E61 derde remlicht doorlussen
Re: E61 derde remlicht doorlussen
ja dat is 1 ding wat zeker is. Eerst lekker op vakantie en daarna alles professioneel laten herstellen.
E61_2004_525i
Mooi dat het werkt. Je hebt toch geverifieerd dat het remlicht niet mee aan gaat zodra je de verlichting aanzit van de wagen ? Indien dit niet zo is, moet dit zijn omdat de gemiddelde spanning te laag is om het remlicht te laten werken.
Opbouw van de remichten op de E61 pre-LCI is als volgt :
Je hebt 2 lampjes aan elke zijde met een aparte kabel die naar elk lampje gaat. Beide lampjes branden op een lage spanning zodra je de verlichting aanzet. Bij het remmen gaat de buitenste op volle kracht branden. Je kan door coderen trouwens het binnenste lampje ook op volle kracht laten branden bij het remmen. (Misschien een LM2 nodig). Ik had dit bij mijn wagen gedaan voordat ik er de LCI lichten ingezet heb.
Als je de lampjes nacheckt zal je zien dat elk maar één gloeidraad heeft, een normaal remlicht dat ook fungeert als achterlicht heeft steeds 2 gloeidraden (En er komen dus ook 2 kabels op toe). Dit is hoe ik het ondekt heb, had een lampje stuk en verwachte ééntje met 2 gloeidraden maar vond er ééntje met één gloeidraad.
Bij de LCI is er terug één apart stoplicht daar de Ledstrips fungeren als normaal achterlicht en een apart lampje erachter als stoplicht.
Je hebt 2 lampjes aan elke zijde met een aparte kabel die naar elk lampje gaat. Beide lampjes branden op een lage spanning zodra je de verlichting aanzet. Bij het remmen gaat de buitenste op volle kracht branden. Je kan door coderen trouwens het binnenste lampje ook op volle kracht laten branden bij het remmen. (Misschien een LM2 nodig). Ik had dit bij mijn wagen gedaan voordat ik er de LCI lichten ingezet heb.
Als je de lampjes nacheckt zal je zien dat elk maar één gloeidraad heeft, een normaal remlicht dat ook fungeert als achterlicht heeft steeds 2 gloeidraden (En er komen dus ook 2 kabels op toe). Dit is hoe ik het ondekt heb, had een lampje stuk en verwachte ééntje met 2 gloeidraden maar vond er ééntje met één gloeidraad.
Bij de LCI is er terug één apart stoplicht daar de Ledstrips fungeren als normaal achterlicht en een apart lampje erachter als stoplicht.
525d E61 2007 pre-LCI
klopt helemaal en je heb gelijk mbt het "meebranden"
het is zelfs zo dat het derde remlicht mee gaat branden met alle licht-acties die je neemt.
vanochtend ben ik direct naar de garage geweest, herkeuring was "in orde", goedgekeurd en tot volgend jaar weer verlost hiervan.
zodadelijk haal ik gelijk die by-pass weer weg en schakel ik het 3e remlicht weer uit totdat er een nieuwe kabelboom geplaatst wordt.
het is zelfs zo dat het derde remlicht mee gaat branden met alle licht-acties die je neemt.
vanochtend ben ik direct naar de garage geweest, herkeuring was "in orde", goedgekeurd en tot volgend jaar weer verlost hiervan.
zodadelijk haal ik gelijk die by-pass weer weg en schakel ik het 3e remlicht weer uit totdat er een nieuwe kabelboom geplaatst wordt.
E61_2004_525i
Dat is heel straf. Dus zij accepteren dat een remlicht mee brandt met de gewoon lichten ?. Moet zijn dat ze het niet gemerkt hebben. Lijkt me absoluut niet acceptabel.
525d E61 2007 pre-LCI
- E61_Stuiver
Dubbele remlichten kun je ook bij een LM1 coderen. Staat wel vettom_il schreef:Mooi dat het werkt. Je hebt toch geverifieerd dat het remlicht niet mee aan gaat zodra je de verlichting aanzit van de wagen ? Indien dit niet zo is, moet dit zijn omdat de gemiddelde spanning te laag is om het remlicht te laten werken.
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Idd, ik vond het ook een mooi effect, veel duidelijker, zonder dat het storend was voor de achterligger.
525d E61 2007 pre-LCI
ik ga eerst maar eens al die kabels in de achterklep vernieuwen.
verfraai-ing ziet er uiteraard heel mooi uit maar is voor mij geen must, ik rij tenslotte al een “dikke bmw”
verfraai-ing ziet er uiteraard heel mooi uit maar is voor mij geen must, ik rij tenslotte al een “dikke bmw”
E61_2004_525i