Shock Mount compleet kapot
Shock Mount compleet kapot
Hoi allen,
Ik heb een BMW E46 320D Touring uit 2002 (Facelift). Blijft een heerlijke auto. Heb alleen problemen met de schokbreker achter. Die heeft het hele rubber uit de schok mount geramd. Kan gebeuren? Ouderdom? Zal best, maar niet 3 keer in een half jaar.
Al 3 keer gebeurd, 3x mount vervangen, 2x ook schokbreker. Ben er nu wel een beetje klaar mee. Iemand enig idee hoe dit kan (blijft kunnen)?
Dank!!!!
Ik heb een BMW E46 320D Touring uit 2002 (Facelift). Blijft een heerlijke auto. Heb alleen problemen met de schokbreker achter. Die heeft het hele rubber uit de schok mount geramd. Kan gebeuren? Ouderdom? Zal best, maar niet 3 keer in een half jaar.
Al 3 keer gebeurd, 3x mount vervangen, 2x ook schokbreker. Ben er nu wel een beetje klaar mee. Iemand enig idee hoe dit kan (blijft kunnen)?
Dank!!!!
Re: Shock Mount compleet kapot
Dit heb ik nog nooit gezien zo....
Welk merk topmount is dit?
Welk merk topmount is dit?
Monroe. Zou goed moeten zijn dacht ik. Laatste keer ook in de garage (in het dorp) laten doen.
Ik twijfel aan de ring bovenaan, maar ben geen expert.
-
Kan niet goed zien wat er onder de onderzijde van het rubber zit.
Op plaatje zie je 6 dat is een plate
Onder zie je de mount, daar zit ook een plate op.
Je zou denken dat je iets mist, waardoor het rubber door het gat gedrukt kan worden, zeker als dit al vaker gebeurt is, schat ik in dat er een montage fout heeft plaats gevonden.
Mijn E46 is spijker hard, maar hier heb ik geen last van.
Op plaatje zie je 6 dat is een plate
Onder zie je de mount, daar zit ook een plate op.
Je zou denken dat je iets mist, waardoor het rubber door het gat gedrukt kan worden, zeker als dit al vaker gebeurt is, schat ik in dat er een montage fout heeft plaats gevonden.
Mijn E46 is spijker hard, maar hier heb ik geen last van.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Dank Wim,
Ja, denk ik ook. Er moet iets missen. 11 en 12 op jouw eerste schema zitten er niet. Er zit 1 dikke ring. Weet niet of dat het probleem is. Verder is een schokdemper een simpel ding.
Of de vering is niet goed meer. Dat hij te ver door veert en het rubber er van de onderkant uitdrukt. Maar weet niet of dat kan.
Dank voor het meedenken. Meer info, tips, hersenspinsels welkom!
Ja, denk ik ook. Er moet iets missen. 11 en 12 op jouw eerste schema zitten er niet. Er zit 1 dikke ring. Weet niet of dat het probleem is. Verder is een schokdemper een simpel ding.
Of de vering is niet goed meer. Dat hij te ver door veert en het rubber er van de onderkant uitdrukt. Maar weet niet of dat kan.
Dank voor het meedenken. Meer info, tips, hersenspinsels welkom!
-
Mijn inschatting is dat je 6 en/of 7 mist , die zie ik niet op de laatste foto en kan het net niet zien op de eerste foto.
Ik weet zo niet of er een rubber zit die de veerwegen begrenst, als die er wel hoort te zitten dan zou je met te slappe veren kunnen doorslaan waardoor jou probleem ontstaat. Kan het in ETK niet zien. Onder mijn E46 hoef ik niet te gaan kijken omdat dat ding te laag ligt, en zie ik niks.
Maar ik zou bij her montage even, de spullen moeten bestellen die je volgens montage tekening nodig hebt. Dan weet je zeker dat je de juiste spullen hebt.
Ik weet zo niet of er een rubber zit die de veerwegen begrenst, als die er wel hoort te zitten dan zou je met te slappe veren kunnen doorslaan waardoor jou probleem ontstaat. Kan het in ETK niet zien. Onder mijn E46 hoef ik niet te gaan kijken omdat dat ding te laag ligt, en zie ik niks.
Maar ik zou bij her montage even, de spullen moeten bestellen die je volgens montage tekening nodig hebt. Dan weet je zeker dat je de juiste spullen hebt.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
bij de e30 touring die ik had heb ik de veerschotels achter maar 1x vervangen en die zagen er niet zo uit. Dit kan niet werken. Mijne zag er qua bouw uit als figuur 2. Opgesloten. Die van jou hangt los en is niet opgesloten. Ik mis hier iets.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Hé Wim,
Hij staat nu bij de garage. 6 lijkt inderdaad te ontbreken. 7 zeker niet. Bij BMW volledig nieuwe set besteld inclusief ringen. Hoop dat die er inderdaad bij zit.
Dank voor alle tips. Hopelijk wordt hij nu goed gemaakt. Eerder elders laten maken. Die zijn waarschijnlijk de ring vergeten.
Hij staat nu bij de garage. 6 lijkt inderdaad te ontbreken. 7 zeker niet. Bij BMW volledig nieuwe set besteld inclusief ringen. Hoop dat die er inderdaad bij zit.
Dank voor alle tips. Hopelijk wordt hij nu goed gemaakt. Eerder elders laten maken. Die zijn waarschijnlijk de ring vergeten.
@dw70: deze zat ook opgesloten, met het rubber om de stang. Maar dat is gewoon helemaal uit de mount gebeukt. Dus niet goed idd. Zacht uitgedrukt.
Waar zijn 9 en 19 dan?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
9 is de pakking (papieren) en 19 is een versterkingsplaat wanneer je "slecht wegdek optie" hebt.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 02 mar 2020, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Ik zou de optie toch nemen. Waardeloos dat dit een optie is.
Echt; dat dit kan gebeuren, dat kan echt niet. Zal wel aan het monroe spul liggen.
Echt; dat dit kan gebeuren, dat kan echt niet. Zal wel aan het monroe spul liggen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 02 mar 2020, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het maar een raar probleem. De topmounts zijn die ook van Monroe?
Eventueel Lemforder gebruiken (OEM) en de toebehoren (ringen etc) ook vervangen.
Dus vervangen: Nummer 5, 6, 7, 9, 10, 12 en 13.
Eventueel kan je deze nog boven op de topmounts plaatsen: https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... ersterking
Maar dit is eigenlijk alleen nodig/handig voor stugge/verlaagde auto's
Eventueel Lemforder gebruiken (OEM) en de toebehoren (ringen etc) ook vervangen.
Dus vervangen: Nummer 5, 6, 7, 9, 10, 12 en 13.
Eventueel kan je deze nog boven op de topmounts plaatsen: https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... ersterking
Maar dit is eigenlijk alleen nodig/handig voor stugge/verlaagde auto's