Help! Welk merk remschijven is goed?
Help! Welk merk remschijven is goed?
Ik heb nu 60.000km gereden met Brembo remschijven, welke al een keer zijn afgedraaid vanwege trillingen. Niet zoveel vertrouwen meer in Brembo... nu zie ik op internet tientallen merken remschijven...TRW, trucktec, ABS, ABE, Ridex, Vaico, SBS, JP group, Barum, Karoka, Mezger, Mapco, NK, Textar...Pff, zie door de bomen het bos niet meer... Welke zijn nu goed, en welke zijn bagger? Kan iemand mij een oprecht professioneel antwoord geven?
Ter info, heb nu 260dkm op de klok staan met mijn 523i, en wil er nog 1,5 jaar mee doorrijden, tot 300dkm. Maar wel graag trillingsvrij.
Ter info, heb nu 260dkm op de klok staan met mijn 523i, en wil er nog 1,5 jaar mee doorrijden, tot 300dkm. Maar wel graag trillingsvrij.
-
Re: Help! Welk merk remschijven is goed?
Arjan,Arjan1966 schreef:Ik heb nu 60.000km gereden met Brembo remschijven, welke al een keer zijn afgedraaid vanwege trillingen. Niet zoveel vertrouwen meer in Brembo... nu zie ik op internet tientallen merken remschijven...TRW, trucktec, ABS, ABE, Ridex, Vaico, SBS, JP group, Barum, Karoka, Mezger, Mapco, NK, Textar...Pff, zie door de bomen het bos niet meer... Welke zijn nu goed, en welke zijn bagger? Kan iemand mij een oprecht professioneel antwoord geven?
Mijn Brembo's ook binnen 10k onzettend aan het trillen, weet niet hoe het komt.
Ben er altijd zuinig mee! (Voor stoplicht niet ingetrapt houden, maar even in neutraal etc)
Misschien Brembo aanschrijven, maar ben bang dat ze de schuld bij de berijder leggen...
Ik ga mee met Tom, en toch de Oem schijven eronder leggen!
Succes!
Laatst gewijzigd door Martijn van Tilburg op 07 okt 2018, 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zelf ATE zonder problemen. Maar wil je de beste ga dan voor OEM zoals ik hierboven vermeld. Trilingen bij remmen is een bekend probleem. Vele hebben dit kunnen oplossen door OEM te leggen.
Laatst gewijzigd door tom_il op 25 nov 2018, 05:35, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Update: heb nu Zimmermann geperforeerde schijven met ATE keramische blokken besteld. Was volgens BMW Offenga de beste methode tegen kromme schijven. Keramische blokken waren alleen bij Offenga €188,- per set van 4. Op Amazon.de slechts €83,-.... op de schijven bespaar je jezelf ook nog eens €20,- per schijf via autodoc.nl dus tel uit je winst. Ben benieuwd of het trillen weg is straks. Ik had alles graag bij Offenga besteld, maar het prijsverschil was dusdanig groot dat ik dat mijn portemonnee niet aan wil doen.
Dan binnenkort heb je weer trilling.Arjan1966 schreef:Update: heb nu Zimmermann geperforeerde schijven met ATE keramische blokken besteld. Was volgens BMW Offenga de beste methode tegen kromme schijven. Keramische blokken waren alleen bij Offenga €188,- per set van 4. Op Amazon.de slechts €83,-.... op de schijven bespaar je jezelf ook nog eens €20,- per schijf via autodoc.nl dus tel uit je winst. Ben benieuwd of het trillen weg is straks. Ik had alles graag bij Offenga besteld, maar het prijsverschil was dusdanig groot dat ik dat mijn portemonnee niet aan wil doen.
Schijven voorkant ALTIJD oem pakken.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
-
Ik heb Zimmermann schijven met textar relblokken en heb geen enkele trilling! Blijf weg van brembo en nog belangrijker.. koop schijven en blokken nooit online! Is allemaal neppe troep!!!
ik heb rondom alles van Brembo gemonteerd
geen problemen meer
geen problemen meer
Bij Bmw zou ik bij Textar of Ate blijven. Goede remvertraging en corrosie bestendige coatingen.
-
Idd ATE (OEM) monteren, geen problemen met kromtrekken.
ATE is geen OEM. BMW maakt ze zelf. Ben zelf ook tevreden van ATE. Maar sommige krijgen ook deze krom, en alleen de OEM schijven blijken dan te helpen.
525d E61 2007 pre-LCI
bij de OEM remschijven van BMW is het hart van de remschijf van aluminium.
Bij andere merken is dat niet zo.
Vergelijk de specificaties en stel vast dat de OEM remschijven lichter zijn dan de NIET OEM remschijven.
Wat maakt dat uit?
OEM = lager on afgeveerd gewicht; theoretisch een beter weggedrag, iets zwaarder is denk ik niet merkbaar.
OEM = aluminium remschijfhart betekent dat de rem warmte snel en goed door het aluminium hart wordt opgenomen en ook snel en goed aan, de met het hart van de remschijf in contact staande, lichtmetaal velg kan afstaan.
Dit laatste is een belangrijke voorwaarde om kromtrekken door overmatige warmte ontwikkeling te voorkomen.
gr
Bij andere merken is dat niet zo.
Vergelijk de specificaties en stel vast dat de OEM remschijven lichter zijn dan de NIET OEM remschijven.
Wat maakt dat uit?
OEM = lager on afgeveerd gewicht; theoretisch een beter weggedrag, iets zwaarder is denk ik niet merkbaar.
OEM = aluminium remschijfhart betekent dat de rem warmte snel en goed door het aluminium hart wordt opgenomen en ook snel en goed aan, de met het hart van de remschijf in contact staande, lichtmetaal velg kan afstaan.
Dit laatste is een belangrijke voorwaarde om kromtrekken door overmatige warmte ontwikkeling te voorkomen.
gr