BMW 1 Serie 2007 meerdere vragen

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Rodney046

BMW 1 Serie 2007 meerdere vragen

Bericht door Rodney046 » 08 jun 2020, 09:20

Goede avond allen.

Ik heb wat vragen over mijn 1 Serie uit 2007. Ik heb deze auto sinds kort gekocht met inruil van mijn E39 520i. In de 5 serie heb ik 5.5 jaar met plezier in gereden, maar het was tijd voor wat goedkopers, zuinigers en kleiner, dus kwam uit automatisch als BMW liefhebber uit bij een 1-Serie. Nu heb ik een aantal problemen ontdekt en ben ik teleurgesteld in de vele negatieve dingen die ik lees op internet over de 1 serie die ik zelf nu ook ervaar. Ten eerste wil ik even erbij vermelden dat de auto een half jaar stilgestaan heeft, misschien dat dit de aanleiding zou kunnen zijn van mijn problemen. Het is 116i uit 2007 met 240k op de teller. Eerste probleem is dat de auto na een snelwegrit plotseling stationair onregelmatig begint te lopen, terwijl als ik de motor warm rij binnendoor hier geen last van heb... heel raar dus... Na het uitlezen kwam als meest serieuze melding dat de Vanos vervangen moet worden. Toch denk ik dat er meer aan de hand is. Zoals ik al zei, is het ALLEEN na een snelwegrit... tweede probleem is dat er soms een flinke blauwe rookpluim uit de uitlaat komt wanneer ik even stil heb gestaan (stoplicht bijvoorbeeld). Dit kan natuurlijk te maken hebben met de olie oid omdat de auto een tijdje stil gestaan heeft. Als ik daarna gas geef en schakel van de 1 naar 2 of 2 naar 3 dan is er geen rook te zien.. Dan het derde probleem wat misschien ook een link kan hebben met mijn twee vorige problemen is dat de auto soms eventjes verbrand ruikt (beetje verbrand rubber of papier, kan de geur niet echt plaatsen..) Is iemand toevallig bekend met deze problemen, misschien gewoon kwestie van grote beurt + Vanos vervangen en alle problemen zijn weg of is er meer aan de hand?

Alvast bedankt!

Rodney

ehombie

Re: BMW 1 Serie 2007 meerdere vragen

Bericht door ehombie » 08 jun 2020, 12:40

Welkom
welke motor(type) zit erin?

Ik vrees das je iets specifieker moet zijn omtrent je vanos qua codes. Een code die zegt "vervang je vanos" bestaat niet.
Wbt je overige klachten...een grote beurt zal het niet verhelpen.
Geur --> kijk eens naar lekkage (kleppebdeksel) sporen rondom uitlaatsspruitstuk?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

RickStigter

Re: BMW 1 Serie 2007 meerdere vragen

Bericht door RickStigter » 23 aug 2020, 12:06

Probleem 1: geen idee

Probleem 2: Nieuwe klepsteelrubbers gaan je rookprobleem oplossen. Ik heb ze vervangen, maar mijn garagehouder zweert bij een chemisch middeltje om de rubbers weer soepel te maken. Kun je ook proberen!

Probleem 3: Stinken = olie op de uitlaat

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”