325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Gedoe ontdekt met wat water lekkage aan de bijrijders deur, zal komende week het deurpaneel er eens afhalen.
Mogelijk wat los gekomen met de spiegel montage van de zomer.
Mogelijk wat los gekomen met de spiegel montage van de zomer.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Maar ja, als je heel veel snelwegkilometers maakt moet dat verbruik ook niet moeilijk zijn te halen... met grotendeels snelwegkilometers kom ik met mijn N52 ook wel op 8 à 9 liter per 100km. Tanken in het buitenland is sowieso een feest. Gisteravond nog getankt voor €1,44.9 per liter Super Plus 98 (Q1, max 5% bioethanol). Met beide auto's levert dat een leuk voordeeltje op, maar op een gegeven moment wordt dat ook normaal en als je dan een bedrag ziet van meer dan €1,50 de liter... dan kijk je toch vreemd op. Wij tanken overigens altijd in Duitsland. Hoeven we niet voor om te rijden, de grens gaat door ons dorp heen.
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Rij idd best veel op de snelweg, vreemde is dan wel weer als ik naar gemiddelde snelheid kijk, met 70km/h is die dan best aan de lage kant.
Op de snelweg rijd ik eigenlijk altijd wel de Max snelheid.
Op de snelweg rijd ik eigenlijk altijd wel de Max snelheid.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Vandaag maar even gekeken naar de lekkage bij de bijrijders deur, voordat het echt slecht weer wordt.
Binnenscherm zat idd los, en daar zaten ook wat waterdruppels op de deur.
Gelukkig op tijd opgemerkt en de vloerbedekking losgemaakt handdoek er tussen, zodat niet de hele vloer onderwater komt te staan,
Even de boel met Pattex gekit en hopen dat dit idd het probleem was.
Ook gelijk even een paar nieuwe ruitenwisser bladen gemonteerd, nu het weer wat slechter wordt. De oude keurig in de kofferbak gelegd, mocht er een sneuvelen, dan heb ik altijd een reserve bij de hand.
Binnenscherm zat idd los, en daar zaten ook wat waterdruppels op de deur.
Gelukkig op tijd opgemerkt en de vloerbedekking losgemaakt handdoek er tussen, zodat niet de hele vloer onderwater komt te staan,
Even de boel met Pattex gekit en hopen dat dit idd het probleem was.
Ook gelijk even een paar nieuwe ruitenwisser bladen gemonteerd, nu het weer wat slechter wordt. De oude keurig in de kofferbak gelegd, mocht er een sneuvelen, dan heb ik altijd een reserve bij de hand.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Lekker bezig weer!
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Vandaag even gekeken en alles lijkt nu droog te blijven
Ook even offerte gevraagd voor kleine beurt, nieuw voorraam, remblokken achter en een set nieuwe injectoren.
Vind af en toe dat de motor toch iets onrustig loopt, bougies, bobines en de NOx sensor zijn al vervangen.
Ook even offerte gevraagd voor kleine beurt, nieuw voorraam, remblokken achter en een set nieuwe injectoren.
Vind af en toe dat de motor toch iets onrustig loopt, bougies, bobines en de NOx sensor zijn al vervangen.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
De prijs van de injectoren ga je niet zo vrolijk van worden Van de voorruit overigens ook niet, maar is dit niet via de verzekering te bewerkstelligen ?
Wel altijd fijn als de wagen weer een beurtje heeft gehad en je voorlopig weer nergens naar hoeft om te kijken
Wel altijd fijn als de wagen weer een beurtje heeft gehad en je voorlopig weer nergens naar hoeft om te kijken
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Voorruit heb ik al staan origineel BMW splinternieuw met grijze band 90 Euro
Injectoren zijnidd aan de prijs, maar ja dan moet je maar geen dikke BMW rijden
Injectoren zijnidd aan de prijs, maar ja dan moet je maar geen dikke BMW rijden
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
90 euro voor een voorruit ???? Dat wel heel erg goedkoop hahahaha
Ik heb de injectoren toen via Ebay uit Amerika gehaald, scheelde een bom geld, nadeel is wel dat het de oude types waren, maar voorlopig zit ik daar niet zo mee, zolang ze hun werk goed doen ;-)
Ik heb de injectoren toen via Ebay uit Amerika gehaald, scheelde een bom geld, nadeel is wel dat het de oude types waren, maar voorlopig zit ik daar niet zo mee, zolang ze hun werk goed doen ;-)
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Mooie lijst werk Wim, en een mooie wagen. Ik zag dat je bij mij uit de buurt kwam, je nickname kwam mij al enigszins bekend voor, volgens mij nog van het e46 draadje op dit forum. Ik moet de wagen nog in ontvangst nemen, maar de behandeling bij Mosselman staat ook op mijn wensenlijstje. Een hoop mensen roepen tegen mij dat de intake het niet waard is, omdat je met alleen de chip al aardig in de buurt komt van de 330, maar die snappen niet dat je die brede koppelband wil hebben om hem te laten shinen. Ik ben het wel aan het bekijken of het wat meer budget friendly kan met een gebruikte inlaat.
Mijn wagen heeft 131dkm gelopen, zou ik ook al walnut-blasting nodig hebben denk je ?
Mijn wagen heeft 131dkm gelopen, zou ik ook al walnut-blasting nodig hebben denk je ?
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Ik ben maanden op zoek geweest in heel Europa naar een inlaat van een 330, niet te vinden. Vaak zie je bij advertenties staan 325/330 of525/530 dan is ze in 99 van de 100 gevallen niet de juiste. Soms zie je er een die helemaal kaal gebeund is.
Uiteindelijk maar voor de nieuwe gegaan.
Als het spruitstuk er toch af is is walnut blasting een kleinigheid om extra te laten doen.
Bij mij waren ze er een uurtje mee bezig.
Ik ben er echt blij mee, de auto rijd perfect, super veel souplesse zowel met optrekken als tussen acceleratie fijn met inhalen.
Komende dagen ben ik in Purmerend, je mag altijd eens even kijken hoe het voelt, of op een ander moment, moet je maar een seintje geven.
Als je de wagen met garantie hebt gekocht, moet je ook even je NOX sensor laten controleren, die gaat toch wel stuk met als resultaat een hoger verbruik, kost iets van 300 piek.
Mijn nickname heb ik al een jaar of 20 of verschillende forums, van BMW, Volvo, Chrysler en sinds kort Jensen.
Uiteindelijk maar voor de nieuwe gegaan.
Als het spruitstuk er toch af is is walnut blasting een kleinigheid om extra te laten doen.
Bij mij waren ze er een uurtje mee bezig.
Ik ben er echt blij mee, de auto rijd perfect, super veel souplesse zowel met optrekken als tussen acceleratie fijn met inhalen.
Komende dagen ben ik in Purmerend, je mag altijd eens even kijken hoe het voelt, of op een ander moment, moet je maar een seintje geven.
Als je de wagen met garantie hebt gekocht, moet je ook even je NOX sensor laten controleren, die gaat toch wel stuk met als resultaat een hoger verbruik, kost iets van 300 piek.
Mijn nickname heb ik al een jaar of 20 of verschillende forums, van BMW, Volvo, Chrysler en sinds kort Jensen.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Gave bak en leuk om te volgen! Zoals hierboven al een keer aangegeven, jammer dat er weinig reacties op komen. Forums gaan een beetje dood denk ik door Facebook instagram etc.
Ben me vast een beetje aan het oriënteren op een E91 325i lci als vervanger van m'n e87. Van wat ik heb gelezen lijkt me de 325i motor betrouwbaarder dan de 318/320. Ervaar jij dat ook?
Ben me vast een beetje aan het oriënteren op een E91 325i lci als vervanger van m'n e87. Van wat ik heb gelezen lijkt me de 325i motor betrouwbaarder dan de 318/320. Ervaar jij dat ook?
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Mijn vorige schoonzoon had een 320, maar die heeft wel het een ander aan gezeur gehad, distributie laten doen met beurt, bijna 4000 euro armer, toen begon olie gedoe en heeft hij de auto weggedaan.
De N53 staat bekend om uitdagingen met injectoren ( met name vroege modellen) en hogedruk brandstofpomp. ( zijn niet goedkoop maar relatief eenvoudig te vervangen) HD brandstofpomp is wel meer werk.
Ik ervaar af en toe wat onrustige motor loop, ( met name bij gelijkmatig toerental) zo is het er en zo is het weg, met bijna 220 k op de klok. Olie verbruik schat ik op 1 liter per 20.000/25.000 km . Niet raar.
Ben na de tuning en vervanging van de NOX sensor wel erg blij met het verbruik, tussen de 1 op 12 en de ruim 1 op 14. Niet slecht voor een 3 liter automaat.
Met het M onderstel heb ik wel vaak problemen met drempels.......
Verder stuurt en rijd de auto nog steeds snaar strak en ben ik er nog steeds erg blij mee.
De N53 staat bekend om uitdagingen met injectoren ( met name vroege modellen) en hogedruk brandstofpomp. ( zijn niet goedkoop maar relatief eenvoudig te vervangen) HD brandstofpomp is wel meer werk.
Ik ervaar af en toe wat onrustige motor loop, ( met name bij gelijkmatig toerental) zo is het er en zo is het weg, met bijna 220 k op de klok. Olie verbruik schat ik op 1 liter per 20.000/25.000 km . Niet raar.
Ben na de tuning en vervanging van de NOX sensor wel erg blij met het verbruik, tussen de 1 op 12 en de ruim 1 op 14. Niet slecht voor een 3 liter automaat.
Met het M onderstel heb ik wel vaak problemen met drempels.......
Verder stuurt en rijd de auto nog steeds snaar strak en ben ik er nog steeds erg blij mee.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Hey Wim, bedankt voor je nuttige info. Zoals Dennis zegt, ik ben tegenwoordig ook meer op Facebook groepen voor informatie delen. Met name qua foto's gaat dat allemaal een stuk vlotter.
Ik had de wagen uiteraard na laten kijken, had 2 storingen. 1 in de cat, onvoldoende NOX capaciteit. Die gaan we resetten, en kijken wat er gebeurd, vermoeden is vaak starten en kort verplaatsen van de auto in de showroom. En inderdaad ook een storing op de brandstof pomp "probable" gaf hij aan. Gaan die vervangen (pierburg) & garantie op beide uiteraard. Verder was er niet veel bijzonders, een beetje zweet op de carterpanpakking, mooie heldere olie, maar daar kan een auto oud mee worden. Accu was 60%, die krijg ik ook nieuw, net als 2 nieuwe voorbanden. Verder zijn er vrij recent ook meteen 6 bobinepennen vervangen, tegelijk met de bougies.
Ik had ook al wat rondgebeld voor een 330 inlaat, ook zonder succes. Wel jammer, als ik dan geld voor nieuw uit moet geven, had ik liever bijvoorbeeld zo'n ITB set met een carbon collector gehad zoals die er voor de M54 wel is, dat geeft meteen ook een puik geluid. Heb mij rot gezocht, maar ben niets dergelijks voor de n53 tegengekomen op de markt.
Ik had de wagen uiteraard na laten kijken, had 2 storingen. 1 in de cat, onvoldoende NOX capaciteit. Die gaan we resetten, en kijken wat er gebeurd, vermoeden is vaak starten en kort verplaatsen van de auto in de showroom. En inderdaad ook een storing op de brandstof pomp "probable" gaf hij aan. Gaan die vervangen (pierburg) & garantie op beide uiteraard. Verder was er niet veel bijzonders, een beetje zweet op de carterpanpakking, mooie heldere olie, maar daar kan een auto oud mee worden. Accu was 60%, die krijg ik ook nieuw, net als 2 nieuwe voorbanden. Verder zijn er vrij recent ook meteen 6 bobinepennen vervangen, tegelijk met de bougies.
Ik had ook al wat rondgebeld voor een 330 inlaat, ook zonder succes. Wel jammer, als ik dan geld voor nieuw uit moet geven, had ik liever bijvoorbeeld zo'n ITB set met een carbon collector gehad zoals die er voor de M54 wel is, dat geeft meteen ook een puik geluid. Heb mij rot gezocht, maar ben niets dergelijks voor de n53 tegengekomen op de markt.
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Overigens geldt het zoeken naar een 330i uitlaat voor de N53 ook als hopeloos, die zoek ik ook nog steeds.
Er is wel een Carbon luchtfilter unit, kosten iets van 700 euro
Er is wel een Carbon luchtfilter unit, kosten iets van 700 euro
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986