535d na chiptunen soms inhouden
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2014, 21:26
535d na chiptunen soms inhouden
Vraagje.ik heb mijn 535d stage 2 laten chippen.geen roetfilter meer,en egr afgedopt.resultaat 373pk en 685nm.
Nu is het alleen soms sls ik vol accelereer het net is bij ongeveer 4000rpm dat de auto ff niet door lijkt te komen.wat zou een oorzaak kunnen zijn?ik dacht misschien verstuivers.dat die te weinig leveren.zijn nog de originele.190dkm.of zou dit niet kunnen?rare is dat het niet elke keer is.
Nu is het alleen soms sls ik vol accelereer het net is bij ongeveer 4000rpm dat de auto ff niet door lijkt te komen.wat zou een oorzaak kunnen zijn?ik dacht misschien verstuivers.dat die te weinig leveren.zijn nog de originele.190dkm.of zou dit niet kunnen?rare is dat het niet elke keer is.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Terug gaan naar degene die je auto heeft gechipt!
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Ik zou een luchtmassameter of raildruk probleempje verwachten.
JW
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Dat sowieso. En was al twee maal gezegd.
Daarnaast verwacht ik.... zie mijn eerdere post...
danwel door de tuning of dat dit het aan het licht brengt...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2014, 21:26
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Net de wagen uitgelezen en kreeg deze meldingen.toen kwam ik erachter dat 1 vacuumslang van de boost pressure sensor af was.toen ik deze weer monteerde en de fouten gewist heb ben ik gaan rijdn de wagen trekt nu door tot ongeveer 4750rpm en dan voel je dat hij weer wat gaat inhouden.daarna weer uitgelezen en kreeg de melding boost pressure sensor signal.
Iemand een idee
Iemand een idee
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2014, 21:26
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Dat klopt niet idd.
De rode gaat naar één van de bedieningen van je turbo's !
Die is bewust afgedopt... dat is wel erg wazig...
JW
De rode gaat naar één van de bedieningen van je turbo's !
Die is bewust afgedopt... dat is wel erg wazig...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Is 4750 Rpm ook niet het red line gebied van deze diesel motor?
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Daar heb je gelijk in. Dan is de koek wel op en gaat hij rap afbouwen.Daytonawim schreef: ↑01 apr 2019, 22:26 Is 4750 Rpm ook niet het red line gebied van deze diesel motor?
Kijk maar naar mijn rollenbankuitdraai:
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2014, 21:26
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Ok maar het lijkt niet echt de begrenzer.de auto gaat dan trillen.als ik telkens foutcode boost pressure sensor terug krijg dan kan ik er vanuit gaan dat deze kapot is?
Het is toch de sensor van bovenstaande foto waar de 2 slangetjes op zitten of heb ik het mis?
Het is toch de sensor van bovenstaande foto waar de 2 slangetjes op zitten of heb ik het mis?
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 535d na chiptunen soms inhouden
Je hoeft geen begrenser te voelen als ze die er uit geprogrammeerd hebben.
Kijk naar de uitdraai dan zie je het ook wel, hoe nauwkeurig is jou toerenteller als je hem afleest.
Ik ben niet zo een diesel man, maar die sensoren op je turbo zitten er niet voor niets, te veel druk en gaat de boel echt een keer stuk.
Als je te veel druk hebt en de bypass opent niet dan is het mis.
Het is echt super belangrijk dat al je vacuüm leiding in top staat zijn als je gaat chippen. De originele leidingen drogen uit, scheuren, breken, worden poreus of verstoppen. Paar tientjes materiaal paar uur prutsen en verschrikkelijk vieze handen zou ik er zeker even in investeren. ( vervangen 1 voor 1 dan doe je niets fout)
Ook de afgedopte leiding zou ik niet blij van worden, als die niet nodig was zou die er ook niet op zitten namelijk.
Kijk naar de uitdraai dan zie je het ook wel, hoe nauwkeurig is jou toerenteller als je hem afleest.
Ik ben niet zo een diesel man, maar die sensoren op je turbo zitten er niet voor niets, te veel druk en gaat de boel echt een keer stuk.
Als je te veel druk hebt en de bypass opent niet dan is het mis.
Het is echt super belangrijk dat al je vacuüm leiding in top staat zijn als je gaat chippen. De originele leidingen drogen uit, scheuren, breken, worden poreus of verstoppen. Paar tientjes materiaal paar uur prutsen en verschrikkelijk vieze handen zou ik er zeker even in investeren. ( vervangen 1 voor 1 dan doe je niets fout)
Ook de afgedopte leiding zou ik niet blij van worden, als die niet nodig was zou die er ook niet op zitten namelijk.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986