E60 Storingslampje
E60 Storingslampje
Bovenstaande lampje ging branden op et dashboard, in het midden.
En dan voor de helft van linksonder naar rechtsboven ook GEEL.
Ik heb de auto stilgezet aan de bij een parkeerplaats om even te kijken wat dit betekende, kon niets vinden in het boekje.
Toen ik even de controle uitvoerde mbt de oliepeil was het systeem dit even aan het onderzoeken en kwam terug met het antwoord dat het OK was.
Daarna gewoon weer gestart en naar huis gereden zonder dat het lampje weer ging branden.
Storingkje in de elektronica?
Zal morgen voor de zekerheid naar het oliepeil kijken (nu te donker) maar de auto heeft net een grote beurt gekregen (of ik ben belazerd).
Wat zou het anders kunnen zijn?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Waarschijnlijk gewoon een kleine storing in de electronica. Als je verder helemaal geen verschil in het rijden merkt is er waarschijnlijk niets aan de hand. Voor de zekerheid kan je hem nog altijd uit laten lezen bij het bedrijf waar je hem in onderhoud hebt. Als het een fatsoenlijk bedrijf is zal hij dat bij wijze van nazorg gratis doen.
Jos
Jos
Re: E60 Storingslampje
Dat vermoeden had ik ook al.
Zal morgen bellen en kijken wat ze willen gaan doen.
Bedankt.
Zal morgen bellen en kijken wat ze willen gaan doen.
Bedankt.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
De storing is weggebleven en heeft zich tot op heden niet meer voorgedaan.Jos535i schreef: ↑11 nov 2019, 19:18 Waarschijnlijk gewoon een kleine storing in de electronica. Als je verder helemaal geen verschil in het rijden merkt is er waarschijnlijk niets aan de hand. Voor de zekerheid kan je hem nog altijd uit laten lezen bij het bedrijf waar je hem in onderhoud hebt. Als het een fatsoenlijk bedrijf is zal hij dat bij wijze van nazorg gratis doen.
Jos
Ik was bij de garage en de monteur wilde het gaan uitlezen maar ze waren even druk bezig: als ik een half uur de tijd had zouden ze het gaan uitlezen. De monteur gaf precies hetzelfde aan als jij Jos dus ik heb het maar daarbij gelaten.
Mocht het terugkomen kon ik gewoon direct langskomen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Mooi zo! :-)
Jos
Jos
Re: E60 Storingslampje
Vandaag, na een rit van 100km branden het kleine driehoekje in het midden russen de tellers in.
Motorolie laag gaf de boordcomputer aan.
De auto heeft 4 uur stilgestaan en toen ik weer ging rijden niets aan de hand. Vreemd.
Een paar uur later op weg naar huis kwam het weer naar voren, boordcomputer gaf aan dat ik 1lt olie moest bijvullen want ik zat mogelijk op het minimum.
Halverwege de Afsluitdijk 1lt olie gekocht en 700ml erin gedaan.
Verder op weg naar huid helemaal geen problemen meer.
Nu mijn vragen:
- auto komt net bij de garage vandaan waar ik deze heb gekocht, er werd mij verteld dat de olie was ververst. Kan het zijn dat ze daarna de oliefilter ook hebben vervangen zonder rekening te houden dat er bij het straten weer wat olie erbij gedaan moest worden?
- sensor stuk en verkeerde info naar boordcomputer? Geeft uitlezen uitsluitsel hierop?
- kan je nou nergens het olienivo bekijken? Gewoon afhankelijk van de boordcomputer?
- garage heeft niets gedaan, zou ook nog kunnen. Vreemd want heb 6 maanden BOVAG garantie.
Hoe weet ik precies wat er aan de hand is?
Motorolie laag gaf de boordcomputer aan.
De auto heeft 4 uur stilgestaan en toen ik weer ging rijden niets aan de hand. Vreemd.
Een paar uur later op weg naar huis kwam het weer naar voren, boordcomputer gaf aan dat ik 1lt olie moest bijvullen want ik zat mogelijk op het minimum.
Halverwege de Afsluitdijk 1lt olie gekocht en 700ml erin gedaan.
Verder op weg naar huid helemaal geen problemen meer.
Nu mijn vragen:
- auto komt net bij de garage vandaan waar ik deze heb gekocht, er werd mij verteld dat de olie was ververst. Kan het zijn dat ze daarna de oliefilter ook hebben vervangen zonder rekening te houden dat er bij het straten weer wat olie erbij gedaan moest worden?
- sensor stuk en verkeerde info naar boordcomputer? Geeft uitlezen uitsluitsel hierop?
- kan je nou nergens het olienivo bekijken? Gewoon afhankelijk van de boordcomputer?
- garage heeft niets gedaan, zou ook nog kunnen. Vreemd want heb 6 maanden BOVAG garantie.
Hoe weet ik precies wat er aan de hand is?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
- auto komt net bij de garage vandaan waar ik deze heb gekocht, er werd mij verteld dat de olie was ververst. Kan het zijn dat ze daarna de oliefilter ook hebben vervangen zonder rekening te houden dat er bij het straten weer wat olie erbij gedaan moest worden? Dat moet je hun vragen...we stonden er niet naast bij het ?correct? afvullen.
- sensor stuk en verkeerde info naar boordcomputer? Geeft uitlezen uitsluitsel hierop? Foutcodes kun je altijd bekijken...of die relatie hebben is een “2e”, gezien je een storing had...
- kan je nou nergens het olienivo bekijken? Gewoon afhankelijk van de boordcomputer? Idrive—>in de vorm van blokjes (200ml is 1 blokje)
- garage heeft niets gedaan, zou ook nog kunnen. Vreemd want heb 6 maanden BOVAG garantie. olie aftappen en beoordelen naast (dezelfde) verse olie?
- sensor stuk en verkeerde info naar boordcomputer? Geeft uitlezen uitsluitsel hierop? Foutcodes kun je altijd bekijken...of die relatie hebben is een “2e”, gezien je een storing had...
- kan je nou nergens het olienivo bekijken? Gewoon afhankelijk van de boordcomputer? Idrive—>in de vorm van blokjes (200ml is 1 blokje)
- garage heeft niets gedaan, zou ook nog kunnen. Vreemd want heb 6 maanden BOVAG garantie. olie aftappen en beoordelen naast (dezelfde) verse olie?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: E60 Storingslampje
@ehombie
1) Tja ....
2) Duidelijk, dacht altijd dat het 1 met het andere te maken had
3) 3 blokjes dus 200ml, 100ml teveel dus. Luistert het zo nauwkeurig?
4) Misschien moet ik dat idd laten doen.
Bedankt voor je antwoorden.
1) Tja ....
2) Duidelijk, dacht altijd dat het 1 met het andere te maken had
3) 3 blokjes dus 200ml, 100ml teveel dus. Luistert het zo nauwkeurig?
4) Misschien moet ik dat idd laten doen.
Bedankt voor je antwoorden.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Vanmiddag onderweg naar huis ging het lampje weer branden. Gezien ik de verleden keer niet alle olie erin had gedaan heb ik dit keer het laatste beetje erin gemikt (300ml). Lampje uit, controle via I-Drive gaf aan alle blokjes in het groen dus weer goed.
Maar als ik het een beetje goed heb komt het, zoals het nu voorstaat, op 1lt bij ongeveer 1000 gereden kilometers.
Dit lijkt mij een beetje teveel als dat zo is.
Volgende week maandag breng in de BMW naar de garage die het e.e.a. gaan bekijken (naast hun zit Dusseldorp).
Zijn er nog dingen wat ik zou kunnen zeggen mbt gericht zoeken naar de oorzaak?
Of is controle op de olie wat erin zit het enige?
Kan geen lekkage's of dergelijke onder de auto vinden en zie weinig tot iets vochtig/vuil van olie op het blok.
Maar als ik het een beetje goed heb komt het, zoals het nu voorstaat, op 1lt bij ongeveer 1000 gereden kilometers.
Dit lijkt mij een beetje teveel als dat zo is.
Volgende week maandag breng in de BMW naar de garage die het e.e.a. gaan bekijken (naast hun zit Dusseldorp).
Zijn er nog dingen wat ik zou kunnen zeggen mbt gericht zoeken naar de oorzaak?
Of is controle op de olie wat erin zit het enige?
Kan geen lekkage's of dergelijke onder de auto vinden en zie weinig tot iets vochtig/vuil van olie op het blok.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Een garage weet wel welke testen die kan uit voeren...
O.a.
Carterventilatie beoordelen
Cilinder lek of compressie testen
O.a.
Carterventilatie beoordelen
Cilinder lek of compressie testen
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: E60 Storingslampje
Kom even terug op jou verhaal @ehombie.
Gisteren ruim 350km gereden en nergens last van.
Het enige wat er gebeurde was dat er op het grote scherm (boordcomputer toch) opeens allemaal streepjes stonden ipv tijd, Bluethooth, radio zender en dergelijke.
Net alsof hij de instellingen kwijt was: radio deed het gewoon zo ook de navigatie.
Na 5 minuten kwam alles weer in beeld.
Vandaag klaar met werken en na 2km ging het lampje branden.
Ben gewoon door blijven rijden en wat dingen nagekeken.
De meetwaarde van de olie liet even op zich wachten, ik neem aan dat het normaal is als je aan het rijden bent.
Er werd dit keer niets over de olie vermeld zoals dat een keer eerder is gebeurd.
13km normaal gereden, vrouw ophalen bij mijn dochter die daar aan het oppassen was.
Verder naar huis gereden, kleine 17km, motorstoring lampje bleef uit.
Heel apart allemaal, gelukkig maandag naar de garage om het e.e.a. uit te laten lezen, nakijken en in orde maken.
Kan ik nog iets specifieks zeggen tegen de garagehouder?
Gisteren ruim 350km gereden en nergens last van.
Het enige wat er gebeurde was dat er op het grote scherm (boordcomputer toch) opeens allemaal streepjes stonden ipv tijd, Bluethooth, radio zender en dergelijke.
Net alsof hij de instellingen kwijt was: radio deed het gewoon zo ook de navigatie.
Na 5 minuten kwam alles weer in beeld.
Vandaag klaar met werken en na 2km ging het lampje branden.
Ben gewoon door blijven rijden en wat dingen nagekeken.
De meetwaarde van de olie liet even op zich wachten, ik neem aan dat het normaal is als je aan het rijden bent.
Er werd dit keer niets over de olie vermeld zoals dat een keer eerder is gebeurd.
13km normaal gereden, vrouw ophalen bij mijn dochter die daar aan het oppassen was.
Verder naar huis gereden, kleine 17km, motorstoring lampje bleef uit.
Heel apart allemaal, gelukkig maandag naar de garage om het e.e.a. uit te laten lezen, nakijken en in orde maken.
Kan ik nog iets specifieks zeggen tegen de garagehouder?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
De meetwaarde van de olie liet even op zich wachten, ik neem aan dat het normaal is als je aan het rijden bent.
Er werd dit keer niets over de olie vermeld zoals dat een keer eerder is gebeurd. dat is normaal. Aflezing is pas actief a.d.h.v enkele criteria.
Wat je scherm aangeeft kun je in die zin geen pijl op trekken...wat er "werkelijk" mis mee is. Alleen een uitlezing en zelfs deze moet je evt. beredeneren wat er mis is.
Half motorvermogen daar zullen meerdere codes van emissie gerelateerd tot... onder vallen
Als een foutcode opkomt...kun je er vanuit gaan dat het zich niet vanzelf repareert. Zelfs emissie gerelateerde codes zullen zich pas naar 3 aan een volgende motorstarts melden (als ze zich voordoen) aan bestuurder.
Geen idee waar ze verder naar kunnen kijken, omdat ik (we) niet weten wat er mis is...?
Buiten je evt. olieverbruik..is dat "HET probleem" of is het "EEN probleem"? daar kunnen bovenstaande testen evt een beeld bij geven denk ik i.c.m. uitlezing.
Laat ze ook gewoon dingen op papierzetten van foutcodes tot reden van vervanging. Dit kan voor een garage ook positief werken. Zeker als er een mogelijk (nieuw) probleem voordoet dat zich niet terug te leiden is op deze reparatie.
Twijfel je over de garage, kun je de diagnose altijd hier posten (zonder de garage te noemen)?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: E60 Storingslampje
@Ehombie, De oliecode is dus één keer naar voren gekomen, in het begin, de andere keren was het dus een motormanagement code zoals de foto's tonen (ik dacht dat het 2 keer was maar heb hier een fout in gemaakt ).
Vandaag weer een dag gereden, niets gebeurd.
Ik twijfel niet over de garage, mijn eigen monteur is over dit bedrijf te spreken zo ook een paar klanten van mij die daar een auto hebben gekocht en er nog steeds mee rond rijden.
Ik weet dat het goed gaat komen maar zal zeker vragen of willen zien waar deze melding vandaan komt.
Kom er op terug.
Vandaag weer een dag gereden, niets gebeurd.
Ik twijfel niet over de garage, mijn eigen monteur is over dit bedrijf te spreken zo ook een paar klanten van mij die daar een auto hebben gekocht en er nog steeds mee rond rijden.
Ik weet dat het goed gaat komen maar zal zeker vragen of willen zien waar deze melding vandaan komt.
Kom er op terug.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Vanochtend ben ik naar een mede BMW rijder geweest die het e.e.a. heeft uitgelezen.
Hij kon de codes resetten indien nodig maar gaf aan deze te laten staan zodat de garage dit zelf kon zien en doen.
Ik heb ze wel uitgedraaid op papier voor ze en wat foto's genomen voor mijn eigen.
Het kan zijn dat deze codes er al in zaten, dat weet ik niet met zekerheid.
Ik weet wel dat deze BMW een periode hele korte stukken heeft gereden van Zwaag naar Hoorn, misschien is dat niet goed geweest voor dit blok.
Morgen breng ik iig de auto terug naar de garage die er dan aan mag gaan werken.
Deze garage heeft een goede naam en ik ken meerdere personen die hier een auto tweedehands hebben gekocht en zeer te spreken zijn.
Code 002A82 kan te maken hebben met de "oil filter cap" en de "Vanos Solenoid" zover ik begreep.
Code 0030E0 kan weer te maken hebben met de " NOX sensor"
Hij kon de codes resetten indien nodig maar gaf aan deze te laten staan zodat de garage dit zelf kon zien en doen.
Ik heb ze wel uitgedraaid op papier voor ze en wat foto's genomen voor mijn eigen.
Het kan zijn dat deze codes er al in zaten, dat weet ik niet met zekerheid.
Ik weet wel dat deze BMW een periode hele korte stukken heeft gereden van Zwaag naar Hoorn, misschien is dat niet goed geweest voor dit blok.
Morgen breng ik iig de auto terug naar de garage die er dan aan mag gaan werken.
Deze garage heeft een goede naam en ik ken meerdere personen die hier een auto tweedehands hebben gekocht en zeer te spreken zijn.
Code 002A82 kan te maken hebben met de "oil filter cap" en de "Vanos Solenoid" zover ik begreep.
Code 0030E0 kan weer te maken hebben met de " NOX sensor"
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: E60 Storingslampje
Ja, de VANOS inlaat magneetventiel. Bekend probleem, uitlaat magneetventiel komt minder vaak voor, maar ook bekend. Ik heb ze beiden vorig jaar laten vervangen. NOX-sensor is ook zo'n leuke die héél vaak voorbijkomt, maar daar heb ik geen last van.
Nu heb ik zelf ook Carly, maar veel foutcodes zijn met een korreltje zout te nemen. Zo heb ik zogenaamd een storing in mijn trekhaakmodule. Valt niet te wissen, maar komt verder nergens terug. Vele garages zijn goed, maar soms weet een gespecialiseerde garage net wat meer over een bepaald merk en wat de bekende problemen zijn met als gevolg dat de kosten soms wat lager zijn.
Nu heb ik zelf ook Carly, maar veel foutcodes zijn met een korreltje zout te nemen. Zo heb ik zogenaamd een storing in mijn trekhaakmodule. Valt niet te wissen, maar komt verder nergens terug. Vele garages zijn goed, maar soms weet een gespecialiseerde garage net wat meer over een bepaald merk en wat de bekende problemen zijn met als gevolg dat de kosten soms wat lager zijn.