Eindelijk weer een BMW als daily! Na een korte overstap naar een Volvo, miste ik het BMW gevoel toch. Vorige week een prachtige BMW E61 525i van oktober 2004 overgenomen van een liefhebber. Erg blij mee, maar zou graag de laatste puntjes ook willen fixen zodat alles weer top is
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
Zouden jullie mij wat inzicht kunnen geven op de volgende puntjes?
* 00E519 - Alive signal from the ALC system is missing / Telegram speed invalid / Telegram speed timeout
Kan het kloppen dat de ALC module in/onder het handschoenkastje dan moet worden vervangen?
Momenteel zijn de koplampen volgens mij idd niet adaptief. Draaien niet in de bocht en stellen zichzelf niet bij starten.
Ik zie verschillende onderdeelnummers langskomen (6934122 / 61356934837). Hoe weet ik welke ik moet hebben?
* 009C54 - Motor stratification rear right / Reserve 3 / Auc sensor / Autoadressing (LIN) / Reserve 1
Volgens mij is dit de sensor die de automatische luchtverversing in de auto in- of uitschakelt, toch?
Kan geen kwaad om zo te laten, maar vervangen kan ook geen kwaad mits niet al te duur.
Weten jullie ook welk onderdeelnummer ik hiervoor moet hebben?
Mijn rechter spiegelglas is 'lek'. Zit een gele waas overheen terwijl spiegel binnen niet is gedimd.
Het zijn inklapbare/verwarmde/elektrisch verstelbare en automatisch dimmende buitenspiegels.
Ik zou het rechter glas graag willen vervangen, maar ook hier de vraag... Heeft dat een onderdeelnummer?
![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
Last but not least heb ik gemerkt dat mijn derde remlicht niet altijd 100% alle ledjes werken. Soms valt een deel van de ledjes helemaal uit, een andere keer zijn er een paar die minder fel branden. Zelf vermoed ik mogelijk een kabelbreukje, gezien de lampen zelf eigenlijk vrijwel nooit stuk gaan heb ik begrepen? Heeft BMW hier reparatiesets voor? Welke moet ik dan hebben?
Alvast bedankt voor het meedenken!
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)