Bmw f10 Hifi system speaker kapot upgrade?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
MacJackDaniels

Bmw f10 Hifi system speaker kapot upgrade?

Bericht door MacJackDaniels » 31 aug 2019, 01:15

Beste bimmers,

Ik heb nu sinds 1 week een f10 2011 gekocht nadat ik een e39 had. Het geluid in zoon f10 is echt geweldig vergeleken met een e39.

Ik heb een hifi system erin, maar welke? Echt geen idee..

Het volgende heb ik:

2 tweeters in de a spijlen voren.
2 speakers in de deuren voor.
2 speakers achter in de hoedenplank.
2 subwoofers onder de voorstoelen.
1 speaker voor midden in het dashboard.

Nu lees ik dat je een hifi sytem hebt en een hifi system pro?
De pro heeft nog 2 speakers in de achterdeuren dacht ik? Die heb ik niet. Maar de non pro versie heeft er toch geen midden in het dashboard?

Allemaal nogal verwarrend..

MAAR! Nu kraakt een speaker rechts voor in de deur, zo ineens.. ik zet het geluid wel redelijk hard maar niet overdreven.
De bass heb ik ingesteld op 1 streepje voor het maximalen.
De trebble op 4 streepjes voor het maximalen. Kan dit misschien kwaad?

Nu mijn probleem.. ik zoek een nieuwe speaker voor mijn rechterdeur, liefst dezelfde dan die erin zit maar ik weet niet precies welke. Heb me rot gezocht maar vind geen specifieke hifi speaker voor de f10. Iemand een linkje waar ik die het beste kan kopen of kan ik beste langs bmw gaan hiervoor en de jackpot betalen?

Nu dacht ik ook aan gladen speakers of harman kardon speakers, maar dan voorlopig alleen voor de voordeuren ( 2 speakers )
Werkt dit wel in combinatie met het hifi sytem samen? En merk ik er dan ook wel iets van? Opzich vond ik het geluid prima zo, maar misschien geeft het net iets extra als ik toch al 1 nieuwe speaker moet.

Hoop dat iemand mij kan helpen, want rondrijden met dit gekraak erger ik me kapot aan als echte audio liefhebber.
Een full systeem van gladen of HK is me nu nog te duur, kan misschien met en met wat upgraden, als dit werkt..

Groetjess

Edward

Re: Bmw f10 Hifi system speaker kapot upgrade?

Bericht door Edward » 31 aug 2019, 10:47

Misschien toch maar eens de bass wat lager zetten dan de hoge tonen...

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 31 aug 2019, 16:38

Gedaan, nu weet ik niet zeker meer of nu het radio ontvangst slecht is of de boxxen. Twijfel nu over meerdere boxen voor of t radio ontvangst.

Source

Bericht door Source » 31 aug 2019, 22:04

Je hebt het hifi systeem er in zitten. Je kan een nieuwe bij de dealer kopen, kost niet eens de wereld.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 01 sep 2019, 01:34

Hoe kan ik checken of mijn radio ontvangst of radio versterker slecht is? En zelfde met de boxxen? Moet ik dit ergens laten meten? En moeten dan de deurpanelen ook eruit om dit te testen/meten?

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 06 sep 2019, 02:28

Iemand? Nog geen oplossing gevonden over wat het probleem nu is. De speaker(s) of de radio..

Edward

Bericht door Edward » 06 sep 2019, 07:27

Tja, kan toch niemand op afstand zeggen? Ik zou beginnen met het vervangen van de bewuste speaker. Kan nooit kwaad. Of misschien toch iemand er naar laten kijken... maar afwachten? Schiet niet op ;)

MacJackDaniels

Bericht door MacJackDaniels » 07 sep 2019, 20:53

Ja vroeg me meer af hoe ik zou kunnen checken welke kapot is of hoe/waar ik mijn radio ontvangst kan checken.
Zal eens kijken binnenkort of ik een bedrijf vind, zal bij bmw wel veel uren in gaan zitten
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 nov 2019, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”