G31 520i Touring met M-pakket

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Hansv321
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 apr 2014, 10:30
Locatie: Brabantse Kempen

G31 520i Touring met M-pakket

Bericht door Hansv321 » 03 jun 2018, 20:25

Hoi,

ik post mijn nieuw aankoop in dit forum gedeelte daar er nog geen aanwezig is van de G31 en mijn voorgaande bmw een F11 was.

In 2015 heb ik een post gedaan van de 535d Touring die ik toen in bezit had (viewtopic.php?f=535&t=46485). In verband met wijziging van werk was het niet meer rendabel om deze aan te houden en als gevolg hiervan beide auto’s in 2016 verkocht (2e auto was een DS3). Wat er voor terug; een Mini Cooper Countryman S 4All voor de vrouw en ik een Mazda CX-5. Achteraf gezien de domste fout die ik heb kunnen maken... Wat was de 535 toch een ontzettend fijne auto in vergelijk met de Mazda en wat heb ik elke dag spijt gehad dat ik deze weg heb gedaan. Gelukkig heb ik twee prachtige kinderen die me hier ook dagelijks aan herinnerde dus het begon weer te kriebelen. Mijn vrouw zag de bui ook al weer hangen en zei; prima als je maar van mijn Mini afblijft.

Doordat ik niet zoveel kilometers meer rijd moest het een benzine worden. De zoektocht naar de 535 die ik wilde was niet te doen. Te duur, te veel kilometers of niet de juiste opties… Na de ontvangst van de belastingsaanslag over 2017 ben ik gaan nadenken. Wat als ik een G31 koop en deze zakelijk ga rijden (eenmanszaak), tegen 22% bijtelling? Na vraag bij accountant leerde dat afschrijving en overige kosten dusdanig impact hadden op mijn jaarrekening en het bedrag aan belasting dat ik hiermee het bedrag aan bijtelling zou kunnen compenseren. 535 zakelijk was geen optie want die zou meer dan 100k kosten voor de bijtelling en dat is wel erg veel.

Dus op zoek naar een mooie 5-serie. Bij Renova in Tilburg, tegen een 520i Touring HE met M-pakket aangelopen, 7 maanden oud, 6500km op de teller en afkomstig van BMW Munchen. Persoonlijk heb ik er moeite mee om een auto met M-pakket te kopen terwijl het maar een 520i is met 184pk en dus twijfel. De proefrit was echter goed en wat een verschil weer met de F11.. erg mooie auto. Navraag leerde verder dat de 530 hetzelfde blok is en deze heeft circa 260pk, dus software aanpassing? Navraag bij diverse tuners leerde dat dit momenteel nog in ontwikkeling is. Echter kijkende naar de F11 520i tov 530i (zelfde blok in G31) dan zal de G31 dezelfde verandering laten zien bij stage 1. Dit icm het feit dat in de basis een 520i EUR 8,5k goedkoper is dan een 530i was de doorslag om voor een 520i te gaan.

Maar goed wat heb ik nu dus gekocht (levering eind deze week). Foto’s binnen zijde volgen nog.

BMW 520i Touring High Executive
Kleur: Sophistograu
Bekleding: Stof /Alcantara.

Opties:
M Sport pakket
M lederen sport stuur (verwarmd)
M Aerodynamica pakket S760
18"M LM Velgen 662 M/MB
Schakelflippers aan stuur
Sportstoelen (verwarmd en elektrisch verstelbaar)
Electronische dempers (EDC)
Climate control
BLOW-BY-HEIZER
Navigation system, Professional
Head-up display
Panoramadak
Harman Kardon surround system
Gesture control
Multifunctioneel display
Adaptieve LED verlichting inclusief groot licht assistant
Parkeer Assistant Plus (surround view incl automatisch parkeren)
Driving assist
Innovatie pakket
Business Pakket
Opbergpakket
Comfort access
BMW Display sleutel
Entertainment Pakket
DAB tuner
CD player
WLAN HOTSPOT
Apple carplay
Online entertainment
Navigatiepakket Connecteddrive
Teleservices
Connecteddrive
Real Time Traffic Informatie
Concierge service
Remote service
Draadloos opladen telefoon
Buitenspiegels automatisch dimbaar
Banden met noodloopeigenschappen (runflat)
Actieve voetgangersbescherming
Alarmsysteem
Zonnerschermen achterportieren
Velourse matten
Extra oplaad mogelijkheden koffer compartiment
Ambient interieur verlichting
Dakreling zwart
Interieurlijsten aluminium met chrome accent
Hoog glans shadow line
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: G31 520i Touring met M-pakket

Bericht door jwbakkenes » 03 jun 2018, 21:41

Die ziet er mooi uit, alvast veel rijplezier toegewenst zodat je de mazda snel kan vergeten.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: G31 520i Touring met M-pakket

Bericht door Bart70 » 05 jun 2018, 07:38

Mooie wagen !

Waarom een m-pakket niet op een 520i kan snap ik nooit zo erg, alsof de buitenkant iets moet zeggen over het blok dat er in ligt, maar goed, dat is persoonlijk. Er zijn grenzen natuurlijk, maar een m-pakket maakt de wagen gewoon zoveel mooier.

Veel plezier met de wagen en ik ben benieuwd of er nog verbeteringen in zitten ten aanzien van de bekende kwaaltjes bij de E61 en F11 :duim:

Hansv321
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 apr 2014, 10:30
Locatie: Brabantse Kempen

Re: G31 520i Touring met M-pakket

Bericht door Hansv321 » 05 jun 2018, 21:24

Hoi Bart,

Het is ook een persoonlijke kronkel haha. Ben het verder met je eens dat een M-pakket de auto zoveel mooier maakt. Ik zou er ook geen meer kopen zonder :)

Over welke kwaaltjes heb je het dan precies? De 535 had er namelijk geen ( misschien ben ik wel de uitzondering)

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: G31 520i Touring met M-pakket

Bericht door Bart70 » 06 jun 2018, 07:08

Dan heb je een uniek exemplaar gehad denk ik hahahahaha

Nee, onzin, ik weet er van de E61 genoeg, problemen waterafvoer, kabelbreuken, modules die kapot gaan (met name de MULF) en zo zijn er nog wel wat dingetjes.

De F11 weet ik niet, hebben dacht ik ook wel kabelproblemen (achterklep) en de luchtbalgen, al is dat ook een vorm van slijtage.

Hansv321
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 apr 2014, 10:30
Locatie: Brabantse Kempen

Re: G31 520i Touring met M-pakket

Bericht door Hansv321 » 06 jun 2018, 14:38

Dat er kwaaltjes waren met de E61 dat was mij bekend. Met de F11 heb ik 50dkm mee gereden en los van een oliebeurt geen enkel issue ;) Of dit geluk is of niet dat weet ik niet.

Vrijdag i.i.g. de nieuwe ophalen en dan zullen de komende jaren (hoop ik) wel bezien hoe een G31 bevalt :driving:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”