Ruitensproeiers werken niet meer.

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
019Mitch

Ruitensproeiers werken niet meer.

Bericht door 019Mitch » 01 sep 2020, 17:19

Hallo,

Mijn naam is Mitch en ik heb een 116i E81 uit 2009.
Dit account heb ik al ruim 9 jaar, toendertijd heb ik mij netjes voorgesteld in een topic.

Sinds kort werken mijn ruitensproeiers voor niet meer. (Achter werkt al een paar maanden niet meer, maar daar stoorde ik mij niet aan.)

Als ik wis/was activeer werken mijn ruitenwissers wel gewoon, ik hoor de sproeierpomp zoemen. Maar er komt niks uit m’n sproeierkoppen.

Nu heb ik de leidingen al van de sproeierkoppen gehaald en de sproeiers geactiveerd. Er komen gewoon 2 stralen vloeistof uit de leidingen.
Dus ik denk “duidelijk.. sproeikoppen verstopt o.i.d.”.
Zojuist heb ik de bestelde, nieuwe (origineel met stekker), sproeikoppen binnen gekregen en gemonteerd.

Vol goeie moed activeer ik de wis/was.... er komt nog steeds niks uit de sproeikoppen....

Heeft iemand enig idee wat nu het probleem kan zijn?

Groeten,

Mitch.

ehombie

Re: Ruitensproeiers werken niet meer.

Bericht door ehombie » 02 sep 2020, 06:36

Ben je er zeker van dat die straaltjes krachtig genoeg zijn? Anders zou ik denken dat het pompje zijn beste tijd heeft gehad...(zeker als die wat tegendruk heeft).
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

019Mitch

Bericht door 019Mitch » 02 sep 2020, 18:52

Kan het zijn dat het pompje niet genoeg druk meer kan leveren, om ook maar iets uit de sproeikop te kunnen krijgen? Ik dacht altijd dat het pompje het of gewoon deed of stuk ging.

Ik zal even een tweede persoon vragen de wis/was te bedienen. Ik heb het alleen bekeken. Dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het ferme stralen zijn die eruit komen.

Bedankt voor de tip!
Laatst gewijzigd door Edward op 04 sep 2020, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.9).

019Mitch

Bericht door 019Mitch » 04 sep 2020, 17:31

Kleine update. Ik heb vandaag de sproeierpomp vervangen. Er kwam nog steeds niks uit de sproeierkoppen. Maar ik hoorde het motortje wel.

Nu deed ik toevallig m’n motorkap weer open en probeerde ik weer te sproeien. Verdomd! Hij doet het!

Blijkbaar komt er een knik in de slang als m’n motorkap gesloten is... heel apart dat dit ‘ineens’ het geval is.
Ik ga maar proberen wat extra tape er omheen te doen om het stugger te maken.

Of heeft iemand een andere suggestie?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”