betreft: BMW E46 318CI cabrio 2004
Als ik op een vlakke weg mijn handrem volledig aantrek, mijn voet van de rempedaal, en de versnelling in 1 zet, geef ik gas bij maar kan ik niet wegrijden, motor slaat uiteindelijk af.
Handrem houd auto dus volledig tegen !
Als ik een hellingproef wil doen: voet op het rempedaal, handrem volledig aangetrokken, rolt de auto direct naar achteren zo gauw ik het rempedaal maar iets loslaat.
Handrem houd de auto dus totaal niet tegen !
Wil dat zeggen dat de handremkabel niet goed meer is/niet strak staat aangespannen of zijn gewoon de remschoenentrommelblokken (t.b.v. de handrem) versleten, die dan dus vervangen/beter afgesteld moeten worden?
(Uitslag van de handremhendel is niet overdreven groot)
graag enige info a.u.b.
Geven versleten handremtrommelblokken geen waarschuwingsmelding op het dashboard en geven versleten remblokken t.b.v. de voetrem wel een waarschuwingsmelding op het dashboard ?
Werking van de (niet goed werkende) handrem bij hellingproef
Re: Werking van de (niet goed werkende) handrem bij hellingproef
Versleten remschoenen (handrem) geven geen waarschuwingsmelding op het dashboard. Die moeten op zicht vervangen worden. Je kunt ze eerst nog eens laten afstellen, maar als je geen documentatie hebt van wanneer het onderhouden cq vervangen is, zou ik ze gewoon laten vervangen. Ik heb ze samen met alle remschijven en remblokken rondom laten vervangen. Niet dat we ze de handrem vaak gebruiken bij een automaat, maar het is wel fijn dat alles weer in orde is.
Re: Werking van de (niet goed werkende) handrem bij hellingproef
De kans dat de remschoenen versleten zijn is vrij klein. Tenminste, is niet iets dat heel snel zal gebeuren.
Eerst stellen lijkt mij een verstandige optie. Heb je ook het idee dat de slag van de handrem nogal groot is?
Succes,
Rob
Eerst stellen lijkt mij een verstandige optie. Heb je ook het idee dat de slag van de handrem nogal groot is?
Succes,
Rob
Re: Werking van de (niet goed werkende) handrem bij hellingproef
Onze E46/5 318tiA Compact moest na 17 jaar toch echt nieuwe remschoenen (ouderdom/slijtage) en met een automaat gebruiken we de handrem vrijwel nooit. De hellingproef wordt keurig door de automaat uitgevoerd en bij nieuwere mobielen (E90 ≥) heb je natuurlijk 'hill assist'. Zo vreemd is dat niet 

Re: Werking van de (niet goed werkende) handrem bij hellingproef
Mocht je de remschoenen willen vervangen, de dealer levert een revisieset compleet met alle veren, beugels en stelschroeven. Kost ong €120-,
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: Werking van de (niet goed werkende) handrem bij hellingproef
Heb de mijne een maand of twee geleden ook kunnen vervangen. Maar zoals Edward zegt, na 17 jaar mag dat ook wel.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw