Problemen (Keyless) sleutel
Problemen (Keyless) sleutel
Hoi mensen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen;
Gaat om een Bmw E60 525i van bj.2006
Sinds vorige week doet mijn afstandsbediening het niet goed meer,
Het keyless deel werkte altijd perfect, maar nu op eens bijna helemaal niet meer,
soms gaat de auto opeens wel op slot
Starten gaat eigenlijk wel gewoon met de sleutel in mijn broekzak,
maar als ik de auto uitzet krijg ik op het display; Let op starten niet mogelijk, sletel!
(Of iets van die strekking, heb het niet precies onthouden )
Het vreemde is, dat ook het openen en het sluiten met de knopjes op de sleutel niet goed meer werkt,
Als ik de sleutel bij het remlicht in de buurt hou, werkt het nog het beste!
Wat er gebeurd is;
Eigenlijk niet veel bijzonders, alleen ben ik een dag aan het poetsen geweest, en is de accu erg ver leeg geraakt,
heb deze met een druppellader weer opgeladen.
Wat ik al geprobeerd heb;
Nieuwe batterij in de sleutel, hielp helaas niet.
Reserve sleutel, hier werkte het keyless sowieso al niet van, dus dat kan ik niet testen,
maar ook met deze sleutel werken de knopjes nu niet goed meer!
Op internet al verhalen gevonden over een ontvanger bij het remlicht, maar deze is volgens mij
voor de afstandsbediening en niet voor het keyless gebeuren?
Of toch wel?
Hoop dat iemand mij verder kan helpen
Groeten,
Niels
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen;
Gaat om een Bmw E60 525i van bj.2006
Sinds vorige week doet mijn afstandsbediening het niet goed meer,
Het keyless deel werkte altijd perfect, maar nu op eens bijna helemaal niet meer,
maar als ik de auto uitzet krijg ik op het display; Let op starten niet mogelijk, sletel!
(Of iets van die strekking, heb het niet precies onthouden )
Het vreemde is, dat ook het openen en het sluiten met de knopjes op de sleutel niet goed meer werkt,
Als ik de sleutel bij het remlicht in de buurt hou, werkt het nog het beste!
Wat er gebeurd is;
Eigenlijk niet veel bijzonders, alleen ben ik een dag aan het poetsen geweest, en is de accu erg ver leeg geraakt,
heb deze met een druppellader weer opgeladen.
Wat ik al geprobeerd heb;
Nieuwe batterij in de sleutel, hielp helaas niet.
Reserve sleutel, hier werkte het keyless sowieso al niet van, dus dat kan ik niet testen,
maar ook met deze sleutel werken de knopjes nu niet goed meer!
Op internet al verhalen gevonden over een ontvanger bij het remlicht, maar deze is volgens mij
voor de afstandsbediening en niet voor het keyless gebeuren?
Of toch wel?
Hoop dat iemand mij verder kan helpen
Groeten,
Niels
Re: Problemen (Keyless) sleutel
Hier wat spinsels van mij:
check dit topic even viewtopic.php?f=125&t=58685
Hier staat ook een link hoe het keyless systeem is opgebouwd/fucntioneerd.
Werken alle deuren naar behoren met keyless openen/sluiten? Want je zegt dat er 1 weer op slot gaat! Anders proef ondervindelijk vast stellen door deuren openen en te sluiten, met de sleutel overdreven voor de deurhendel te houden.
Steek met een schroefvendraaier even het deurslot door (net alsof hij dicht is) zodat je de deur open kunt houden maar toch op slot kunt maken.
Haal eens zekering 36 (7,5A) handschoenvak eruit, Deze schakelt de deurmodules uit. (je afstandbediening heeft gewoon nog zijn functionaliteit) https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... ss/kYwrANo (van een e60 is vergelijkbaar)
Check je de knopjes van de afstandsbediening.
Misschien is een van je binnen sensoren defect die de sleutel detecteert. Evt even uitlezen of je foutcodes tegenkomt?
(Zie link in ander topic hoe het is opgebouwd)
Deurhendels niet te zeer inwaxen (heb ik me laten vertellen/gelezen).
OF je diversety kuren heeft kan ook...(ondanks het geen e61 is....probeer maar eerst zekering 36 eruit te trekken)
Waarom je reserve sleutel keyless niet werkt, snap ik niet (misschien uitgecodeerd of niet origineel?) dat deze op de knopjes niet werkt zal mogelijk dezelfde weerga hebben als je goed werkende sleutel...
check dit topic even viewtopic.php?f=125&t=58685
Hier staat ook een link hoe het keyless systeem is opgebouwd/fucntioneerd.
Werken alle deuren naar behoren met keyless openen/sluiten? Want je zegt dat er 1 weer op slot gaat! Anders proef ondervindelijk vast stellen door deuren openen en te sluiten, met de sleutel overdreven voor de deurhendel te houden.
Steek met een schroefvendraaier even het deurslot door (net alsof hij dicht is) zodat je de deur open kunt houden maar toch op slot kunt maken.
Haal eens zekering 36 (7,5A) handschoenvak eruit, Deze schakelt de deurmodules uit. (je afstandbediening heeft gewoon nog zijn functionaliteit) https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... ss/kYwrANo (van een e60 is vergelijkbaar)
Check je de knopjes van de afstandsbediening.
Misschien is een van je binnen sensoren defect die de sleutel detecteert. Evt even uitlezen of je foutcodes tegenkomt?
(Zie link in ander topic hoe het is opgebouwd)
Deurhendels niet te zeer inwaxen (heb ik me laten vertellen/gelezen).
OF je diversety kuren heeft kan ook...(ondanks het geen e61 is....probeer maar eerst zekering 36 eruit te trekken)
Waarom je reserve sleutel keyless niet werkt, snap ik niet (misschien uitgecodeerd of niet origineel?) dat deze op de knopjes niet werkt zal mogelijk dezelfde weerga hebben als je goed werkende sleutel...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Hoi,
Bedankt voor je reactie!
Best een complex systeem zo te zien!
Ik zal alle schema's eens gaan bekijken en doornemen!
Zekering 36 heb ik gezocht, maar die heb ik niet...(Misschien omdat de mijne pre LCI is?)
Schroevendraaier in de deur gedaan, maar dit hielp niet....(deze snap ik eerlijk gezegd ook niet helemaal)
Alle deuren en ook de kofferklep lijken het soms, na lang proberen wel een keer te doen.
Ook de afstandsbediening doet het als ik deze dicht bij de auto hou.
Heb nog een extra accu met startkabels aangesloten gehad onder de motorkap....dit hielp helaas ook niet.
Vreemd vind ik eigenlijk dat zowel de comfort acces als de afstandsbediening opeens niet meer werken, dacht dat dit
een apart systeem zou zijn! (Maar daar ga ik de schema's nog voor doorkijken)
Bedankt voor je reactie!
Best een complex systeem zo te zien!
Ik zal alle schema's eens gaan bekijken en doornemen!
Zekering 36 heb ik gezocht, maar die heb ik niet...(Misschien omdat de mijne pre LCI is?)
Schroevendraaier in de deur gedaan, maar dit hielp niet....(deze snap ik eerlijk gezegd ook niet helemaal)
Alle deuren en ook de kofferklep lijken het soms, na lang proberen wel een keer te doen.
Ook de afstandsbediening doet het als ik deze dicht bij de auto hou.
Heb nog een extra accu met startkabels aangesloten gehad onder de motorkap....dit hielp helaas ook niet.
Vreemd vind ik eigenlijk dat zowel de comfort acces als de afstandsbediening opeens niet meer werken, dacht dat dit
een apart systeem zou zijn! (Maar daar ga ik de schema's nog voor doorkijken)
ehombie schreef: ↑30 apr 2019, 08:15 Schroevendraaier in de deur gedaan, maar dit hielp niet....(deze snap ik eerlijk gezegd ook niet helemaal)
Door een deur open te houden (maar wel in de deur dichtstand) kun je nog altijd binnen komen zonder gekke fratsen uit te halen als je de deuren niet open krijgt...(raam open zetten kan ook)
Bekijk even goed wat er gebeurd als je de deur dicht doet. De deur komt/valt in een beugeltje aan het chassis en "grijpt" zich vast. Als je met een schroevendraaier in de deur het sluit mechanisme door duwt, "dan denkt je auto dat de deur dicht is". Vervolgens kun je het openen en sluiten testen met tenminste 1 deur open en altijd bij de zekeringen komen.
een apart systeem zou zijn!
Mijn voorval met de afstandsbediening was mogelijk (hypothese): Misschien deed ik te snel openen en sluiten met zowel keyless en afstandbediening achter elkaar, let wel, met 1 defect deurmodule.... Deze defecte deurmodule zorgde vervolgens voor conflicten tussen de modules wat de auto moest gaan doen. Misschien als ik even gewacht had...enkele minuten (tot het uitgaan van bijv het lampje van de gearshifter) had de afstandbediening weer wel gewerkt denk ik. (of ik had wat verder van de auto af moeten staan, bedenk ik me nu...)
Comfort acces is een apart systeem...maar maakt uit eindelijk ook gebruik van de zelfde modules als je afstandsbediening...CAS,KBM, KGM enz..zie infolink hoe dit syteem werkt....
Hij zit achter een klepje in het handschoenen vak? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... 1VnXhMTurw
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... ss/kYwrANo
Succes
Hoi,
Ben toch maar weer even in dit topic verder gegaan, ik maak er een rommeltje van
Maar ben nog niet heel veel verder gekomen, alleen dat zekering 36 er inderdaad gewoon in zit
Deze dus even er uit gehaald, en alles weer getest.
Comfort Acces werkt dan inderdaad helemaal niet meer, de afstandsbediening helaas ook nog steeds alleen
dicht bij de auto.
Zekering dus maar weer terug gestoken, en de comfort acces nog maar eens getest;
Soms werkt het op alle deuren en op de kofferklep, ik moet dan wel vaak proberen, maar het is dus niet zo dat
bijvoorbeeld 1 deur helemaal niet werkt.
Nu heb ik een Carly app en adapter, dus maar eens proberen uit te lezen
Stap vol overtuiging met de sleutel in mijn broekzak in de auto, en druk op de startknop om het contact aan te zetten....
Helaas klinkt de welbekende Bmw gong, en in het midden tussen de tellers verschijnt een plaatje van een doorgestreepte sleutel....
Met veel pijn en moeite de sleutel uit mijn broekzak gevist in het contact gestoken en begonnen met Carly….
Zou dit er mee te maken kunnen hebben?
hmmm geen idee
In ieder geval, wou ik later nog eens mn contact aanzetten, en toen werkte het weer wel zonder de sleutel in het contact te steken
Ben toch maar weer even in dit topic verder gegaan, ik maak er een rommeltje van
Maar ben nog niet heel veel verder gekomen, alleen dat zekering 36 er inderdaad gewoon in zit
Deze dus even er uit gehaald, en alles weer getest.
Comfort Acces werkt dan inderdaad helemaal niet meer, de afstandsbediening helaas ook nog steeds alleen
dicht bij de auto.
Zekering dus maar weer terug gestoken, en de comfort acces nog maar eens getest;
Soms werkt het op alle deuren en op de kofferklep, ik moet dan wel vaak proberen, maar het is dus niet zo dat
bijvoorbeeld 1 deur helemaal niet werkt.
Nu heb ik een Carly app en adapter, dus maar eens proberen uit te lezen
Stap vol overtuiging met de sleutel in mijn broekzak in de auto, en druk op de startknop om het contact aan te zetten....
Helaas klinkt de welbekende Bmw gong, en in het midden tussen de tellers verschijnt een plaatje van een doorgestreepte sleutel....
Met veel pijn en moeite de sleutel uit mijn broekzak gevist in het contact gestoken en begonnen met Carly….
Zou dit er mee te maken kunnen hebben?
hmmm geen idee
In ieder geval, wou ik later nog eens mn contact aanzetten, en toen werkte het weer wel zonder de sleutel in het contact te steken
Oke laten we dan even aannemen dat het met de deuren dan oke is...
Klinkt misschien ook weer kinderachting...maar heb je een merk(varta, duracell, GP) batterijen in de afstandsbediening gestopt? Ik heb eens bij action van dit type gekocht (voor eigenlijk kinderspeelgoed) maar na 1 week begon jouw symptomen ook...echter ik kreeg wel weer de melding batterij laag afstandbediening in mijn info display dacht ik (is weer een tijd geleden)....
Binnen in de auto zitten 3 of 4 "sleutel aanwezigheid sensors". volgens PDF pagina 14 --> https://www.meeknet.co.uk/E64/Comfort%20Access.pdf
Laat misschien die bij de voorzijde stuk zijn en jouw sleutel niet kunnen detecteren. -->leg je sleutel eens op de achterbank, misschien dat een andere intereursensor deze wel oppikt, (en af en toe deze uit je broekzak nog mee pakt.) op pagina 13 heb je een van het bereik van zo'n interieur sensor...
Maar ik zou de batterij wissel nog wel willen proberen als je hier niet zeker van bent.
Ik denk dat je eerst moet kijken of je de afstandsbediening met de knopjes weer werkend krijgt....voordat je het probleem met keyless gaat oplossen.
Wat betreft die foutcodes...even googlen. en bekijken of je wat wijzer wordt....Vervolgens wissen en kijken wanneer ze terugkomen. Misschien heb je ze getriggerd door het verwijderen van zekering 36. (ik ben ze niet tegengekomen bij mijn experiment).
Het heeft wel weg dat het van de diversety afkomt overigens... --> Je zou eens op newtis kunnen kijken waar het ontvangst van de afstandsbediening nog vanaf hangt (qua modules of onderdelen)....bijv op de achteruit zit namelijk de antenne verwerkt
(ik weet alleen dat de diversity gevoelig is voor water intrede bij de e61 en dat daar afstandbediening problemen hier ook gerelateerd kunnen worden...)
Bij carly komen comfort access gerelateerde codes --> bij "overige modules" of bij de desbetreffende module te staan dacht ik....
Klinkt misschien ook weer kinderachting...maar heb je een merk(varta, duracell, GP) batterijen in de afstandsbediening gestopt? Ik heb eens bij action van dit type gekocht (voor eigenlijk kinderspeelgoed) maar na 1 week begon jouw symptomen ook...echter ik kreeg wel weer de melding batterij laag afstandbediening in mijn info display dacht ik (is weer een tijd geleden)....
Binnen in de auto zitten 3 of 4 "sleutel aanwezigheid sensors". volgens PDF pagina 14 --> https://www.meeknet.co.uk/E64/Comfort%20Access.pdf
Laat misschien die bij de voorzijde stuk zijn en jouw sleutel niet kunnen detecteren. -->leg je sleutel eens op de achterbank, misschien dat een andere intereursensor deze wel oppikt, (en af en toe deze uit je broekzak nog mee pakt.) op pagina 13 heb je een van het bereik van zo'n interieur sensor...
Maar ik zou de batterij wissel nog wel willen proberen als je hier niet zeker van bent.
Ik denk dat je eerst moet kijken of je de afstandsbediening met de knopjes weer werkend krijgt....voordat je het probleem met keyless gaat oplossen.
Wat betreft die foutcodes...even googlen. en bekijken of je wat wijzer wordt....Vervolgens wissen en kijken wanneer ze terugkomen. Misschien heb je ze getriggerd door het verwijderen van zekering 36. (ik ben ze niet tegengekomen bij mijn experiment).
Het heeft wel weg dat het van de diversety afkomt overigens... --> Je zou eens op newtis kunnen kijken waar het ontvangst van de afstandsbediening nog vanaf hangt (qua modules of onderdelen)....bijv op de achteruit zit namelijk de antenne verwerkt
(ik weet alleen dat de diversity gevoelig is voor water intrede bij de e61 en dat daar afstandbediening problemen hier ook gerelateerd kunnen worden...)
Bij carly komen comfort access gerelateerde codes --> bij "overige modules" of bij de desbetreffende module te staan dacht ik....
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Beetje laat uit mijn werk vandaag, dus geen tijd gehad om met de Bmw te experimenteren...
Wel nog even langs de winkel geweest...net voor sluitingstijd, maar de CR2032 batterijen waren net op...
Wat ik geplaatst had was trouwens een nieuwe Varta...
Maar dacht ik probeer het toch,
Lag al wel een paar jaar in de garage (nog gewoon in de verpakking) dus vandaar...
In ieder geval wel weer bedankt voor je uitgebreide reactie!
Echt fijn dat er iemand mee wil denken!
Diversety Module kom ik via google inderdaad veel tegen op het www....
Groeten,
Niels
Wel nog even langs de winkel geweest...net voor sluitingstijd, maar de CR2032 batterijen waren net op...
Wat ik geplaatst had was trouwens een nieuwe Varta...
Maar dacht ik probeer het toch,
Lag al wel een paar jaar in de garage (nog gewoon in de verpakking) dus vandaar...
In ieder geval wel weer bedankt voor je uitgebreide reactie!
Echt fijn dat er iemand mee wil denken!
Diversety Module kom ik via google inderdaad veel tegen op het www....
Groeten,
Niels
Hallo,
Ik heb nog een keer een nieuwe batterij geplaats,
deze keer een Duracel, maar helaas....
Nog een keer opnieuw uitgelezen met mn Carly, maar geen duidelijke fouten gevonden.
Ook nog aan het Googelen geweest op de bovenstaande foutcodes, maar helpt helaas ook niet echt...
Iemand kwam met inklembeveiliging van de ramen ofzo......Maar dacht verder ook dat het te maken kon hebben met een accu die afgekoppeld was geweest....
(Dus niet echt belangrijk)
Denk toch maar eens op het gemakje kijken voor zo'n Diversety Module?.....
Ik heb nog een keer een nieuwe batterij geplaats,
deze keer een Duracel, maar helaas....
Nog een keer opnieuw uitgelezen met mn Carly, maar geen duidelijke fouten gevonden.
Ook nog aan het Googelen geweest op de bovenstaande foutcodes, maar helpt helaas ook niet echt...
Iemand kwam met inklembeveiliging van de ramen ofzo......Maar dacht verder ook dat het te maken kon hebben met een accu die afgekoppeld was geweest....
(Dus niet echt belangrijk)
Denk toch maar eens op het gemakje kijken voor zo'n Diversety Module?.....
Jammer....was te proberen.
Ik weet even niet of het een diversity antenne heet bij een e60. Maar... https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... ey/rh2OsP8
Volgens mij gaan hier 2 draadjes naar de achterruit antenne, testen op continuiteit als je een multimeter hebt...(staan geen pinnrs bij) misschien is de "antenne gebroken"
Op leebmann24 (of zoek op bmw etk) kun je evt zoeken op locatie en prijzen inzien. Bestellen kan o.a. bij ekris als je onderdeelnr weet. Dparts kun je evt gebruikte kopen....
Ik weet even niet of het een diversity antenne heet bij een e60. Maar... https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... ey/rh2OsP8
Volgens mij gaan hier 2 draadjes naar de achterruit antenne, testen op continuiteit als je een multimeter hebt...(staan geen pinnrs bij) misschien is de "antenne gebroken"
Op leebmann24 (of zoek op bmw etk) kun je evt zoeken op locatie en prijzen inzien. Bestellen kan o.a. bij ekris als je onderdeelnr weet. Dparts kun je evt gebruikte kopen....
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Nielss heb je inmiddels je probleem al opgelost? volgens jou is jou accu leeg geworden toch? eerst ik zou de oorzaak vinden. tweede electronica kan lastig zijn in iedere geval kan idd de diversity antenne zijn maar kan iets simpeler zijn. jou carly geeft aan ground fout code dat is dan je massa of de min. als je je accu leeg is geraakt de e60/61 beschikt over een ibs (intelligent battery system) als je accu te oude is over 5 of 6 jaar ik zou een nieuwe halen. zelfs de accu bij de e60/61 moet je inleren anders heeft jou ibs de melding nog steeds dat je met een defect accu rond rijdt. ik zou daar aan beginnen.
Hoi Filipe,
Ik zag je bericht best laat!
Ik ben er afgelopen weekend mee bezig geweest.
Had voor een andere auto vrij recent een nieuwe 80A accu gekocht.
Heb om het te proberen deze accu helemaal opgeladen met de druppel lader en vervolgens deze in de Bmw gebouwd en ingeleerd.....
Helaas zonder resultaat, dus de Varta Accu welke er in zat weer terug gezet.
Wel gaf de Carly met de nieuwe accu een spanning aan van 12,5V en met de "oude" 11,9V....
(Maar deze was ook niet volledig opgeladen)
Jammer....moet ben ik bang toch aan modules gaan denken, het rare is dat het soms wel, en soms ook niet werkt.
Stond pas bijv. De auto af te spuiten met de hoge druk spuit, en de sleutel in mn zak en opeens gingen de deuren op slot.
(Voorheen ging dit continu, en moest ik de sleutel echt uit mn broekzak halen)
In ieder geval bedankt voor het mee denken!
Ik zag je bericht best laat!
Ik ben er afgelopen weekend mee bezig geweest.
Had voor een andere auto vrij recent een nieuwe 80A accu gekocht.
Heb om het te proberen deze accu helemaal opgeladen met de druppel lader en vervolgens deze in de Bmw gebouwd en ingeleerd.....
Helaas zonder resultaat, dus de Varta Accu welke er in zat weer terug gezet.
Wel gaf de Carly met de nieuwe accu een spanning aan van 12,5V en met de "oude" 11,9V....
(Maar deze was ook niet volledig opgeladen)
Jammer....moet ben ik bang toch aan modules gaan denken, het rare is dat het soms wel, en soms ook niet werkt.
Stond pas bijv. De auto af te spuiten met de hoge druk spuit, en de sleutel in mn zak en opeens gingen de deuren op slot.
(Voorheen ging dit continu, en moest ik de sleutel echt uit mn broekzak halen)
In ieder geval bedankt voor het mee denken!
Zou het nut hebben om mijn auto uit te lezen met betere Software? Zoals bijv Inpa?
Dat kan maar meer nut zal het hebben als je de hogedruk spuit in de schuur laat staan
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Hoi,
Vandaag een andere Diversity antenne van EBay gemonteerd.
Alles werkt weer zoals het hoort!
Bedankt allen voor het mee denken, ik ben blij
Vandaag een andere Diversity antenne van EBay gemonteerd.
Alles werkt weer zoals het hoort!
Bedankt allen voor het mee denken, ik ben blij
Goedbezig
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht