Fijnstoftoeslag 525d lci
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Ik heb zeer snel antwoord van de rdw gekregen en het is opgelost.
Zie onderstaande reactie van de rdw:
“ Per abuis heeft de Belastingdienst u aangeschreven in verband met de fijnstofuitstoot. De fabrikant heeft de uitstoot bepaald op 0 in de Europese Typegoedkeuring. In het kentekenregister van de RDW is deze waarde dus juist geregistreerd. Omdat deze waarde lager is dan 5 mg/km of 10 mg/kWh hoeft u geen extra belastingheffing te betalen”
Op het moment dat iemand anders ook een brief krijgt is het dus met het opsturen van een cvo opgelost.
Dank allemaal met het meedenken.
Zie onderstaande reactie van de rdw:
“ Per abuis heeft de Belastingdienst u aangeschreven in verband met de fijnstofuitstoot. De fabrikant heeft de uitstoot bepaald op 0 in de Europese Typegoedkeuring. In het kentekenregister van de RDW is deze waarde dus juist geregistreerd. Omdat deze waarde lager is dan 5 mg/km of 10 mg/kWh hoeft u geen extra belastingheffing te betalen”
Op het moment dat iemand anders ook een brief krijgt is het dus met het opsturen van een cvo opgelost.
Dank allemaal met het meedenken.
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Goedendag,
Wij zijn in het bezit van een 520D bouwjaar 2006.
Ook wij hebben bericht gehad van de overheid dat we 15% extra moeten gaan betalen omdat onze auto teveel fijnstofuitstoot zou hebben.
In de gegevens van rdw staat onze auto op 0 bij V5.
Heb net contact gehad met RDW en dit was inderdaad een fout van de belastingdienst.
Wij hadden deze brief niet mogen ontvangen omdat we onder de 5g/km zitten.
Er komt binnenkort een nieuwe brief waarin staat dat we niet extra hoeven te betalen.
Dit geldt vast voor meer van jullie.
Grt Edwin
Wij zijn in het bezit van een 520D bouwjaar 2006.
Ook wij hebben bericht gehad van de overheid dat we 15% extra moeten gaan betalen omdat onze auto teveel fijnstofuitstoot zou hebben.
In de gegevens van rdw staat onze auto op 0 bij V5.
Heb net contact gehad met RDW en dit was inderdaad een fout van de belastingdienst.
Wij hadden deze brief niet mogen ontvangen omdat we onder de 5g/km zitten.
Er komt binnenkort een nieuwe brief waarin staat dat we niet extra hoeven te betalen.
Dit geldt vast voor meer van jullie.
Grt Edwin
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Het blijven toch een stelletje dieven.
Wat hier wordt ingeruild aan oude diesels heeft in Afrika en India nog een heel leven voor zich met de daarbij behorende "uitstoot". Alsof dat aan de landsgrenzen blijft hangen.
Wat hier wordt ingeruild aan oude diesels heeft in Afrika en India nog een heel leven voor zich met de daarbij behorende "uitstoot". Alsof dat aan de landsgrenzen blijft hangen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Hoe kom je er bij dat het in India nog een heel leven voor zich heeft met de daarbij behorende uitstoot?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Export naar Verwegistan. Mag toch hopen dat je weet dat wat hier aan diesels geexporteerd wordt, daar nog een heel leven heeft ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Ik weet het wel maar wat jij beweert over India dat klopt niet.
De algemene regel in India is ouder dan 15 jaar is beëindiging van de registratie van een diesel auto. Wil je verder rijden dan dient de auto technisch gekeurd te worden door een officiële instantie. Wordt die goedgekeurd dan krijg je een nieuwe registratie voor 5 jaar.
In Delhi waren diesel auto's ouder dan 15 jaar al verbannen en inmiddels is het vanaf 10 jaar. Een heel stuk strenger dan het beleid in Nederland.
Maruti Suzuki India stopt met het produceren van diesel motoren vanaf april 2020.
Nederlandse diesel auto's exporteren naar India forget it. Die komen daar het land niet (zo maar) binnen. Je zal het ea, moeten veranderen mits er een goedkeuring wordt afgegeven en de importkosten zijn fors dat het goedkoper is om een auto in India zelf te kopen.
De algemene regel in India is ouder dan 15 jaar is beëindiging van de registratie van een diesel auto. Wil je verder rijden dan dient de auto technisch gekeurd te worden door een officiële instantie. Wordt die goedgekeurd dan krijg je een nieuwe registratie voor 5 jaar.
In Delhi waren diesel auto's ouder dan 15 jaar al verbannen en inmiddels is het vanaf 10 jaar. Een heel stuk strenger dan het beleid in Nederland.
Maruti Suzuki India stopt met het produceren van diesel motoren vanaf april 2020.
Nederlandse diesel auto's exporteren naar India forget it. Die komen daar het land niet (zo maar) binnen. Je zal het ea, moeten veranderen mits er een goedkeuring wordt afgegeven en de importkosten zijn fors dat het goedkoper is om een auto in India zelf te kopen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Veel oude diesels gaan wel naar Afrika, India zou ik niet weten. Maar doet er verder niet zo toe waarheen, ze blijven wel rondrijden zo lang mogelijk.
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Zover gaan ze meestal niet eens... Polen, Litouwen, Bulgarije. Daar worden ze ingevoerd en ze komen met de "seizoens"arbeiders net zo hard weer terug in NL, alleen dan op witte platen en zonder te betalen voor de wegenbelasting of andere uitstoot belasting!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Nou als ik zo naar de auto's in Bollywood kijk lijken me dat toch heel wat oude beestjes te zijn. Maar was meer om aan te geven dat de hypocrisie hier mbt de diesels eigenlijk nergens op slaat. Is meer een verdienmodel geworden. Nu weer de 5% MRB verhoging vanochtend op de radio.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Fijnstoftoeslag 525d lci
Wat sjonnie zegt over die seizoensarbeiders klopt "als een oplegger met diesels".
Bij mij tegenover was tijdelijk (2jr in hoogseizoen) een verblijfplaats met seizoensarbeiders (bulgaren/hongaren/roemenen) die komen en gaan.
Geregeld kwam er een bus met autoambulance voorbij...met elke keer een BMW erop als die mensen moest terugrijden. (zonder gekheid)
Zelfs die bus was geregeld een ontstickerd nederlands voertuig. Tevens rijden ze graag BMW,VAG daar...
Ja politiek...
Bij mij tegenover was tijdelijk (2jr in hoogseizoen) een verblijfplaats met seizoensarbeiders (bulgaren/hongaren/roemenen) die komen en gaan.
Geregeld kwam er een bus met autoambulance voorbij...met elke keer een BMW erop als die mensen moest terugrijden. (zonder gekheid)
Zelfs die bus was geregeld een ontstickerd nederlands voertuig. Tevens rijden ze graag BMW,VAG daar...
Ja politiek...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht