Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Ik heb de volgende diagnose codes doorgekregen.
- D3244 EPS00000 90 003
- D1170 B00000 10 901
- D1330 B00000 05 901
Het rapport is in totaal 14 pagina's. Mocht je het willen lezen, https://docdro.id/VXN0c8f
- D3244 EPS00000 90 003
- D1170 B00000 10 901
- D1330 B00000 05 901
Het rapport is in totaal 14 pagina's. Mocht je het willen lezen, https://docdro.id/VXN0c8f
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
sh** dat die stuurkoppelsensor bij het geheel hoort....
Misschien nog eens kijken naar de kabel tussen die sensor en eps motor/unit....maar ik vrees het ergste.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87- ... ng/hBhoakP
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87- ... ng/XcFLzfc
Wbt stikstofsensor kan ik je de nox sensor van bimmerprofs aanbevelen...
Misschien nog eens kijken naar de kabel tussen die sensor en eps motor/unit....maar ik vrees het ergste.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87- ... ng/hBhoakP
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87- ... ng/XcFLzfc
Wbt stikstofsensor kan ik je de nox sensor van bimmerprofs aanbevelen...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Zal ik de auto gewoon afleveren bij CARREC, die hebben al eerder reparaties gedaan waar ik wel over te spreken ben.
Het uit en in laten bouwen van het stuurhuis bij de Breeman en dan laten reviseren bij Auto-Elect gaat hem niet worden, vanwege bezet houden van een brug in de werkplaats bij de Breeman officiële dealert.
Het uit en in laten bouwen van het stuurhuis bij de Breeman en dan laten reviseren bij Auto-Elect gaat hem niet worden, vanwege bezet houden van een brug in de werkplaats bij de Breeman officiële dealert.
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Goedemorgen,
Een paar weken terug na het tanken langs de A13 ging er een geel waarschuwingslampje branden van het stuur en de stuurbekrachtiging deed het niet meer. Sturen ging erg zwaar en uiteindelijk wel op plaats van bestemming gekomen. Na een dag werken de auto weer opgehaald in Nootdorp en bij het starten deed de stuurbekrachtiging het weer, maar 1-2km rijden viel deze weer uit en kwam het gele waarschuwingslampje weer aan het branden en zwaar sturen. De auto toen meteen gedropt bij Breeman en er naar laten kijken. Die hebben de auto uitgelezen en een offerte aangeboden, maar daar werd ik totaal niet vrolijk van. Zie het word bestand met de ondervonden perikelen tot nu toe.
Kunnen jullie aan de hand van het fouten rapport opmaken of het stuurhuis ook echt daadwerkelijk vervangen moet worden? Of zou het ook iets kleins kunnen zijn als een sensor of niet genoeg hydrauliek?
CARREC heeft een offerte aangeboden voor 1600 euro om het stuurhuis te vervangen met een ERA stuurhuis. Breeman komt met een offerte van 2550 euro op de proppen. Bij heerst de stille hoop dat het toch iets minder heftigs kan zijn de oorzaak. Namelijk het verhaal van dat het probleem ook een glitch kan zijn van onzuivere connecties van kabels of iets dergelijks. Hebben jullie al ervaring met dit euvel?
www.9lives.be/forum/mobiliteit/884368-s ... -118d.html
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=66726.0 Hier beschrijven ze dat het Integrated Control Module error.
Deze persoon beschrijft het probleem exact hoe het bij mijn BMW begonnen is, maar ben deze persoon is het daarna weg gebleven.
Om nou meteen weer in de boot te gaan met een erg dure reparatie terwijl het wellicht iets kleins is, ben ik erg huiverig voor. Graag jullie oordeel.
De auto staat al twee weken bij de Breeman. Het uit laten bouwen en het stuurhuis naar Auto Elect Zeewolde sturen wilde ze Breeman niet aan meewerken.
Met vriendelijke groet,
Maarten van Beek
Een paar weken terug na het tanken langs de A13 ging er een geel waarschuwingslampje branden van het stuur en de stuurbekrachtiging deed het niet meer. Sturen ging erg zwaar en uiteindelijk wel op plaats van bestemming gekomen. Na een dag werken de auto weer opgehaald in Nootdorp en bij het starten deed de stuurbekrachtiging het weer, maar 1-2km rijden viel deze weer uit en kwam het gele waarschuwingslampje weer aan het branden en zwaar sturen. De auto toen meteen gedropt bij Breeman en er naar laten kijken. Die hebben de auto uitgelezen en een offerte aangeboden, maar daar werd ik totaal niet vrolijk van. Zie het word bestand met de ondervonden perikelen tot nu toe.
Kunnen jullie aan de hand van het fouten rapport opmaken of het stuurhuis ook echt daadwerkelijk vervangen moet worden? Of zou het ook iets kleins kunnen zijn als een sensor of niet genoeg hydrauliek?
CARREC heeft een offerte aangeboden voor 1600 euro om het stuurhuis te vervangen met een ERA stuurhuis. Breeman komt met een offerte van 2550 euro op de proppen. Bij heerst de stille hoop dat het toch iets minder heftigs kan zijn de oorzaak. Namelijk het verhaal van dat het probleem ook een glitch kan zijn van onzuivere connecties van kabels of iets dergelijks. Hebben jullie al ervaring met dit euvel?
www.9lives.be/forum/mobiliteit/884368-s ... -118d.html
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=66726.0 Hier beschrijven ze dat het Integrated Control Module error.
Deze persoon beschrijft het probleem exact hoe het bij mijn BMW begonnen is, maar ben deze persoon is het daarna weg gebleven.
Om nou meteen weer in de boot te gaan met een erg dure reparatie terwijl het wellicht iets kleins is, ben ik erg huiverig voor. Graag jullie oordeel.
De auto staat al twee weken bij de Breeman. Het uit laten bouwen en het stuurhuis naar Auto Elect Zeewolde sturen wilde ze Breeman niet aan meewerken.
Met vriendelijke groet,
Maarten van Beek
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Check de volgende link eens: BMW 1 SERIES - EPS MAY NOT PERFORM AS SPECIFIED
Hier wordt gesproken over een range van VIN nummers. Kijk eens of jouw VIN in deze range valt. Zo ja, dan zou ik dit bij BMW proberen te claimen.
VIN Start : WBAKK32030E747495
VIN End : WBAKK32030E747674
Indien niet in de range: Gezien het grote verschil in kosten tussen Breeman en Carrec, zou ik lekker voor Carrec gaan, Prima partij en zij zullen niet voor niets een ERA stuurhuis aanbieden. Lijkt mij prima kwaliteit.
Hier wordt gesproken over een range van VIN nummers. Kijk eens of jouw VIN in deze range valt. Zo ja, dan zou ik dit bij BMW proberen te claimen.
VIN Start : WBAKK32030E747495
VIN End : WBAKK32030E747674
Indien niet in de range: Gezien het grote verschil in kosten tussen Breeman en Carrec, zou ik lekker voor Carrec gaan, Prima partij en zij zullen niet voor niets een ERA stuurhuis aanbieden. Lijkt mij prima kwaliteit.
F20 116i 2012 (2017- )![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Gezien eerdere post van je "diagnosepapieren" valt je vin niet hierin. Die van deze wagen begint met e5xxxx.
Om er zeker van te zijn dat torquesensor adequaat werkt --> alle pinnen van de connector bij epsunit/ecu <--en--> sensor, T splitsen/backproben en middels scoop volgen
Kort 2 scenario's die ik zo snel kan verzinnen:
- Als je 5vref (voeding sensor) wegvalt dan is aannemelijk ecu/unit gedeelte niet goed.
- Zijn die cos en sin signalen afwijkend of die doen raar --> is je sensor defect.
Zo kan men meer herleiden waar het defect zit mijn inziens. Voorwaarde van bovenstaande is wel dat je probleem moet optreden.
Of EPSunit/ecu vervangbaar is net als die sensor, geen idee.
Is bovenstaande niet uitvoerbaar door welke reden dan ook... --> naar carrec gaan.
Zonder te kijken, of meten weet je (nog) niet of het iets kleins is...
Om er zeker van te zijn dat torquesensor adequaat werkt --> alle pinnen van de connector bij epsunit/ecu <--en--> sensor, T splitsen/backproben en middels scoop volgen
Kort 2 scenario's die ik zo snel kan verzinnen:
- Als je 5vref (voeding sensor) wegvalt dan is aannemelijk ecu/unit gedeelte niet goed.
- Zijn die cos en sin signalen afwijkend of die doen raar --> is je sensor defect.
Zo kan men meer herleiden waar het defect zit mijn inziens. Voorwaarde van bovenstaande is wel dat je probleem moet optreden.
Of EPSunit/ecu vervangbaar is net als die sensor, geen idee.
Is bovenstaande niet uitvoerbaar door welke reden dan ook... --> naar carrec gaan.
Zonder te kijken, of meten weet je (nog) niet of het iets kleins is...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
De kogel is door de kerk. Ik ga morgen de auto naar CARREC brengen. To be continued ...
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Inmiddels al weer een update, ik ging vanochtend de auto ophalen. Motorkapslot gesloopt en motorkap niet goed afgesloten, alleen op de haak. Maar ga zo natuurlijk niet een stuk rijden. Behoorlijk pissig geworden en hebben ze de motorkap netjes gesloten. Het was weer een teleurstellende ontmoeting met de F.Breeman. Auto staat nu bij CARREC, dus even afwachten waar zij mee op de proppen komen. Ondanks niet werkende stuurbekrachtiging was het toch wel weer heerlijk om een stukje te rijden na drie weken geen bimmer onder de reet te hebben gehad. Maarja, Freude Am Störung!!
Goedemorgen Marleen,
deze vervelende situatie van vanochtend had voorkomen kunnen worden als jullie dat motorkapslot gewoon netjes hadden gesloten. Het is toch niet raar dat ik pissig wordt als ik de auto zo moet meenemen, met een klapperende motorkap. Is echt slechte reclame voor jullie dure bekwaamheid.
Ik kan nog laten weten wat het euvel is geweest, zodra de auto is gemaakt. Maar ik kom dus echt niet meer met vragen naar jullie toe, behoorlijk teleurstellende vertoning van vanochtend helaas.
En dan nog 114 euro moeten afrekenen, diagnosekosten. Ik vind het triest! Auto is bijna 9 jaar oud, maar er is met veel respect mee om gegaan. Dat wederzijdse respect is niet te merken vanaf jullie kant, jammer!
Met teleurstellende groet,
Maarten van Beek
Goedemorgen Marleen,
deze vervelende situatie van vanochtend had voorkomen kunnen worden als jullie dat motorkapslot gewoon netjes hadden gesloten. Het is toch niet raar dat ik pissig wordt als ik de auto zo moet meenemen, met een klapperende motorkap. Is echt slechte reclame voor jullie dure bekwaamheid.
Ik kan nog laten weten wat het euvel is geweest, zodra de auto is gemaakt. Maar ik kom dus echt niet meer met vragen naar jullie toe, behoorlijk teleurstellende vertoning van vanochtend helaas.
En dan nog 114 euro moeten afrekenen, diagnosekosten. Ik vind het triest! Auto is bijna 9 jaar oud, maar er is met veel respect mee om gegaan. Dat wederzijdse respect is niet te merken vanaf jullie kant, jammer!
Met teleurstellende groet,
Maarten van Beek
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Storing stuurhuis aanwezig, storingen op de motor niet meer. NOX
adviseren we uit te schrijven, dat systeem is zeer kwetsbaar en
kostbaar indien defect. De storing op de lagedruk brandstofdruk is
een kwestie van de sensor als er verder geen (start)klachten zijn. Als
die er wel zijn, is het advies om de injectoren te testen.
Wat mankeert er aan het motorkapslot? Was dus niet stuk. Heel vreemd.
Stuurhuis
Inmeten uitlijnen
Werkplaatstarief uitlijnen
Inleren / calibreren stuurhuis
Uitprogrammeren NOX-systeem
Lagedruk brandstofsensor
Werkplaatstarief vervangen sensor
Dit is dus afgelopen februari allemaal gedaan voor 2200 euro's, een behoorlijke investering weer in de auto!
adviseren we uit te schrijven, dat systeem is zeer kwetsbaar en
kostbaar indien defect. De storing op de lagedruk brandstofdruk is
een kwestie van de sensor als er verder geen (start)klachten zijn. Als
die er wel zijn, is het advies om de injectoren te testen.
Wat mankeert er aan het motorkapslot? Was dus niet stuk. Heel vreemd.
Stuurhuis
Inmeten uitlijnen
Werkplaatstarief uitlijnen
Inleren / calibreren stuurhuis
Uitprogrammeren NOX-systeem
Lagedruk brandstofsensor
Werkplaatstarief vervangen sensor
Dit is dus afgelopen februari allemaal gedaan voor 2200 euro's, een behoorlijke investering weer in de auto!
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Apk benzine
Gebruik uitleesapparatuur
Proefrit en voertuiginspectie C:
-Speling versnellingspook
-Kleppendeksel krom,lekt olie
-Rondom banden vervangen
-2x Bakkeerring lek
-Voorste draagarmrubbers zijn slecht
Werkplaatstarief kleppendeksel compleet vervangen
kleppendeksel
Pakking
Reiniger
Band monteren en balanceren t/m 17"
205/55 HR16 TL 91H MI PRIMACY 4 (Label: CA68.1)
Verwijderingsbijdrage band
Werkplaatstarief draagarmrubbers vervangen
Draagarm rubbers(Hydrolager)
Inmeten uitlijnen
Werkplaatstarief uitlijnen
Werkplaatstarief versnellingsbak keerringen
Keerring
Keerring
Schakestang-gewricht
En nu deze vandaag wat begon met een grote beurt en APK voor 2600 inclusief BTW. Kleppendeksel is in 2017 bij CARREC er af gegaan voor de klepstoters, is deze dan niet goed gemonteerd dat die nu krom is??
Verder de draagarmrubbers die kraken wel al jaren in de winter, dus dat is geen verrassing. Verder speling op de schakelpook, daar heb ik zelf natuurlijk echt niks van door.
Maar dit is toch wel weer een waslijst waar we u tegen zeggen. Gevraagd om foto's van de lekkende kleppendeksel en keerringen van de versnellingsbak. Huidige banden zit nog 3mm profiel op, dus die rijdt ik lekker op.
Hebben mensen advies? Auto komt wel gewoon door de APK. APK en grote beurt alleen doen?? km stand is 170.500km
Gebruik uitleesapparatuur
Proefrit en voertuiginspectie C:
-Speling versnellingspook
-Kleppendeksel krom,lekt olie
-Rondom banden vervangen
-2x Bakkeerring lek
-Voorste draagarmrubbers zijn slecht
Werkplaatstarief kleppendeksel compleet vervangen
kleppendeksel
Pakking
Reiniger
Band monteren en balanceren t/m 17"
205/55 HR16 TL 91H MI PRIMACY 4 (Label: CA68.1)
Verwijderingsbijdrage band
Werkplaatstarief draagarmrubbers vervangen
Draagarm rubbers(Hydrolager)
Inmeten uitlijnen
Werkplaatstarief uitlijnen
Werkplaatstarief versnellingsbak keerringen
Keerring
Keerring
Schakestang-gewricht
En nu deze vandaag wat begon met een grote beurt en APK voor 2600 inclusief BTW. Kleppendeksel is in 2017 bij CARREC er af gegaan voor de klepstoters, is deze dan niet goed gemonteerd dat die nu krom is??
Verder de draagarmrubbers die kraken wel al jaren in de winter, dus dat is geen verrassing. Verder speling op de schakelpook, daar heb ik zelf natuurlijk echt niks van door.
Maar dit is toch wel weer een waslijst waar we u tegen zeggen. Gevraagd om foto's van de lekkende kleppendeksel en keerringen van de versnellingsbak. Huidige banden zit nog 3mm profiel op, dus die rijdt ik lekker op.
Hebben mensen advies? Auto komt wel gewoon door de APK. APK en grote beurt alleen doen?? km stand is 170.500km
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Het is serieus geld, maar niet heel vreemd als je ziet wat ze voor dat geld allemaal doen. Je moet jezelf afvragen hoelang je met deze auto nog door denkt te rijden. Als dat bv nog 3 tot 5 jaar is dan zou ik nu de reparaties latten uitvoeren. Ga je de auto op korte termijn (binnen 12 maanden) inruilen, dan zou ik alleen het hoogst noodzakelijke nu doen.
Kan niet in je portemonnee kijken, dus je zult hier zelf een keuze in moeten maken.
Kan niet in je portemonnee kijken, dus je zult hier zelf een keuze in moeten maken.
F20 116i 2012 (2017- )![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
Bedankt voor je advies, ik moet er nog even goed over nadenken. Auto weg doen binnenkort of doorrijden en wat investeren in het welzijn van de auto. Het gaat denk snel het laatste worden, ook al is het wegdoen van de auto het verstandigst.
Laatst gewijzigd door Edward op 29 mei 2020, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.9).
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.9).
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
- MJWvanBeek
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:07
Re: Tikkend geluid Motor 116i 2011 E87
In mei 2020 adviseerde CARREC om twee nieuwe banden te laten monteren vanwege gaten tot op het canvas. Heb toen via EBay vier nieuwe banden met velgen op de kop weten te tikken voor 520 euro ergens vanuit een executieverkoop in Duitsland. Echt to good te be true eigenlijk, maar waren banden van 14 jaar oud die goed opgeslagen waren. Rij er nu nog steeds op. Dus dat gaat goed.
Helaas is mijn vertrouwen in CARREC een beetje geschaad door de onenigheid die is ontstaan door het uitvoeren van een controle die niet aangekondigd is bij het afleveren van de auto destijds. Controle kosten waren 90 euro, dus dat had van te voren gemeld moeten worden. Ik ging uit van de grote beurt volgens offerte.
Afgelopen paar weken weer een vreemd probleem. Terugschakelend van zijn drie naar zijn twee hoorde ik gerammel gekletter onder de auto vandaan komen met de ramen open rijdend. Ik ervaar een mogelijk vermogensverlies en een hoger verbruik. Verder vind ik de motor nog een wat brommend geluid produceren vergeleken met normaal/vroeger. Vorige week de auto laten checken bij RD Car service in Capelle aan den IJssel. Uitlezen gaf geen meldingen of storingen. Maar er zijn wel wat bodemplaten vast gezet, want die zaten dus los. Het gerammel is weg, maar het brommende motor geluid tijdens het rijden en een hoger verbruik is nog wel aanwezig. Oh jah, in oktober ging de bobine van de derde cilinder weer stuk, maar had gelukkige een reserve bij me. Plug & Play en we konden weer verder. Dat al een keer eerder meegemaakt in Duitsland op de Autobahn, maar nu nog iets wijzer geworden dat als je de auto weer start en heel rustig mee rijdt, dus nog wel even mee verder kan rijden, een kapotte bobine.
Maar echt super blij met mijn nieuwe velgen, maakt de auto echt een stuk fraaier. En dat is natuurlijk een koopje van de eeuw, 520 euro voor originele BMW velgen met banden.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/PNn6C8rg/IMG-4609.jpg)
![:love: :love:](./images/smilies/love.gif)
Helaas is mijn vertrouwen in CARREC een beetje geschaad door de onenigheid die is ontstaan door het uitvoeren van een controle die niet aangekondigd is bij het afleveren van de auto destijds. Controle kosten waren 90 euro, dus dat had van te voren gemeld moeten worden. Ik ging uit van de grote beurt volgens offerte.
Afgelopen paar weken weer een vreemd probleem. Terugschakelend van zijn drie naar zijn twee hoorde ik gerammel gekletter onder de auto vandaan komen met de ramen open rijdend. Ik ervaar een mogelijk vermogensverlies en een hoger verbruik. Verder vind ik de motor nog een wat brommend geluid produceren vergeleken met normaal/vroeger. Vorige week de auto laten checken bij RD Car service in Capelle aan den IJssel. Uitlezen gaf geen meldingen of storingen. Maar er zijn wel wat bodemplaten vast gezet, want die zaten dus los. Het gerammel is weg, maar het brommende motor geluid tijdens het rijden en een hoger verbruik is nog wel aanwezig. Oh jah, in oktober ging de bobine van de derde cilinder weer stuk, maar had gelukkige een reserve bij me. Plug & Play en we konden weer verder. Dat al een keer eerder meegemaakt in Duitsland op de Autobahn, maar nu nog iets wijzer geworden dat als je de auto weer start en heel rustig mee rijdt, dus nog wel even mee verder kan rijden, een kapotte bobine.
Maar echt super blij met mijn nieuwe velgen, maakt de auto echt een stuk fraaier. En dat is natuurlijk een koopje van de eeuw, 520 euro voor originele BMW velgen met banden.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/PNn6C8rg/IMG-4609.jpg)
![:love: :love:](./images/smilies/love.gif)