Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/Op naar volgende mod
Nondejuuuuu!! Vol in de mods deze bak man.... ziet er ontzettend fraai uit allemaal! De kleur staat wat mij betreft ontzettend vet voor deze auto! Heb niet alle pagina's doorgelezen dus conclusie getrokkken op eind plaatjes!
Re: Oud en nieuw E61/Op naar volgende mod
Hahahahaha, thanks, zijn ook een beetje veel pagina's om door te lezen allemaal
Maar komt er op neer dat hij zo kaal was als het maar kon bijna toen ik hem kocht, op de adaptive xenon na
Maar komt er op neer dat hij zo kaal was als het maar kon bijna toen ik hem kocht, op de adaptive xenon na
Re: Oud en nieuw E61/Op naar volgende mod
De wagen had alweer 2-3 maanden stil gestaan, op een ritje van 10 kilometer na, je raad het al, starten ging niet meer lukken gisteren hahahaha, geen enkel lampje meer, zelfs de deurvergrendeling deed het niet meer.
De Toyota er aan gehangen voor een hulpstart, jammer joh, nada niets.
Garage mar gebeld die een paar honderd meter verderop it, kwamen meteen met een hulpstart, en ja hoor, tikje en lopen
Meteen maar even een rit naar Gijsbertsen gemaakt, moest ik tch even wat doornemen voor het event, en zo kon de accu weer lekker opladen.
Paar maanden geleden moest ik ook ineens 1 ½ liter koelvloeistof bijvullen, dat was even schrikken en vroeg om actie, daar hebben ze meteen gisteren naar gekeken en er bleek wat te lekken bij de temperatuursensor, meteen vervangen en de wagen is weer zoals die hoort nu
De Toyota er aan gehangen voor een hulpstart, jammer joh, nada niets.
Garage mar gebeld die een paar honderd meter verderop it, kwamen meteen met een hulpstart, en ja hoor, tikje en lopen
Meteen maar even een rit naar Gijsbertsen gemaakt, moest ik tch even wat doornemen voor het event, en zo kon de accu weer lekker opladen.
Paar maanden geleden moest ik ook ineens 1 ½ liter koelvloeistof bijvullen, dat was even schrikken en vroeg om actie, daar hebben ze meteen gisteren naar gekeken en er bleek wat te lekken bij de temperatuursensor, meteen vervangen en de wagen is weer zoals die hoort nu
Re: Oud en nieuw E61/Op naar volgende mod
Was de temperatuursensor vervangen de oplossing?
Ik moest 2wk terug ook iets van 1,5L bijvullen toen we uit Denemarken terug wilde rijden. Laatste keer dat ik checkte stond hij nog steeds op max (en heb aardig wat km's weer gereden in de tussentijd) dus vraag me af of het een lekkage is maar dat mag Gijsbertsen bij de volgende beurt uitzoeken (of eerder als ik weer moet bijvullen)
Ik moest 2wk terug ook iets van 1,5L bijvullen toen we uit Denemarken terug wilde rijden. Laatste keer dat ik checkte stond hij nog steeds op max (en heb aardig wat km's weer gereden in de tussentijd) dus vraag me af of het een lekkage is maar dat mag Gijsbertsen bij de volgende beurt uitzoeken (of eerder als ik weer moet bijvullen)
Re: Oud en nieuw E61/Op naar volgende mod
Misschien weer dichtgeslibt hahahaha
Geen idee of dit de oplossing is, maar hij lekte daar in ieder geval wel op, de tijd zal het leren ;-)
Geen idee of dit de oplossing is, maar hij lekte daar in ieder geval wel op, de tijd zal het leren ;-)
Re: Oud en nieuw E61/Op naar volgende mod
Nou hoop het niet
Ik hou het in de gaten en bij de volgende beurt maar even aankaarten
Ik hou het in de gaten en bij de volgende beurt maar even aankaarten
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Afgelopen maandag een ritje naar Ommen, dankzij Richard geen melding meer op de remlichten, er zijn nu kables rechtstreeks vanaf de achterlichten naar de lichtmodule getrokken, een storing minder dus.
Bij Richard vonden we de motor al een beetje een vreemd geluid maken, soort horrel geluid, lastig te omschrijven. We hadden toen al het vermoeden van de waterpomp, maar dachten dat dit nog wel zou meevallen, mede omdat deze zo'n 30.000 km geleden al preventief was vervangen.
Stond dus om het lijstje om bij thuiskomst eens na te laten kijken, helaas, zover kwam ik niet
Een stukje voor Harderwijk voelde ik hem al een beetje inhouden/stotteren, heel licht, bij 120 km/h, ik dacht eerst misschien de brandstoflpomp of iets dergelijks en gaf even gas bij tot de 140 km/h, toen begon de ellende, allemaal rook in de spiegels en meteen naar de vluchtstrook gezet, onderweg naar de vluchtstrook ook de melding van oververhitte motor intussen en allemaal rook onder de kap vandaan natuurlijk. Gelukkig kon ik in 1 ruk naar de vluchtstrook en stond daar snel, motor meteen uitgezet, 1 ravage
Meteen ANWB gebeld, die er overigens in 10 minuten al waren
Meteen constateerde deze al dat de wagen niet meer kon rijden, maar dat wist ik zelf ook al
Conclusie, vastgelopen waterpomp en riem aan gort getrokken :
Een ballet onder de wagen natuurlijk en de takelwagen werd opgeroepen, ook deze was vrij snel aanwezig en al met al heb ik denk ik hooguit een uur op de vluchtstrook gestaan, dat had veel erger gekunt ;-)
Mijn grootste angst kwam toen echter, hoe gaat die wagen daar op komen, ik zag mijn frontlip al aan gort gaan, dit viel gelukkig mee, het ging echt op zijn reet af, de frontlip schaafde net over de grond heen, maar zonder schade stond de wagen er op
Aangezien ik de wagen snel weer rijdend wilde hebben, en ik in de gedachte was dat ik garantie wel kon vergeten, 3 jaar geleden vervangen, ik de opdracht gegeven om hem bij mij thuis af te laten zetten, vandaar zou ik hem dan door iemand anders laten ophalen om vervolgens te laten repareren door een goede vriend van mij.
De wagen werd eerst naar Ermelo gebracht, daar op een depot neergezet en ik mocht met een Citroen naar huis, ach ja, beter iets dan niets.
Dinsdag zou de wagen bij kij worden afgeleverd, maar ik dacht laat ik eens proberen om de wagen meteen bij het goede adres te aten neerzetten, helaas, de afstand naar het afleveradres mag niet groter zijn dan je de afstand naar je thuisadres, dit werd hem dus niet.
Ook de garage had ik inmiddels even een mail gestuurd, gewoon ter info, dat het toch eigenlijk niet mag dat de pomp na 30.000 km al verrot is, geen verwijt naar hun, want daar kunnen ze ook niets aan doen, maar puur ter info gestuurd.
Dinsdag werd ik meteen terug gebeld, ze waren het volkomen met mij eens en de pomp en snaar, plus eventuele gevolgschades, werd door hun vervangen onder garantie
Dikke pluim voor Gijsbersten uit Odijk, want hun kunnen er immers niets aan doen en moeten de pomp ook maar weer zien te verhalen, dat was hun probleem zeiden ze, dit mag gewoon niet gebeuren.
Vervolgens ik weer meteen bellen voor de wijziging van het afleveradres, dat nu in afstand korter werd, dus dat was geen probleem.
De aflevering werd echter niet dinsdag, maar woensdag einde van de middag pas, dit verbaasde mij wel wat, de wagen heeft dus twee dagen in depot gestaan voordat deze werd afgeleverd, terwijl het vervangend vervoer ook uiterlijk woensdag voor 17.oo ingeleverd moest worden, je zal er maar afhankelijk van zijn….
Aangekomen in Odijk :
Donderdag einde van de middag werd ik al gebeld, uw wagen staat klaar, geen gevolgschades, u kunt hem weer ophalen
Morgen de wagen weer ophalen, en hopen dat deze pomp wat langer mee gaat
Bij Richard vonden we de motor al een beetje een vreemd geluid maken, soort horrel geluid, lastig te omschrijven. We hadden toen al het vermoeden van de waterpomp, maar dachten dat dit nog wel zou meevallen, mede omdat deze zo'n 30.000 km geleden al preventief was vervangen.
Stond dus om het lijstje om bij thuiskomst eens na te laten kijken, helaas, zover kwam ik niet
Een stukje voor Harderwijk voelde ik hem al een beetje inhouden/stotteren, heel licht, bij 120 km/h, ik dacht eerst misschien de brandstoflpomp of iets dergelijks en gaf even gas bij tot de 140 km/h, toen begon de ellende, allemaal rook in de spiegels en meteen naar de vluchtstrook gezet, onderweg naar de vluchtstrook ook de melding van oververhitte motor intussen en allemaal rook onder de kap vandaan natuurlijk. Gelukkig kon ik in 1 ruk naar de vluchtstrook en stond daar snel, motor meteen uitgezet, 1 ravage
Meteen ANWB gebeld, die er overigens in 10 minuten al waren
Meteen constateerde deze al dat de wagen niet meer kon rijden, maar dat wist ik zelf ook al
Conclusie, vastgelopen waterpomp en riem aan gort getrokken :
Een ballet onder de wagen natuurlijk en de takelwagen werd opgeroepen, ook deze was vrij snel aanwezig en al met al heb ik denk ik hooguit een uur op de vluchtstrook gestaan, dat had veel erger gekunt ;-)
Mijn grootste angst kwam toen echter, hoe gaat die wagen daar op komen, ik zag mijn frontlip al aan gort gaan, dit viel gelukkig mee, het ging echt op zijn reet af, de frontlip schaafde net over de grond heen, maar zonder schade stond de wagen er op
Aangezien ik de wagen snel weer rijdend wilde hebben, en ik in de gedachte was dat ik garantie wel kon vergeten, 3 jaar geleden vervangen, ik de opdracht gegeven om hem bij mij thuis af te laten zetten, vandaar zou ik hem dan door iemand anders laten ophalen om vervolgens te laten repareren door een goede vriend van mij.
De wagen werd eerst naar Ermelo gebracht, daar op een depot neergezet en ik mocht met een Citroen naar huis, ach ja, beter iets dan niets.
Dinsdag zou de wagen bij kij worden afgeleverd, maar ik dacht laat ik eens proberen om de wagen meteen bij het goede adres te aten neerzetten, helaas, de afstand naar het afleveradres mag niet groter zijn dan je de afstand naar je thuisadres, dit werd hem dus niet.
Ook de garage had ik inmiddels even een mail gestuurd, gewoon ter info, dat het toch eigenlijk niet mag dat de pomp na 30.000 km al verrot is, geen verwijt naar hun, want daar kunnen ze ook niets aan doen, maar puur ter info gestuurd.
Dinsdag werd ik meteen terug gebeld, ze waren het volkomen met mij eens en de pomp en snaar, plus eventuele gevolgschades, werd door hun vervangen onder garantie
Dikke pluim voor Gijsbersten uit Odijk, want hun kunnen er immers niets aan doen en moeten de pomp ook maar weer zien te verhalen, dat was hun probleem zeiden ze, dit mag gewoon niet gebeuren.
Vervolgens ik weer meteen bellen voor de wijziging van het afleveradres, dat nu in afstand korter werd, dus dat was geen probleem.
De aflevering werd echter niet dinsdag, maar woensdag einde van de middag pas, dit verbaasde mij wel wat, de wagen heeft dus twee dagen in depot gestaan voordat deze werd afgeleverd, terwijl het vervangend vervoer ook uiterlijk woensdag voor 17.oo ingeleverd moest worden, je zal er maar afhankelijk van zijn….
Aangekomen in Odijk :
Donderdag einde van de middag werd ik al gebeld, uw wagen staat klaar, geen gevolgschades, u kunt hem weer ophalen
Morgen de wagen weer ophalen, en hopen dat deze pomp wat langer mee gaat
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Dat is inderdaad wel erg slecht dat de pomp na 30K km het alweer begeven heeft. Netjes van Gijsbertsen dat ze het onder garantie oplossen aangezien het toch een paar jaar geleden is
Tegenwoordig ga ik ook naar Gijsbertsen voor onderhoud, ligt mooi op de route naar werk .
Zal wel ff schrikken geweest zijn en al wat doemscenario's door je hoofd gegaan zijn zeker maar mooi dat je hem morgen weer kunt ophalen
Tegenwoordig ga ik ook naar Gijsbertsen voor onderhoud, ligt mooi op de route naar werk .
Zal wel ff schrikken geweest zijn en al wat doemscenario's door je hoofd gegaan zijn zeker maar mooi dat je hem morgen weer kunt ophalen
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Was inderdaad even flink schrikken ja, iets te lang doorrijden en je hebt zo motorschade, had wel een mooi excuus geweest voor een ander en zwaarder blok hahahaha.
Maar liever zo, blok was altijd perfect en hoop dat dit zo gebleven is, vond het inderdaad zeer netjes, aangezien de pomp wel 3 jaar oud was, maar 30K km is gewoon belachelijk, temeer daar deze ook nog eens preventief was vervangen.
Morgen weer lekker genieten van het waggie
Maar liever zo, blok was altijd perfect en hoop dat dit zo gebleven is, vond het inderdaad zeer netjes, aangezien de pomp wel 3 jaar oud was, maar 30K km is gewoon belachelijk, temeer daar deze ook nog eens preventief was vervangen.
Morgen weer lekker genieten van het waggie
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Idd heel bizar die pomp. Het waren al niet de beste pompen qua levensduur heb ik begrepen maar 30K is krankzinnig en zou alleen passen bij Maserati motoren uit de jaren 80.
Fijn dat het goed is afgelopen en de service is natuurlijk top !
Betere reclame kan je niet hebben.
Fijn dat het goed is afgelopen en de service is natuurlijk top !
Betere reclame kan je niet hebben.
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Ik wist niet dat ze slecht waren eigenlijk, is er een ander merk beschikbaar met een betere reputatie ? Of gewoon OEM houden ?
Service is idd bijzonder netjes
Service is idd bijzonder netjes
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Oem houden. Had gelezen dat ze gevoelig waren en dat het puntjes van aandacht waren bij dit soort autos. Zo heeft ieder merk wel wat.
Wellicht valt het meer op omdat je bij een andere auto vaak de hele bende wisselt met een wissel van de distributieriem en hij dus nooit versleten lijkt te raken.
Maar goed, 30K blijft bizar ... Denk dat je zoiets nooit meer zult zien.
Heb op een V8 wel het 10 voudige gedaan met de originele pomp.
Zal wel met design, belt stress en rpm te maken hebben.
Bart, jij bent voorlopig ff klaar en jij hoeft je gedurende de tijd dat jij die wagen rijd NIET meer druk te maken om die pomp.
Wellicht valt het meer op omdat je bij een andere auto vaak de hele bende wisselt met een wissel van de distributieriem en hij dus nooit versleten lijkt te raken.
Maar goed, 30K blijft bizar ... Denk dat je zoiets nooit meer zult zien.
Heb op een V8 wel het 10 voudige gedaan met de originele pomp.
Zal wel met design, belt stress en rpm te maken hebben.
Bart, jij bent voorlopig ff klaar en jij hoeft je gedurende de tijd dat jij die wagen rijd NIET meer druk te maken om die pomp.
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Ben ik toch wel benieuwd naar of ik daar voorlopig geen omkijken naar heb, dat dacht ik de vorige keer ook hahahaha
We gaan het zien
We gaan het zien
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Nee hoor, je hoeft je echt geen zorgen te maken.
De kans op een dergelijke oem pomp die van inferieure kwaliteit is is nihil.
De kans op een dergelijke oem pomp die van inferieure kwaliteit is is nihil.
Re: Oud en nieuw E61/Waterpomp
Spannend verhaal bart! Gelukkig met een goed(koop) einde...zelfs OEM onderdelen geven helaas af en toe vroegtijdig de geest