Help! 3.0 V8 stottert, onsteking

Voor alle technische vragen over de BMW 7 Serie
drfeelgood
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2018, 16:08

Help! 3.0 V8 stottert, onsteking

Bericht door drfeelgood » 11 mar 2018, 09:37

Hallo iedereen, mijn schatje een `95 v8 heeft een ontsteking probleem, stottert nogal. (bijna 99 procent zeker ontsteking, zelfde probleem namelijk zowel op benzine als lpg)
Ik dacht gelijk aan een bobine, dus nieuwe gekocht en stuk voor stuk gewisseld, probleem niet opgelost.
Wel een bougie gevonden die onder de olie zat,zijn dop ook, (klepdeksel pakking zweet), doppen en bougies schoongemaakt, probleem lijkt erger geworden. (koude start overigens niet of nauwelijks storing, na enkele minuten opwarmen begint het)
Kunnen de doppen zelf ook defect zijn?
Iemand bekend met dergelijke storing?
bvd

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Help! 3.0 V8 stottert, onsteking

Bericht door Yor » 11 mar 2018, 13:39

Beste is even uitlezen. Kan ik evt voor je doen. Pb maar..

Anderzijds de bougie en bobine vet vrij maken en de kabels op scheuren nalopen.

Zou voor de aardigheid de auto voorlopig op benzine laten lopen om problemen met gas uit
Te sluiten.

drfeelgood
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2018, 16:08

Re: Help! 3.0 V8 stottert, onsteking

Bericht door drfeelgood » 11 mar 2018, 14:48

Uitlezen al gedaan, enige melding is verschil in verbranding tussen rij links en rij rechter cyl.
De bougie doppen zelf hebben die een interne weerstand? in dat geval voor de veiligheid allemaal vervangen denk ik maar?
Het is absoluut ontsteking, op benzine af en toe wat last van het gestotter, op lpg hebben ontsteking problemen veel grotere invloed, bijna niet meer rijdbaar hierdoor.
bvd

drfeelgood
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2018, 16:08

Re: Help! 3.0 V8 stottert, onsteking

Bericht door drfeelgood » 23 mar 2018, 21:18

Update 23-3, alle bougie doppen vervangen,bobines gewisseld, probleem niet opgelost
Iemand suggesties?
Koude start niks aan de hand, ook niet als de motor na enige tijd warm genoeg is en op lpg overschakelt, rijd perfect.
Na 15 minuten ongeveer na goed opgewarmt te zijn begint het, op lpg stotteren alsof (ervaring van vroeger) er een bougiekabel is doorgeslagen, op benzine nauwelijks merkbaar, licht inhouden af en toe.
Nu weet ik dat een kleine storing zich tienmaal erger doet lijken voorkomen als men op lpg rijd, het is dus niet een probleem met de lpg installatie.
Ook toerental afhankelijk heb ik gemerkt, boven 3500 lijkt het opeens over.
Suggesties welkom.
Bmw techneuten op het forum, let`s hear it!
Computer meld niks, behalve verschil in verbranding, moderne garages kunnen er blijkbaar niks mee als er geen computer melding is, zover is de kennis tegenwoordig afhankelijk van de computer pfff.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 7 Serie (E38) Techniek”