Thijs zijn E39

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 09 apr 2018, 20:38

Ja ja, na 1,5 jaar een compleet originele E39 gereden te hebben is het tijd voor wat aanpassingen naar mijn smaak.
Na vele kladblokken volgeschreven met ideeën heb ik eindelijk mijn plan en onderdelen lijst samen kunnen stellen om de 21 jarige auto een opfrissertje te geven. Net als de meeste E39 liefhebbers krijg ik een warm gevoel van het mooie m-pakket voor deze auto, hierbij wil ik dan alle lampen smoke uitgevoerd en het dak en spiegels hoogglans zwart gewrapt. Verder ben ik van plan zelf een uitlaat te gaan maken die dan mooi mag staan bij de M achterbumper met diffuser met dubbele uitsparing. Voor het interieur wil ik kijken voor een e46 stuur en sportinterieur voor de E39, verder is het plan om de hemel, de stoelen/achterbank, koffebak bekleding en vloerbekleding netjes zwart te maken. Een android radio en audio upgrade set moet zorgen voor wat beter geluid in de auto zonder het asociale effect. een schroefset moet er voor zorgen dat de m5 replica velgen die er nu onder zitten wat beter tot z'n recht komen. Om dit alles in gang te zetten ben ik nu begonnen met hamsteren van onderdelen om ergens een zomerse week vrij te nemen en mezelf eens goed in het zweet te werken met hopelijk het gewenste resultaat. Voor wie geïnteresseerd is vragen stellen mag altijd vindt ik zelfs erg leuk en tips en tricks zijn meer dan welkom. Zodra er veranderingen komen zal ik foto's maken en op die manier dit hele project laten zien.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Bart70 » 10 apr 2018, 06:52

Mooie plannen, al ben ik niet zo'n fan van smoke lichten, maar hangt er ook van af hoe donker.

Ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk bij staat straks :duim:

Gebruikersavatar
LarsBrugman
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11

Re: Thijs zijn E39

Bericht door LarsBrugman » 12 apr 2018, 08:02

Ziet eruit als een nette wagen, ga je project met interesse volgen!

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 12 apr 2018, 08:53

Mooie wagen, zeker met die aanpassingen.

Als je de smoke uit wilt gaan voeren op de lichten, zou ik wel voor facelift koplampen en achterlichten gaan, en deze niet al te donker smoken. Ziet er veel strakker uit dan pre-facelift naar mijn mening.

Ben benieuwd naar de updates!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 12 apr 2018, 21:47

Heb nu de hella angel eyes met witte knipperlichten klaar liggen en smoke zijknipperlichten, voor de achterlichten zit ik te twijfelen om gewoon een extra set pre facelift lampen te halen en deze zelf te wrappen met koplamp folie. Dan heb ik altijd nog een originele set voor de apk of iets. Ook ga ik dit weekend een 3 spaaks e46 stuur ophalen die ik dan zelf wil gaan bekleden. Maar dat gaat nog een opgave worden ben ik bang voor.

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 13 apr 2018, 01:20

Ben benieuwd hoe het wrappen gaat. Laat je weten of dit te doen is? Wellicht doe ik het dan ook bij de mijne.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 13 apr 2018, 17:11

VanDrankel schreef:Ben benieuwd hoe het wrappen gaat. Laat je weten of dit te doen is? Wellicht doe ik het dan ook bij de mijne.
Zal ik zeker doen! Als het klopt krijg ik volgende week de spullen binnen dus dan zullen de foto’s en het verhaal er bij snel volgen.

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 16 apr 2018, 20:55

Vandaag weer een klein beginnetje gemaakt aan het opknappen van een tweedehands e46 stuur.

De plannen zijn om de oude bekleding van het stuur af te halen en deze dan zelf te bekleden, verder wil ik de spaken gaan wrappen met een carbon folie.


Hier volgen een paar foto's van het resultaat van het verwijderen van de oude bekleding.


Ik hoop dat ik snel de stuurbekleding ontvang zodat ik ook daarvan de progressie kan laten zien.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 16 apr 2018, 22:59

Ben erg benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Heb meerdere video's en foto's gezien van mensen met hele verschillende resultaten. De een wordt spuuglelijk en de ander wordt hartstikke mooi. Keep us posted!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Bart70 » 17 apr 2018, 06:38

Ben ook erg benieuwd, lijkt me geen makkelijk klusje !

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 17 apr 2018, 16:38

Ik laat het allemaal zo snel mogelijk weten/zien, me handen jeuken om lekker aan de slag te gaan en er op los te hobbyen

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 20 apr 2018, 16:58

Nou vandaag was het dan eindelijk zover, begonnen samen met een goede vriend aan het wrappen van de interieurlijsten en delen van me nieuwe stuur.


Dit zijn de onderdelen die in de planning stonden op de lijst van me radio en het middengedeelte na.


Het ging niet allemaal even makkelijk en soepeltjes maar het resultaat was al snel goed te zien.


Hier nog een foto van tijdens het wrappen


Uiteindelijk de sierlijsten weer op hun plek bevestigd en het resultaat mag er zeker zijn, vind ik.

Helaas heb ik wel onvoldoende folie besteld om ook het middendeel te doen en de onderkant van de kap van het stuur. Maar er zijn ook weer een handje vol onderdelen onderweg om de progressie vol te houden.


Verder over het wrappen:

Een goede vriend van mij (Jeroen), die heeft al meerdere malen dingen gewrapt daardoor ging het een stuk soepeler dan ik had voorzien, Hij keek naar de grootte van de onderdelen en sneed het folie ruimschoots af. Hierna plakte hij een klein stuk folie op de sierlijst met een overlap, op deze manier werkte hij naar beneden terwijl hij het folie gladstreek met de rakel. Bij de hoeken verwarmde we het folie waarna Jeroen het folie om de hoeken trok zodat het mooi strak om de lijsten heen zat. Was hij tevreden met het resultaat sneed hij met een stanleymes de overtollige folie er strak vanaf en checkte het oppervlak op bubbels. Zag hij bubbels dan stak hij deze voorzichtig lek met het mes en wreef de lucht er onder vandaan.

Dus bij deze Heel erg bedankt Jeroen en voor de rest hopelijk kan ik snel over meer dingen vertellen en meer dingen laten zien.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 20 apr 2018, 21:57

Na vandaag wou ik graag even een beetje tempo in de progressie pompen, dus in plaats van een rustig avondje op de bank besloot ik deze avond de tellerringen te plaatsen. Na eerst zorgvuldig een handleiding op youtube gekeken te hebben kreeg ik al helemaal zin om aan de slag te gaan. Het voordeel was dat ik toch nog een aantal van de sierlijsten uit de auto had (omdat ik die vandaag toch ging wrappen). Het instrumentenpaneel uit de auto halen was een makkelijk klusje wat goed viel te doen, maar toen kwam de hel op aarde. Blijkbaar vond iemand het leuk om te zeggen van hee om dit uit elkaar te krijgen moet je 5 clipjes draaien en 4 andere clipjes indrukken om de bak en de tellerplaat van elkaar te scheiden. Ben ik blij dat we hier een overvloed aan schroevendraaiers en tangen hebben. Dus uiteindelijk alles op de aardkloot vervloekt maar het is gelukt, Hierna was het eenvoudig om de tellerringen te monteren. En bleek het dat het terugbouwen binnen 10 minuten te doen is, maar het resultaat mag er zeker zijn.


Dit is hoe het standaard was

Hier zitten de ringen en de tellerplaat weer in de bak

Dit is het totale eindresultaat

Hopelijk vinden jullie het leuk om het resultaat te zien, ik zelf ben er erg tevreden mee.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
LarsBrugman
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11

Re: Thijs zijn E39

Bericht door LarsBrugman » 21 apr 2018, 08:29

Mooi om te zien hoe je alles aanpakt. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat het carbon er misschien een beetje goedkoop uit zou zijn, maar je hebt het tegendeel bewezen. Ziet er erg gaaf uit!

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 21 apr 2018, 09:13

Ja zelf had ik eerst ook me twijfels, doordat het een beetje een euroshopper tuning iets is. Maar kwam er al gauw achter dat het juist mooi afsteekt tegen de zwarte delen. En dank je wel voor de leuke berichten!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”