Dutchie's E36 Compact | RingPact
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Laat er geen gras over groeien jij he
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Een tijdje terug de nieuwe aanwinst uitgeprobeerd, een straalkast!
Mooi moment om een begin te maken aan de M44..
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Mooi moment om een begin te maken aan de M44..
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Zo, we zijn inmiddels alweer een paar weken verder, de auto staat inmiddels geschorst, en heb door een hand blessure helaas nog niet veel kunnen doen. Vanaf volgende week 3 weken vakantie, dus grote kans op updates tegen die tijd!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Stukje bij beetje een plan aan het maken. Allereerst ga ik beginnen met het kaal trekken van de auto. Motor eruit, interieur leeg, achteras eronderuit... en dan stukje bij beetje onderdelen bij elkaar sprokkelen en opbouwen.
De M44 reviseren, nieuwe lagers, zuigerveren, klepveren, distributie, pakkingen...
Daarnaast de kop porten, vlakken, blok vlakken, dunnere MLS koppakking, liefst een andere inlaatspruitstuk (E30 M42), Schmiedmann 4-1 RVS uitlaatspruitstuk, 2,5" TVS uitlaat met 200 cells racekat en Simons einddemper, Aluminium enkelmassa vliegwiel + race clutch kit, Mishimoto koeling, enz enz...
Complete onderstel in de strongflex, versterkt door een BC Racing coilover kit met true coilover achter, staand op Michelin Pilot Sport Cup 2 semislicks in de maat 225/45 17.
Interieur krijgt nieuwe stoelen, kabelboom uitdunnen, flocked dashboard, halve kooi, verwarming delete...
Uiterlijke upgrades laten nog even op zich wachten.
Uiteraard wil ik alles documenteren en hier plaatsen!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Stukje bij beetje een plan aan het maken. Allereerst ga ik beginnen met het kaal trekken van de auto. Motor eruit, interieur leeg, achteras eronderuit... en dan stukje bij beetje onderdelen bij elkaar sprokkelen en opbouwen.
De M44 reviseren, nieuwe lagers, zuigerveren, klepveren, distributie, pakkingen...
Daarnaast de kop porten, vlakken, blok vlakken, dunnere MLS koppakking, liefst een andere inlaatspruitstuk (E30 M42), Schmiedmann 4-1 RVS uitlaatspruitstuk, 2,5" TVS uitlaat met 200 cells racekat en Simons einddemper, Aluminium enkelmassa vliegwiel + race clutch kit, Mishimoto koeling, enz enz...
Complete onderstel in de strongflex, versterkt door een BC Racing coilover kit met true coilover achter, staand op Michelin Pilot Sport Cup 2 semislicks in de maat 225/45 17.
Interieur krijgt nieuwe stoelen, kabelboom uitdunnen, flocked dashboard, halve kooi, verwarming delete...
Uiterlijke upgrades laten nog even op zich wachten.
Uiteraard wil ik alles documenteren en hier plaatsen!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Zo te lezen krijg je de vakantie wel goed vol.
Ben benieuwt naar de vorderingen.
Straal kast is wel echt fijn om te hebben.
Ben benieuwt naar de vorderingen.
Straal kast is wel echt fijn om te hebben.
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Verwarming eruit, geen ontwaseming meer? Geen kenteken meer ivm apk eis?
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Haha dat zeker! en ja heerlijk apparaat is dat.Ramon 325 Vanos schreef:Zo te lezen krijg je de vakantie wel goed vol.
Ben benieuwt naar de vorderingen.
Straal kast is wel echt fijn om te hebben.
Voor ontwaseming bouw ik een kleine aanjager in, puur voor de voorruit. De rest van de ruiten zullen lexaan worden.Yor schreef:Verwarming eruit, geen ontwaseming meer? Geen kenteken meer ivm apk eis?
Auto blijft overigens op kenteken.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Eindelijk serieus kunnen beginnen. Heb er niet veel over te zeggen, foto's spreken boekdelen
Dag 1:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
2 uur later...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
__________________________________
Dag 2:
Werk altijd aan een schone auto.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Na een Dasty beurtje:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
__________________________________
Dag 3:
De "Compact Corner" opgeruimd en heringericht, plus een aantal extra schappen geplaatst.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En dat was het voor nu
Dag 1:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
2 uur later...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
__________________________________
Dag 2:
Werk altijd aan een schone auto.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Na een Dasty beurtje:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
__________________________________
Dag 3:
De "Compact Corner" opgeruimd en heringericht, plus een aantal extra schappen geplaatst.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En dat was het voor nu
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Inmiddels weer verder met het dieet.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En nu naar het minder leuke werk, kabelboom uitpluizen en uitdunnen..
Maar eerst, alles labelen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En nu naar het minder leuke werk, kabelboom uitpluizen en uitdunnen..
Maar eerst, alles labelen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Hoeveel gewicht heb je al weten te besparen? En wanneer denk je weer op het circuit te gaan rijden?
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Mooi hoor, zo'n blauwe compact op de Nordschleife, doet me denken aan toen ik jong was:
De rondetijden waren denk ik bridge to gantry? Ook dan was je met 10:10 snel onderweg, ik heb weleens 11:23 over een hele ronde gedaan (bij T13 de pits in en daar over de finish) en had dacht ik zo'n 40s nodig had van gantry tot bridge, dus effectief een tijd van ong. 10:30.
Het mooie met een 316 compact is dat het een auto is waarmee je écht lol kunt hebben op de Nordschleife (de mijne was op hogere snelheid heel neutraal en ging gewoon over alle vier de wielen schuiven als je te hard een bocht in ging), maar die niet zoveel vermogen heeft dat je in elke bocht zelfmoord dreigt te plegen. Bergwerk tot Steilstreckenkurve is afzien, maar Hohe Acht tot Pflanzgarten echt een feest. Met meer vermogen moet je echt veel meer gaan nadenken en zijn de gevolgen van een fout veel groter. Kijk naar al die Youtube filmpjes van zware ongelukken bij Schwedenkreuz, daar heb je met 100pk al 180 op de klok staan, moet je nagaan hoe hard je daar met >200pk gaat.
Dus bij deze veel veilige kilometers toegewenst, en denk aan lol, niet aan rondetijden.
De rondetijden waren denk ik bridge to gantry? Ook dan was je met 10:10 snel onderweg, ik heb weleens 11:23 over een hele ronde gedaan (bij T13 de pits in en daar over de finish) en had dacht ik zo'n 40s nodig had van gantry tot bridge, dus effectief een tijd van ong. 10:30.
Het mooie met een 316 compact is dat het een auto is waarmee je écht lol kunt hebben op de Nordschleife (de mijne was op hogere snelheid heel neutraal en ging gewoon over alle vier de wielen schuiven als je te hard een bocht in ging), maar die niet zoveel vermogen heeft dat je in elke bocht zelfmoord dreigt te plegen. Bergwerk tot Steilstreckenkurve is afzien, maar Hohe Acht tot Pflanzgarten echt een feest. Met meer vermogen moet je echt veel meer gaan nadenken en zijn de gevolgen van een fout veel groter. Kijk naar al die Youtube filmpjes van zware ongelukken bij Schwedenkreuz, daar heb je met 100pk al 180 op de klok staan, moet je nagaan hoe hard je daar met >200pk gaat.
Dus bij deze veel veilige kilometers toegewenst, en denk aan lol, niet aan rondetijden.
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Ja was uiteindelijk al erg verbaast onder de 10 minuten te komen! had echt mega plezier. Daarom maak ik ook enkel de overstap naar een M44B19 met +- 140pk, toch net dat laatste beetje extra
Ik rij ook absoluut niet met laptimer, maar time achteraf de onboard video voor de tijd.
Mijn snelste tijd was inderdaad een 9:58 BTG, met Foxhole toch wel als hoogtepunt.
Bergwerk tot Steilstreckenkurve is inderdaad kansloos, 150 in 4 bergop, harder ging het niet (foxhole 210 in 5 naar beneden).
April 2019 moet ie klaar zijn
Ik rij ook absoluut niet met laptimer, maar time achteraf de onboard video voor de tijd.
Mijn snelste tijd was inderdaad een 9:58 BTG, met Foxhole toch wel als hoogtepunt.
Bergwerk tot Steilstreckenkurve is inderdaad kansloos, 150 in 4 bergop, harder ging het niet (foxhole 210 in 5 naar beneden).
Komt helemaal goed!TobyW schreef:Dus bij deze veel veilige kilometers toegewenst, en denk aan lol, niet aan rondetijden.
Ik heb het niet gewogen, auto is nu natuurlijk vrijwel compleet kaal, zit enkel nog een cardanas en diff onder, en wat plaatwerk. verder is het een kaal chassis, zal nu een kilotje of 550/600 wegen gok ik.Lex-e46 schreef:Hoeveel gewicht heb je al weten te besparen? En wanneer denk je weer op het circuit te gaan rijden?
April 2019 moet ie klaar zijn
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E36 Compact | Nürburgring Tracktool
Ondanks ik al heel veel gedaan heb aan dit chassis, ben ik eens gaan denken...
Ik heb 2 "goede" chassis' staan.
De mankementen aan de blauwe waar ik mee in de knoop zit:
- Stabi bevestigingen voor zijn rot
- Bodem is naar de kl*te geschraapt (staansleef...)
- Dorpel rechtsvoor is gaan rotten
- Plaatwerk linksachter onder het achterlicht is gaan roesten
- Spatbord rechtsvoor roest
En toen ging ik kijken naar de zwarte die ik heb staan...
- Dorpels hard
- Nog nooit een drempel geraakt
- Hetzelfde qua deuken en krassen, maar lak-technisch IETS minder
- Geen enkel spatje roest op plaatwerk
- Stabi bevestigingen als nieuw
Daarnaast is de zwarte een jaar jonger, 30.000km minder op de klok, en open dakje...
Dus na wat brainstormen heb ik besloten van chassis te wisselen, dus zie hier, de aankomende RingPact!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ik heb 2 "goede" chassis' staan.
De mankementen aan de blauwe waar ik mee in de knoop zit:
- Stabi bevestigingen voor zijn rot
- Bodem is naar de kl*te geschraapt (staansleef...)
- Dorpel rechtsvoor is gaan rotten
- Plaatwerk linksachter onder het achterlicht is gaan roesten
- Spatbord rechtsvoor roest
En toen ging ik kijken naar de zwarte die ik heb staan...
- Dorpels hard
- Nog nooit een drempel geraakt
- Hetzelfde qua deuken en krassen, maar lak-technisch IETS minder
- Geen enkel spatje roest op plaatwerk
- Stabi bevestigingen als nieuw
Daarnaast is de zwarte een jaar jonger, 30.000km minder op de klok, en open dakje...
Dus na wat brainstormen heb ik besloten van chassis te wisselen, dus zie hier, de aankomende RingPact!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E36 Compact | 'RingPact | Chassis wissel!
Stukje bij beetje probeer ik toch ook al wat aan deze auto te doen, nu begonnen met het schoonmaken en verder leeghalen van het interieur.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E36 Compact | 'RingPact
Zo, ff een klein beetje stof afblazen hier..
Het chassis staat inmiddels motorloos te wachten, totdat de blauwe drifter klaar is, om opgebouwd te worden.
Dit weekend wel een eerste stap kunnen maken, aangezien ik richting zuid-Duitsland ben gereden voor een donor auto!
Voor erg weinig een '96 318Ti gevonden, en op gaan halen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dit bleek maar weer eens een erg goede koop, want niet alleen is de motor kern gezond, ook vond ik wat goodies als H&R dikke, verstelbare stabi's voor en achter (28 en 19mm), vrijwel alles staat in de powerflex, OEM M3 spiegels (!), Top-HIFI BMW Individual audio (subwoofer, loewe versterker, extra tweeters achter), en nog wat kleine dingetjes.
Binnenkort alles eraf trekken en prepareren voor het andere chassis. Daarnaast gaan er ook een hoop delen de verkoop in!
Het chassis staat inmiddels motorloos te wachten, totdat de blauwe drifter klaar is, om opgebouwd te worden.
Dit weekend wel een eerste stap kunnen maken, aangezien ik richting zuid-Duitsland ben gereden voor een donor auto!
Voor erg weinig een '96 318Ti gevonden, en op gaan halen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dit bleek maar weer eens een erg goede koop, want niet alleen is de motor kern gezond, ook vond ik wat goodies als H&R dikke, verstelbare stabi's voor en achter (28 en 19mm), vrijwel alles staat in de powerflex, OEM M3 spiegels (!), Top-HIFI BMW Individual audio (subwoofer, loewe versterker, extra tweeters achter), en nog wat kleine dingetjes.
Binnenkort alles eraf trekken en prepareren voor het andere chassis. Daarnaast gaan er ook een hoop delen de verkoop in!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact