Hallo,
bij het aanmelden op het forum natuurlijk als eerste meteen even voor stellen!
ik ben Loek, en ben sinds 2 weken eigenaar van een E60 530I.
dit is voor mij de eerste BMW, en hij bevalt super!
de auto is er voornamelijk op kilometers te maken.
ik moet iedere dag 130 km rijden, daarom (HATERS GONA HATE) gaat er snel een LPG installatie in komen.
even zo snel wat info over de BMW:
530I (2004) high executive
getinte kamen achter
stand kachel
stuur verwarming
xenon verlichting
6cd wisselaar
licht pakket
lederen sport stoelen
3cm verlaagt met EIBACH veren
zal binnenkort even de hele lijst er op zetten.
mijn auto geschiedenis:
Suzuki swift 1.3 mk3 (R.I.P)
Honda Civic coupe 1995 VTI (in volledige tuner style) (nog in bezit).
Suzuki swift 1.3 mk3 (R.I.P)
Honda Jazz 1.2 1978 (nog in bezit)
Subaru Forester 2.0 2007 (nog in bezit)
ik hoop een lange tijd te kunnen doen met de E60,
en zo nu en dan wat leuke upgrades aan de auto te kunnen doen.
ben zelf redelijk handig, dus hoop zelf een hoop te kunnen doen.
de eerst aankoop voor de wagen is al gedaan!
voor de kerst heb ik me zelf de afstand bediening van de standkachel besteld!
deze miste helaas bij de auto, maar is toch wel erg fijn om te hebben.
groetjes
Loek
Evilikke E60 530I
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: Evilikke E60 530I
Welkom Loek,
Complimenten voor je voorstel topic, lekker uitgebreid
Je hebt nog een best flink rijtje wagens in je bezit
Wat is hier de reden van?
Geen afscheid van kunnen nemen?
Foto's van je wagens zijn hier natuurlijk ook altijd welkom
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Complimenten voor je voorstel topic, lekker uitgebreid
Je hebt nog een best flink rijtje wagens in je bezit
Wat is hier de reden van?
Geen afscheid van kunnen nemen?
Foto's van je wagens zijn hier natuurlijk ook altijd welkom
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
dankje mieske90
de civic is er nog met de reden (misschien wel geen afscheid kunnen nemen) dat ik daar heeeeel veel tijd en moeite in heb gestoken. 4 jaar geleden een klein ongelukje gehad met de wagen, bumper en een koplamp stuk, toen dacht ik nou dan gaan we de hele motor ruimte maar eens mooi maken. alles uit elkaar gehaald, en nooit meer zin gehad om alles weer op te bouwen. maar gezien ik plaatsgebrek heb, moet hij toch echt begin komend jaar de deur uit!
de jazz is eigelijk voor mijn vrindin, die heeft af en toe een auto nodig voor wat kleine stukken te rijden.
en de forester dat is mijn woon werk auto tot dat hij verkocht is of er gas in de E60 zit.
als hobby ben ik ook graag bezig met fotografie, dus die foto's gaan er zeker komen! maar helaas heb ik daar de laatste tijd niet heel veel tijd voor
bedankt voor het warme welkom, en we zullen ons wel eens zien op een meeting!
de civic is er nog met de reden (misschien wel geen afscheid kunnen nemen) dat ik daar heeeeel veel tijd en moeite in heb gestoken. 4 jaar geleden een klein ongelukje gehad met de wagen, bumper en een koplamp stuk, toen dacht ik nou dan gaan we de hele motor ruimte maar eens mooi maken. alles uit elkaar gehaald, en nooit meer zin gehad om alles weer op te bouwen. maar gezien ik plaatsgebrek heb, moet hij toch echt begin komend jaar de deur uit!
de jazz is eigelijk voor mijn vrindin, die heeft af en toe een auto nodig voor wat kleine stukken te rijden.
en de forester dat is mijn woon werk auto tot dat hij verkocht is of er gas in de E60 zit.
als hobby ben ik ook graag bezig met fotografie, dus die foto's gaan er zeker komen! maar helaas heb ik daar de laatste tijd niet heel veel tijd voor
bedankt voor het warme welkom, en we zullen ons wel eens zien op een meeting!
updatje....
afgelopen jaar hier niets geplaatst, maar toch wel het een en ander gebeurt...
hierbij een update:
tijdens de vakantie (in de zomer) vond de CCC unit dat hij genoeg gedaan had.
hele unit gedemonteerd en laten reviseren. daarna weer alles goed!
heb er over gedacht om te upgraden naar CIC.... maar dat heb ik nog even vooruit geschoven.
zelf even nieuwe olie en alle filters vervangen.
knipperlichten in het zij scherm waren niet meer heel mooi, daarvoor had ik nieuwe besteld zwarte met LED verlichting.
dat ziet er een stuk beter uit dan de doffe witte.
de CD wisselaar vervangen voor een USB modulle.
meteen een usb verleng kable gemonteerd met een aansluiting in het kleine vakje links onder het stuur.
naar veel zoeken ben ik er achter gekomen dat de OEM sport knop monteren toch echt vel te duur was....
dus toch zelf maar wat moois er van geprobeerd te maken..... ben er uiteindelijk niet helemaal blij met hoe het er uit ziet.
dus ben nu aant bedenken wat ik hier aan ga doen.....
helaas kwam er begin december een motor storing..... cilinder bank 1 en 2 te arm.
vacuüm lek na wat zoek werk kunnen vinden bij de DISA klep.
meteen ervoor gekozen om de klep te upgraden met een alu klep en as zodat dit niet meer stuk kan gaan.
vlak er na is de accu leeg geweest.
na het laden een hoop moeite moeten doen om alle storingen met het stuur te kunnen oplossen.
uiteindelijk hebben ze het bij de garage kunnen oplossen.
link naar de topic hierover
viewtopic.php?f=123&t=59996
en gezien ik toch bij de garage moest zijn, heb ik meteen de automaat bak laten spoelen.
teller staat op ongeveer 220K.
voor mijn gevoel was er niets aan de hand met de bak (op heel af en toe eens een late schakel actie na).
maar nu dat het gespoeld is...... WHAAAAT..... dat hadden we eerder moeten doen!!!
hele andere ervaring!!! schakelen gaat veer mooie en rustiger.
ook had ik een kleine trilling....had het vermoeden dat de rubberen koppeling (ff vergeten hoe hij heet) tussen de bak en de cardanas aan vervanging toe zou zijn, maar dit is ook weg na het spoelen!
ook heb ik moeite gedaan om de koplampen en achterlichten weer mooi te krijgen.
alles opgeschuurd om het vervolgens in de 2K blanke lak te zetten.
helaas niet helemaal het resultaat wat ik gehoopt had stof in de lak en een paar druipers
maar dit zit er intussen een aantal maanden in, en de lampen lijken nu weer dof te worden .
nieuwe lampen vind ik te duur.... dus ben nu aant zoeken of ik ergens allen de lenzen nieuw kan krijgen zodat ik deze kan vervangen.
zo..... dat was het voor het afgelopen jaar.
ga mijn best doen om het wat meer up-to-date te houden!!!!
en hopelijk als het wat mooier weer is eens wat leuke foto's maken.
heb wat ervaring met een camera vast houden, maar dat is er nog nooit van gekomen om dat met deze auto eens te doen.
afgelopen jaar hier niets geplaatst, maar toch wel het een en ander gebeurt...
hierbij een update:
tijdens de vakantie (in de zomer) vond de CCC unit dat hij genoeg gedaan had.
hele unit gedemonteerd en laten reviseren. daarna weer alles goed!
heb er over gedacht om te upgraden naar CIC.... maar dat heb ik nog even vooruit geschoven.
zelf even nieuwe olie en alle filters vervangen.
knipperlichten in het zij scherm waren niet meer heel mooi, daarvoor had ik nieuwe besteld zwarte met LED verlichting.
dat ziet er een stuk beter uit dan de doffe witte.
de CD wisselaar vervangen voor een USB modulle.
meteen een usb verleng kable gemonteerd met een aansluiting in het kleine vakje links onder het stuur.
naar veel zoeken ben ik er achter gekomen dat de OEM sport knop monteren toch echt vel te duur was....
dus toch zelf maar wat moois er van geprobeerd te maken..... ben er uiteindelijk niet helemaal blij met hoe het er uit ziet.
dus ben nu aant bedenken wat ik hier aan ga doen.....
helaas kwam er begin december een motor storing..... cilinder bank 1 en 2 te arm.
vacuüm lek na wat zoek werk kunnen vinden bij de DISA klep.
meteen ervoor gekozen om de klep te upgraden met een alu klep en as zodat dit niet meer stuk kan gaan.
vlak er na is de accu leeg geweest.
na het laden een hoop moeite moeten doen om alle storingen met het stuur te kunnen oplossen.
uiteindelijk hebben ze het bij de garage kunnen oplossen.
link naar de topic hierover
viewtopic.php?f=123&t=59996
en gezien ik toch bij de garage moest zijn, heb ik meteen de automaat bak laten spoelen.
teller staat op ongeveer 220K.
voor mijn gevoel was er niets aan de hand met de bak (op heel af en toe eens een late schakel actie na).
maar nu dat het gespoeld is...... WHAAAAT..... dat hadden we eerder moeten doen!!!
hele andere ervaring!!! schakelen gaat veer mooie en rustiger.
ook had ik een kleine trilling....had het vermoeden dat de rubberen koppeling (ff vergeten hoe hij heet) tussen de bak en de cardanas aan vervanging toe zou zijn, maar dit is ook weg na het spoelen!
ook heb ik moeite gedaan om de koplampen en achterlichten weer mooi te krijgen.
alles opgeschuurd om het vervolgens in de 2K blanke lak te zetten.
helaas niet helemaal het resultaat wat ik gehoopt had stof in de lak en een paar druipers
maar dit zit er intussen een aantal maanden in, en de lampen lijken nu weer dof te worden .
nieuwe lampen vind ik te duur.... dus ben nu aant zoeken of ik ergens allen de lenzen nieuw kan krijgen zodat ik deze kan vervangen.
zo..... dat was het voor het afgelopen jaar.
ga mijn best doen om het wat meer up-to-date te houden!!!!
en hopelijk als het wat mooier weer is eens wat leuke foto's maken.
heb wat ervaring met een camera vast houden, maar dat is er nog nooit van gekomen om dat met deze auto eens te doen.
Je bent in ieder geval lekker bezig geweest
Tip, maak een showroom aan voor je wagen, daar kun je dit soort dingen mooi in bijhouden, de voorsteltopics worden vaan overgeslagen met lezen door leden.
De fotootjes komen vast wel
Tip, maak een showroom aan voor je wagen, daar kun je dit soort dingen mooi in bijhouden, de voorsteltopics worden vaan overgeslagen met lezen door leden.
De fotootjes komen vast wel
die zal ik dan eens snel aan maken
hopelijk maak ik daar eerder tijd voor dan de update
hopelijk maak ik daar eerder tijd voor dan de update