melding: motor kap open

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
donnee
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2014, 16:27

melding: motor kap open

Bericht door donnee » 08 okt 2018, 11:48

Hallo,

Ik heb een 530d f10 uit 2011, ik heb een tijdje geleden een aantal keer de melding gehad motorkap open.. sensor (in het motorkap slot bestuurderskant) ertussen uit gehaald en een gelijkwaardige sensor gemonteerd, de sluiting dichtgemaakt waardoor eigenlijk de motorkap altijd dicht zou moeten zijn voor het systeem. Nu blijft de auto toch af en toe aangeven dat de motorkap open staat, wat dus niet zou moeten kunnen aangezien de sensor eigenlijk op altijd dicht staat. iemand een idee?

Bedankt!

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: melding: motor kap open

Bericht door m.h. » 08 okt 2018, 16:36

Kabelbreukje? Je kan eens proberen de draden van de sensor door te verbinden. Op die manier kun je de sensor uitsluiten

donnee
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2014, 16:27

Re: melding: motor kap open

Bericht door donnee » 10 okt 2018, 15:50

Dank voor de reactie, dat heb ik geprobeerd, eerst geeft ie aan dat de motorkap dicht is, dag erna: motorkap open, bij 30km/h+ verdwijnt de melding, en onder de 30 komt ie weer terug.. vermoeiend... Is dit eventueel uit te programmeren? en zo ja, is er iemand die dat kan? ik kom zelf uit zuid-limburg.

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: melding: motor kap open

Bericht door m.h. » 10 okt 2018, 19:00

als je de sensor hebt doorverbonden en het probleem blijft moet het wel een kabelbreuk zijn. Of deze melding is uit te zetten heb ik geen idee van.
Je zou ook het elektrisch schema kunnen raadplegen en een nieuwe draad trekken.

http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 38&t=56178

donnee
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2014, 16:27

Re: melding: motor kap open

Bericht door donnee » 12 okt 2018, 09:02

Ik ben er inmiddels iets verder mee, doorverbinden heeft dus geen nut bij die "actieve voetgangersbeschermende motorkap" ik heb een andere soortgelijke sensor erop gesoldeerd, op altijd dicht gezet, maar kreeg nog steeds melding motorkap open, toch maar ermee gaan rijden, tot een hele stevige remactie, toen kwam de melding heel even weer, en ging hij ook meteen weer uit, geen melding meer gezien( inmiddels 1000 km verder)... mocht er iets veranderen dan laat ik dat hier weer weten, bedankt voor de reactie!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”