Passen wielen van een E46 op een E91
Passen wielen van een E46 op een E91
Dag allemaal,
Ik heb nog een set wielen met winterbanden van mijn oude E46 (bj. 2004) liggen. Zouden die op mijn nieuwe E91 (bj. 2009) passen? Is dat dezelfde naafmaat?
Alvast bedankt.
Groeten, Sander
Ik heb nog een set wielen met winterbanden van mijn oude E46 (bj. 2004) liggen. Zouden die op mijn nieuwe E91 (bj. 2009) passen? Is dat dezelfde naafmaat?
Alvast bedankt.
Groeten, Sander
Re: Passen wielen van een E46 op een E91
Dacht zo uit mijn hoofd, dat de wielen wel passen, maar de ET waarde is wel anders, dus eigenlijk niet ideaal.
ligt er helemaal aan welke wielen je hebt (ET waarde) en aangezien je een LCI hebt is het weer anders dan PRE-LCI e91.
voor zal het wel passen, achter heb je wellicht spacers nodig omdat de wielen (indien standaard) teveel in de wielkasten vallen en mogelijk zelfs de schokdempers kunnen raken in een extreem geval
voor zal het wel passen, achter heb je wellicht spacers nodig omdat de wielen (indien standaard) teveel in de wielkasten vallen en mogelijk zelfs de schokdempers kunnen raken in een extreem geval
Bedankt voor de info!
Wielen van de E46 hebben een lagere et waarde, dus zullen verder naar buiten staan.
Gewoon even passen en proefrijden.
Gewoon even passen en proefrijden.
BMW E93 Sapphire Black M-Sport
Naar binnen bedoel je waarschijnlijk.
Bij mij paste het in ieder geval niet.
De style 89 ET 47 (17" met 225) die ik als winter velg gebruikte op een E46 330Ci konden alleen met een spacer van 12 mm gemonteerd worden. De ruimte die er toen ontstond aan de binnenkant was echt minimaal te noemen. Een nog dikkere spacer zorgde er weer voor dat de buitenkant wel erg dicht op het spatbord kwam te zitten bij de achterwielen.
Te veel gedoe dus ... gevolg: E9X 17" velg in huis halen en banden overzetten. Opgelost!

Bij mij paste het in ieder geval niet.
De style 89 ET 47 (17" met 225) die ik als winter velg gebruikte op een E46 330Ci konden alleen met een spacer van 12 mm gemonteerd worden. De ruimte die er toen ontstond aan de binnenkant was echt minimaal te noemen. Een nog dikkere spacer zorgde er weer voor dat de buitenkant wel erg dicht op het spatbord kwam te zitten bij de achterwielen.
Te veel gedoe dus ... gevolg: E9X 17" velg in huis halen en banden overzetten. Opgelost!

euh ja natuurlijk, E46 = +/- et47, E90 pre-LCI = +/- et34, dus wielen van een E90 op een E46 staan 13mm meer naar buiten en wielen van een e46 op een E90 staan 13mm meer naar binnen
Bedankt voor de info iedereen!
ja deze passen maar wel spacers gebruiken anders staan ze uist meer naar binnen.
heb ook 46 wielen op mijn e91
achterzijde dikkere spacers dan voren.
succes
heb ook 46 wielen op mijn e91
achterzijde dikkere spacers dan voren.
succes