Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Hallo iedereen,
Bij het van de remschijven of remblokken bij vervangen van een van de monteurs is de slijtagekabel beschadig (gewoon compleet verwijderd) ik kan dus geen slijtage indicator kabel op doe plek aansluiten en krijg nu steeds de melding dat de remblok op is.
Ik wil de melding verwijderen uit het systeem, heeft iemand hier ervaring mee?
Bij het van de remschijven of remblokken bij vervangen van een van de monteurs is de slijtagekabel beschadig (gewoon compleet verwijderd) ik kan dus geen slijtage indicator kabel op doe plek aansluiten en krijg nu steeds de melding dat de remblok op is.
Ik wil de melding verwijderen uit het systeem, heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Vaag verhaal. Je kan toch gewoon een nieuwe sensor met kabel inklikken?
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
1e reactie...kwestie van nieuwe kabel (laten) monteren toch?
2e reactie wil je dit "item/melding" wegcoderen zonder indicatorkabel?
Of dit kan geen idee...ken de codering opties niet 1,2,3. Dit zul je moeten zoeken. Of de betere codeerder vragen. (Of wachten tot men reageerd)
Succes
2e reactie wil je dit "item/melding" wegcoderen zonder indicatorkabel?
Of dit kan geen idee...ken de codering opties niet 1,2,3. Dit zul je moeten zoeken. Of de betere codeerder vragen. (Of wachten tot men reageerd)
Succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Ik kan het ook niet helemaal volgen.
In ieder geval het kan uitgezet worden.
In ieder geval het kan uitgezet worden.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
frazz, heb je dit zelf uitgevoerd of bij een garage laten doen? Ik kan de term 'monteurs' niet helemaal plaatsen.
BMW E61 - 530d High Executive
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Sorry Heren,
Ik geef toe dat het vaag is uitgelegd. Heb de topic snel geplaatst.
Ik zal het iets duidelijker vertellen.
De vorige keer dat ik mijn remblokjes heb laten vervangen bij een garage, merkte ik dat een van de slijtage indicators voorin niet vervangen was.
De aansluitpunt van de kabel die vast geklikt zit in de wielkast ontbrak, omdat de hele aansluitpunt van de rijmslijtage indicator ontbreekt.
Nu krijg een persistente melding in mijn ECU dat de remblok op is.
Echter is dat niet zo, ik heb het vermoeden dat het komt doordat nu de hele aansluit punt ontbreekt.
Zie foto:
Ik weet niet hoe BMW signaleert dat de remblokken op zijn (of op beginnen te raken), maar heb het vermoeden dat het komt omdat de aansluitpunt voor de rijmslijtage indicator helemaal ontbreekt.
Ik hoop dat het iets duidelijker is.
Dat is de reden waarom ik het er uit wil coderen. Of het moet makkelijk te herstellen zijn.
Ik geef toe dat het vaag is uitgelegd. Heb de topic snel geplaatst.
Ik zal het iets duidelijker vertellen.
De vorige keer dat ik mijn remblokjes heb laten vervangen bij een garage, merkte ik dat een van de slijtage indicators voorin niet vervangen was.
De aansluitpunt van de kabel die vast geklikt zit in de wielkast ontbrak, omdat de hele aansluitpunt van de rijmslijtage indicator ontbreekt.
Nu krijg een persistente melding in mijn ECU dat de remblok op is.
Echter is dat niet zo, ik heb het vermoeden dat het komt doordat nu de hele aansluit punt ontbreekt.
Zie foto:
Ik weet niet hoe BMW signaleert dat de remblokken op zijn (of op beginnen te raken), maar heb het vermoeden dat het komt omdat de aansluitpunt voor de rijmslijtage indicator helemaal ontbreekt.
Ik hoop dat het iets duidelijker is.
Dat is de reden waarom ik het er uit wil coderen. Of het moet makkelijk te herstellen zijn.
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Aan zowel de voorzijde en de achterzijde heb je maar een slijtage indicator. Dus eentje voor en eentje achter.
Laatst gewijzigd door BMW530/1976 op 23 nov 2020, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Kun je dan niet het bevestigingspunt van de indicatoren vervangen en vervolgens een nieuwe indicator plaatsen? Die houder is vast wel desnoods ergens tweedehands te vinden.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Ik vermoed ook dat er hier een probleem is van het resetten en niet het ontbreken van de connector, waarom zou men deze volledig verwijderen ?
Het resetten is wel meer een probleem. Tik maar eens "E60 reset remmen' en je krijgt een hele hoop hits waar het resetten niet lukt :
https://www.google.com/search?q=E60+res ... e&ie=UTF-8
Het resetten is wel meer een probleem. Tik maar eens "E60 reset remmen' en je krijgt een hele hoop hits waar het resetten niet lukt :
https://www.google.com/search?q=E60+res ... e&ie=UTF-8
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Hoi Tom,
Het hele contactpunt is echt verdwenen. Misschien dat ie los is geraakt tijdens het rijden en dat de wiel hem vervolgens heeft losgerukt.
Als het alleen het resetten was, dan was ik allang klaar. Ik heb een tijd geleden zelfs een DIY geschreven voor het vervangen van remblokjes en slijtage indicatoren met foto's.
De hele behuizing met contactpunt zit er niet meer aan. Ik ga deze week eens kijken onder de plastic bescherm kappen om te kijken hoever het verdwenen is.
Het hele contactpunt is echt verdwenen. Misschien dat ie los is geraakt tijdens het rijden en dat de wiel hem vervolgens heeft losgerukt.
Als het alleen het resetten was, dan was ik allang klaar. Ik heb een tijd geleden zelfs een DIY geschreven voor het vervangen van remblokjes en slijtage indicatoren met foto's.
De hele behuizing met contactpunt zit er niet meer aan. Ik ga deze week eens kijken onder de plastic bescherm kappen om te kijken hoever het verdwenen is.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 nov 2020, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Ah ok .
Ik vermoed de kabel overbruggen voldoende is om geen melding meer te hebben. Maar dan moet je wel de kabel terugvinden.
Ben je niet terug geweest in de garage ? Als zij een fout gemaakt hebben dan moeten ze dit ook corrigeren.
Ik vermoed de kabel overbruggen voldoende is om geen melding meer te hebben. Maar dan moet je wel de kabel terugvinden.
Ben je niet terug geweest in de garage ? Als zij een fout gemaakt hebben dan moeten ze dit ook corrigeren.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Dan zul je er wel een weerstand tussen moeten plaatsen
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Ik vermoed van niet, gewoon overbruggen is het proberen waard.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Rem slijtage indicatie verwijderen uit systeem.
Klopt. Veel bimmers gebruiken deze "hack" om van die meldingen af te komen.
Ik zal kijken of ik die verbindingen terug kan vinden, misschien dat ik de contactpunt gewoon weer herstel. Als het niet teveel beschadigd is daaronder.
Weet je, ik kan natuurlijk terug gaan, maar vraag me af of dat iets zal opleveren, aangezien ik er niet bij was, en ze dit makkelijk kunnen ontkennen. Het is ook een garage waar ik niet meer heen ga. Dus tel op.
Waardeer wel altijd je inzicht, ook die van anderen
Ik zal kijken of ik die verbindingen terug kan vinden, misschien dat ik de contactpunt gewoon weer herstel. Als het niet teveel beschadigd is daaronder.
Weet je, ik kan natuurlijk terug gaan, maar vraag me af of dat iets zal opleveren, aangezien ik er niet bij was, en ze dit makkelijk kunnen ontkennen. Het is ook een garage waar ik niet meer heen ga. Dus tel op.
Waardeer wel altijd je inzicht, ook die van anderen
Laatst gewijzigd door Leen op 02 dec 2020, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.