herintroductie: Chris BMW E61 530xi

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Christo

herintroductie: Chris BMW E61 530xi

Bericht door Christo » 08 mei 2020, 19:22

Hoi, mijn naam is Chris en ik stel mij opnieuw voor.
Ik heb twee weken geleden een 530xi touring uit 2007 gekocht. Hiervoor had ik een E39 530i.

Mijn nieuwe auto ziet er zowel vanbinnen als vanbuiten nog erg goed uit. Met 217.000 km op de teller is de conclusie dat de vorige eigenaar (eerst lease en daarna als particulier mee gereden) er met liefde mee om is gegaan.
Qua opties ben ik dik tevreden, een korte impressie:

- Elektrisch verstelbare lederen stoelen met memory
- Stoelverwarming
- Heads up display
- M-sport pakket
- Panoramadak (dat werkt)
- Elektrische buitenspiegels met parkeerfunctie
- Trekhaak

Helaas zijn er wel wat gebreken naar voren gekomen, met als ergste een versnellingsbak die op is. Dit kwam pas op de derde dag na aankoop naar voren. Midden op de snelweg kreeg ik een melding dat er problemen met de transmissie waren. Een diagnose bij Abraham Sluyter in Rotterdam wees uit dat de bak gereviseerd moest worden. Dat is een prijzig klusje, dus een behoorlijk tegenvaller. Gelukkig deel ik deze kosten met de verkoper, een dealer die de auto ook maar een paar dagen in bezit heeft gehad.
heb er dus maar drie dagen in gereden en wacht nu tot ik hem volgende week weer bij Sluyter op kan halen, hopelijk als nieuw...

Zijn er nog een paar kleine dingen die ik in de specifieke forums zal navragen.

Bart70
Contacteer:

Re: herintroductie: Chris BMW E61 530xi

Bericht door Bart70 » 11 mei 2020, 11:31

Welkom hier Chris en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Leuke opties, jammer van de bak, die gaan helaas nog weleens kapot.
Gelukkig hoef je in dit geval maar de helft te betalen, dat scheelt weer.

Heb je ook fotootjes van de wagen ? Daar zijn we altijd gek op :ja:

*Edit : Intussen je showroom gevonden ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”