Asbakframe ?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
marsman1980

Asbakframe ?

Bericht door marsman1980 » 24 jun 2020, 08:20

Ik had het al een keer eerder gevraagd via een lopende thread, maar ik maak er graag even een apart topic voor.

Ik heb een E46 touring uit 2001, de 320D met 136 pk. Er is nog de af-fabriek VDO dayton navi in. Dus een los scherm in het middenconsole, de navimodule zit in de achterbak. Het scherm doet het niet meer en omdat alles zo verouderd is wil ik het vervangen voor een Asbakframe. Nieuw wordt me dat te duur, dat gaat richting de 200 EUR.

Wie heeft er voor mij nog zo'n frame liggen of een tip waar ik dat kan vinden? Ik zoek er een die compleet is met het boven- en ondervakje, een sigarettenaansteker en ASC knop. Moet er nog wel een beetje knap uitzien. Ik heb er een paar gevonden via de Onderdelenlijn, maar die zijn echt helemaal afgekloven :nee:

Andere vraag die hier aan gerelateerd is, ik zie dat destijds een paar bevestigingspunten zijn verwijderd in het dashboard. Blijkbaar om het VDO scherm pas te kunnen maken. Ik denk dat het Asbakframe wel te bevestigen is, maar heeft iemand hier wat tips bij?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 24 jun 2020, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast aan forumformat

Josh330

Re: Asbakframe ?

Bericht door Josh330 » 24 jun 2020, 15:28

Op Marktplaats komen ze nog wel is voorbij. Daarnaast kan je contact opnemen met bijvoorbeeld E46shop of andere vergelijkbare sloopbedrijven.

Edward

Bericht door Edward » 24 jun 2020, 17:07

marsman1980 schreef: 24 jun 2020, 08:20Moet er nog wel een beetje knap uitzien. Ik heb er een paar gevonden via de Onderdelenlijn, maar die zijn echt helemaal afgekloven :nee:
Daarom koopt men het in de regel vaak gewoon bij de dealer, dan weet je zeker dat je de eerste bent die de krassen maakt :) Daarnaast zit het in het zicht, dat wil je gewoon goed hebben. Zo heb ik ook bijna alles rond de pook (in de E46/5 en E90) vernieuwd, veelal backorder uit München. Leuk om eens wat te scoren op MP (M stuur, antraciete dakhemel, flippers, et cetera), maar uiteindelijk is aardig wat aangeboden goed gewoon afgeragde rommel en dan zetten ze er vaak nog bij: goede staat. Ik kom er maar al te vaak achter dat mijn definitie van 'goede staat' heel wat anders is als die van vele verkopers.

Kortom, je moet er tegenaan lopen... en anders gewoon nieuw. Kleine troost, elk jaar wordt alles duurder bij BMW. Ze kunnen er zo een tientje bij opgooien. Goedkoper dan nu zul je het (nieuw) niet krijgen :rolf:

GoGo22

Bericht door GoGo22 » 05 nov 2020, 23:29

İk heb niet zo een frame liggen voor je maar heb wel zo iets liggen voor je:

https://www.etsy.com/nl/listing/8367374 ... l-voor-bmw

Had deze dubbel geprint op de 3D printer. Past perfect en was stukken goedkoper. Mocht je interesse hebben laat maar weten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”