Trekhaak X1, werkt comfort acces nog (voet bediening)?

Voor alle technische vragen over de BMW X1
Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Trekhaak X1, werkt comfort acces nog (voet bediening)?

Bericht door PIR3lly » 09 jan 2019, 16:04

Hallo allemaal,
Onder onze X1 willen we graag een trekhaak monteren. Echter heeft deze comfort access, zodat je met je voet de achterklep kunt openen. Nu vroeg ik mij af of deze optie komt te vervallen met een afneembare trekhaak, of dat deze gewoon blijft werken?

Ook hoorde ik dat misschien de ventilator vervangen moet worden voor een zwaardere versie. Is dit ook echt nodig?

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Trekhaak X1, werkt comfort acces nog (voet bediening)?

Bericht door PIR3lly » 09 jan 2019, 19:44

Vanmiddag een offerte van mijn dealer gekregen.... 2500 euro... Voor een trekhaak :leip:
Moet van alles vervangen worden. Ventilator, computer...

Ben benieuwd wat er gebeurt als ik gewoon een westfalia, brink of Bosal koop en die zelf installeer...

Vespaman
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 dec 2018, 12:07

Re: Trekhaak X1, werkt comfort acces nog (voet bediening)?

Bericht door Vespaman » 10 jan 2019, 17:16

PIR3lly schreef:Vanmiddag een offerte van mijn dealer gekregen.... 2500 euro... Voor een trekhaak :leip:
Moet van alles vervangen worden. Ventilator, computer...

Ben benieuwd wat er gebeurt als ik gewoon een westfalia, brink of Bosal koop en die zelf installeer...
Het is inderdaad een aardige prijs, weet dat het voor een 1 en 2 serie rond de 1500 zit. ben straks ook aan de beurt, maar had op mijn vorige 118i ook laten doen bij de dealer. Nooit storing etc gehad. dat is dan het voordeel

Voordeel van origineel BMW is dat het mooi onzichtbaar weggebouwd is. Je sensoren etc automatisch uitgeschakeld worden als de stekker in de stekkerdoos zit. je auto reageert als je aanhanger gaat slingeren etc.
Trekhaken van BMW zijn ook van Westfalia.

Beter was het geweest als bij de 1e koop meteen de optie trekhaak aangevinkt was, dan was je rond de 800 kwijt geweest.
Nu moet alles los en de computer weer ingeleerd worden.

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Trekhaak X1, werkt comfort acces nog (voet bediening)?

Bericht door PIR3lly » 10 jan 2019, 17:37

Ik heb besloten om het zelf te gaan doen. Genoeg goede trekhaken te vinden en ook de kabelboom is te krijgen met alle opties die jij noemt, zonder coderen.
In Duitsland besteld. Ben ik voor 350 Euro en een paar uurtjes werk klaar.

Plaats reactie

Terug naar “BMW X1 (F48) Techniek”