INPA codes, misfire alle cilinders

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Touring46

INPA codes, misfire alle cilinders

Bericht door Touring46 » 13 aug 2020, 17:34

Goedenavond,

Sinds kort heb ik INPA en ben ik erachter gekomen dat ik 6 codes heb. Alle cilinders hebben misfires en de codes zijn identiek.

Bijgevoegd een foto van de code, op het net kan ik niet echt iets vinden. Sommigen beweren een engine ground lead die gecorrodeerd is. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Afbeelding

ehombie

Re: INPA codes, misfire alle cilinders

Bericht door ehombie » 14 aug 2020, 16:46

Hoe zien je bougies er nu uit, Gezien je vorige topic? Heb je zomaar uitgelezen? Heb je een MIL lampje? Heb je de misfires gevoeld...? Is het bij stationair (zo te zien volgens mij wel)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Touring46

Bericht door Touring46 » 14 aug 2020, 17:37

Dag ehombie,

Bougies zijn nog steeds grijs, de misfires zijn niet voelbaar, tevens geen startproblemen. Ik heb wel nog steeds een fluctuerend toerental bij het tot stilstand komen (koppeling intrappen, toeren laten vallen tot 750). Toeren schommelen dan even tussen 500 en 1000 om vervolgens te normaliseren. Ik heb geen check engine light, generieke scantools gaven geen enkele code. Nu met INPA dus wel, misfires op letterlijk elke cilinder. Ik heb mijn pre cat lambda's al vervangen, geen resultaat. Vacuüm lekken gezocht en aangepakt, geen resultaat. Penbobines worden genoemd, geloof ik niets van, dan waren het niet alle 6 cylinders. Dus ben wederom een beetje ten einde raad. Meeste problemen lijken voor de hand liggend, maar zijn zeer moeilijk te diagnosticeren (zelfs niet door garages).

Ik ben nu een beetje aan het leren hoe ik fuel trims moet lezen, misschien kan ik daar iets uithalen. Lijkt vooralsnog nog steeds op een lean condition, maar zeker weet ik het niet. Waar doet u deze code aan denken, LMM?

wiren

Bericht door wiren » 16 aug 2020, 02:16

Als het je massa niet is misschien toch een probleem met een van de penbobines (zie link)? Maar gezien je de bougies hebt gecheckt en dan ook de bobines eruit hebt gehaald zou je dit al moeten zijn opgevallen gok ik.

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... -Cylinders

Touring46

Bericht door Touring46 » 17 aug 2020, 21:54

Penbobines zijn zeker niet gebroken, zie wel dat een aantal al vervangen zijn. Letterlijk elke cilinder geeft misfires, ik moet er maar weet eens mee bezig een dezer dagen wanneer ik tijd heb.

Touring46

Bericht door Touring46 » 19 aug 2020, 20:58

Kleine update, lambda bank 1 pre cat geeft problemen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de ontstekingsproblemen die ik momenteel ervaar?

ehombie

Bericht door ehombie » 19 aug 2020, 22:27

Eerst je vanos probleem oplossen in ander topic...lijkt mij? (Dat heeft wel effect op alle cilinders)
Lambda bank 1 heeft geen effect op alle cilinders.

Zonder ogen, oren en een beetje realtime data...moeilijk te beoordelen op afstand. Als je mij vraagt... :hug:

(Ik kan alleen maar iets beargumenteren wat ik lees)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 20 aug 2020, 19:43

Meet eens met een voltmeter bij lopende motor tussen de min van de accu en een massapunt op de motor (bijvoorbeeld de behuizing van je dynamo).
Je mag daar wel wat meten maar niet te veel. Laten we minder dan 1 volt even als vuistregel nemen.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”