[E36] Radio massa

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
LtCoolerooney

[E36] Radio massa

Bericht door LtCoolerooney » 02 mei 2018, 20:05

Ik heb sinds een paar dagen een idioot geknetter/gekraak over de speakers als ik het volume te hoog zet. waar ik eerst op volume 32 kon draaien, kan ik nu niet hoger dan 25. het geluid is over alle speakers, of ik nou radio luister, of via usb/aux. zelfde met een andere radio.

nu had ik nog een extra stekker liggen van de 316, dus heb ik die er tussen gedaan (waardoor de speaker bij mijn voeten ineens weer werkt, waar eerst alleen die bij de passagiersvoeten en achterin werkten), maar het gekraak blijft.

nu hoor ik dat dit door een massaprobleem komt? kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem verhelp? was net van plan om binnenkort het audiosysteem ff helemaal te upgraden, maar heeft geen zin als ik dit blijf houden...

Yor

Re: Radio massa

Bericht door Yor » 02 mei 2018, 22:53

Als je speakers kapot zijn gaat het ook kraken.. kijk voor de gein je radiokabels even na. Al die verloop stekkers die achter de radio zitten gepropt wordt de connectie niet beter van.

LtCoolerooney

Re: Radio massa

Bericht door LtCoolerooney » 04 mei 2018, 14:06

heb t probleem al gevonden. kabel van de speakers in de kofferbak maakte kortsluiting(?) naar het chassis. tape er omheen en tis weer prima

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”