Nieuwe parkeersensoren - even werkte het maar nu niet meer
-
Nieuwe parkeersensoren - even werkte het maar nu niet meer
Ik heb 2 kapotte parkeersensoren. Ik heb ze laten vervangen door een bevriende monteur in de avonduren. Hij heeft ze uitgelezen, uit deze uitleesactie bleek dat de 2 buitenste kapot waren. Je kon dat ook horen, deze klikten niet meer.
We hebben ze vervangen voor nieuwe sensoren, die ik zelf op internet heb besteld. Deze zijn iets korter dan de originele die nog in de bumper zitten.
Het gekke is dat na het vervangen (en inlezen) de sensoren het prima deden. Daarna gaven de oude alleen de afstand aan, de nieuwe niet. Ze piepten wel. Nu doet geen enkele sensor het meer. Ik krijg ook niet meer die lange toon als ik de versnelling in zijn achteruit zet.
Wat ook speelt is dat ik tegelijk een trekhaak heb laten monteren. Er zijn daarbij ook kabels getrokken. De trekhaak werkt prima. Tijdens de werkzaamheden schakelden de sensoren ook netjes uit als we een kar aankoppelde.
Wie kan ons even op weg helpen? Hebben we iets over het hoofd gezien? Originele sensoren kosten 95 EUR, die ik heb besteld 15 EUR. Ik ga er niet nog eens 200 EUR aan spenderen.
We hebben ze vervangen voor nieuwe sensoren, die ik zelf op internet heb besteld. Deze zijn iets korter dan de originele die nog in de bumper zitten.
Het gekke is dat na het vervangen (en inlezen) de sensoren het prima deden. Daarna gaven de oude alleen de afstand aan, de nieuwe niet. Ze piepten wel. Nu doet geen enkele sensor het meer. Ik krijg ook niet meer die lange toon als ik de versnelling in zijn achteruit zet.
Wat ook speelt is dat ik tegelijk een trekhaak heb laten monteren. Er zijn daarbij ook kabels getrokken. De trekhaak werkt prima. Tijdens de werkzaamheden schakelden de sensoren ook netjes uit als we een kar aankoppelde.
Wie kan ons even op weg helpen? Hebben we iets over het hoofd gezien? Originele sensoren kosten 95 EUR, die ik heb besteld 15 EUR. Ik ga er niet nog eens 200 EUR aan spenderen.
-
Re: Nieuwe parkeersensoren - even werkte het maar nu niet meer
Aanvullend op mijn bericht, alle 4 de sensoren 'klikken' nu ook gewoon.
-
Wellicht een aansluiting losgeraakt? Zekering defect? Als de startpiep er niet is, lijkt het erop dat de module niet wordt ingeschakeld.
Als je de middelen hebt, kun je misschien nog eens uitlezen?
Succes,
Rob
Als je de middelen hebt, kun je misschien nog eens uitlezen?
Succes,
Rob
Heb je al een terugkoppeling voor ons? Mocht het nog niet werken en je in de omgeving van Roermond woont, kan ik hem eventueel voor je uitlezen.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
-
Ha Robin, ja. Ik heb 2 originele sensoren bij de sloop gevonden. Ze hebben deze ter plekke voor mij gemonteerd en het werkte gelijk. Een van de stekkers was ook niet helemaal fris. Daar hebben ze ook naar gekeken. Kan dus zijn dat de stekker ook het probleem is geweest, maar in elk geval werkt het nu weer. Dank voor je reply!
Mooi, goed om te horen. Bedankt voor de terugkoppeling!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom