525d vermogen verlies en sissende geluid bij optrekken.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
theheavyride

525d vermogen verlies en sissende geluid bij optrekken.

Bericht door theheavyride » 11 nov 2020, 16:34

Hallo Bimmerfam. :zwaai:

Ik heb sinds een weekje last van vermogen verlies. Bij het uitlezen kwam de verwarmde brandstoffilter en de besturing van de Gasklep tevoorschijn. Na het wissen van de codes, was het vermogen terug en alles deed het perfect. Voor 10 minuten helaas en dan is het weer raak :| .

Ik heb hierna de gasklep en EGR los gemaakt en schoongemaakt en de brandstoffilter vervangen. Hij deed het 2 dagen goed en daarna weer vermogen verlies.

Ik zag toen dat er een olie lekkage is bij de slang van de intercooler naar de turbo. Heb er een nieuwe afdichting op gezet en nogsteeds geen verbetering. Ik hoor sindsdien een sissende geluid bij het optrekken, alsof er lucht wordt uitgeperst.

Help! :gek:

m.h.

Re: 525d vermogen verlies en sissende geluid bij optrekken.

Bericht door m.h. » 11 nov 2020, 19:15

Je hebt een lek gemaakt ergens op de discharge van de turbo. En je foutcodes oplossen. Zou beginnen met het lek te zoeken en je gasklep in orde te brengen.

theheavyride

Bericht door theheavyride » 19 nov 2020, 08:35

Geluid kwam vanuit de Intercooler naar Turbo slang. Dat is nu weg. Ik hoor nog wel een lek onder de inlaatspruitstuk. Vermogen is nogsteeds niet aanwezig. Wel bij hoge toeren of bij snelheden boven de 80 km/uur.

MatsuMatsu85

Bericht door MatsuMatsu85 » 19 nov 2020, 10:43

Wellicht scheur of gaten in inlaatspruitstuk, komt veel voor zelf ook gehad. De alliminium versie vervanger door de gietijzeren variant van de E39. Ik had ook geen vermogen toen. Daarna geen problemen mee gehad.

tom_il

Bericht door tom_il » 19 nov 2020, 11:39

Inlaatspruitstuk is van Plastic.
Het uitlaatspruitspruitstuk is datgene waar de inox versie van scheurt en wat je kan vervangen door een gietijzer exemplaar.
525d E61 2007 pre-LCI

MatsuMatsu85

Bericht door MatsuMatsu85 » 19 nov 2020, 11:46

@tom_il Sry je hebt helemaal gelijk, bedankt voor de aanvulling, ging bij mij om uitlaatspruitstuk... Het lek van de topic starter weet ie zeker dat het inlaatspruitstuk is en niet het uitlaatspruitstuk? Problemen met inlaatspruitstuk heb ik nog niet vaak over gelezen...

theheavyride

Bericht door theheavyride » 20 nov 2020, 11:24

Ja zou best kunnen dat het mijn uitlaatspruitstuk is die lekt, hier moet even naar gekeken worden. Hoe moet ik dit testen?
Ik krijg mijn vermogen wel terug na het uitwissen van de codes en dan gaat die weer in noodstand. 2 codes blijven er over: Gasklephuis regelaar en verwarmd brandstoffilter. Ik ga eerst even de gasklephuis vervangen en de oude even bekijken of er ook olie in de elektronische deel zit.

theheavyride

Bericht door theheavyride » 03 dec 2020, 09:58

Update: Het was inderdaad zoals ik dacht het Gasklephuis. Deze verwisseld voor een gebruikte en foutcodes uitgewist. De auto rijdt weer zoals het hoort.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”