erover praten gaat het probleem niet oplossen.
Alleen erover praten gaat het probleem niet oplossen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Yes, heb ik gedaan. Maar volgens mij niet goed.
Ik heb enkele filters besteld, zoals, luchtfilter, oliefilter en dieselfilter.
Deze ga ik zo ie zo vervangen, probleem of niet, altijd een must om filters te vervangen bij aanschaf voor een goede nulmeting voor je generieke onderhoud.
Ik heb al heel vaak het e..e.a. los gehaald voor controle.
Ik kan niets zien, ik ben natuurlijk ook nog niet ervaren natuurlijk.Maar ik doe alles a.d.h.v. adviezen en DIY van het internet.
Ik ga de LMM nog eens goed schoonmaken vanmiddag en zal vanavond verslag doen van het resultaat.
Ik heb enkele filters besteld, zoals, luchtfilter, oliefilter en dieselfilter.
Deze ga ik zo ie zo vervangen, probleem of niet, altijd een must om filters te vervangen bij aanschaf voor een goede nulmeting voor je generieke onderhoud.
Ik heb al heel vaak het e..e.a. los gehaald voor controle.
Ik kan niets zien, ik ben natuurlijk ook nog niet ervaren natuurlijk.Maar ik doe alles a.d.h.v. adviezen en DIY van het internet.
Ik ga de LMM nog eens goed schoonmaken vanmiddag en zal vanavond verslag doen van het resultaat.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Vandaag ga ik de swirlflaps blanking plate kit bestellen.
Daarbij zitten ook de pakkingen en de ring bij, deze ga ik dan ook maar meteen vervangen.
Ik heb gezien dat je deze met wat vaseline in kan smeren voor wanneer je de inlaatspruitstuk weer terug zet, zodat ze er niet makkelijk afvallen.
Nu, ben ik natuurlijk afhankelijk van wat ik zie hier en daar en wat ik hoor. Ervaring heb ik niet.
Maar goed. Ik kan het ook laten doen, maar dan weet ik helemaal niets.
Daarbij zitten ook de pakkingen en de ring bij, deze ga ik dan ook maar meteen vervangen.
Ik heb gezien dat je deze met wat vaseline in kan smeren voor wanneer je de inlaatspruitstuk weer terug zet, zodat ze er niet makkelijk afvallen.
Nu, ben ik natuurlijk afhankelijk van wat ik zie hier en daar en wat ik hoor. Ervaring heb ik niet.
Maar goed. Ik kan het ook laten doen, maar dan weet ik helemaal niets.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Als je naar een goede BMW specialist gaat dan weet je wel dat het goed gebeurd . En mocht je dan nog problemen hebben kun je altijd nog terug.
*zegt iemand met 2 linkerhanden die dus sowieso naar de BMW specialist gaat
*zegt iemand met 2 linkerhanden die dus sowieso naar de BMW specialist gaat
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik heb geen linkerhanden, maar ben wel iemand die graag dingen zo goed mogelijk doet.
Ik ben geen perfectionist, maar wil ook geen halve werk doen als ik het beter had kunne doen
En natuurlijk stel ik zo veel mogelijk vragen om valkuilen en andere risico's zo goed mogelijk te vermijden.
Maar Als kind was ik altijd wel bezig met brommers en scooters, fietsen, etc. Vind het heel leuk.
Geen flauw idee hoe ik in de IT terecht ben gekomen
Ok IT is ook wel erg leuk, maar ben zeker niet vies van rommelen aan de auto, als het maar goed weer is
PS: blanking plates zijn besteld!
Ik ben geen perfectionist, maar wil ook geen halve werk doen als ik het beter had kunne doen
En natuurlijk stel ik zo veel mogelijk vragen om valkuilen en andere risico's zo goed mogelijk te vermijden.
Maar Als kind was ik altijd wel bezig met brommers en scooters, fietsen, etc. Vind het heel leuk.
Geen flauw idee hoe ik in de IT terecht ben gekomen
Ok IT is ook wel erg leuk, maar ben zeker niet vies van rommelen aan de auto, als het maar goed weer is
PS: blanking plates zijn besteld!